Playstation 3 vs. Playstation 4 – vilken är störst?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag avskyr den rundade "toppen" på de befintliga PS3:orna. Äntligen kan man placera saker ovanpå manicken.

Jag skulle nog inte rekommendera att placera saker ovanpå maskinen. Jag skaffade en ny tv-bänk nyligen och utrymmet omkring mitt ps3 såg ok ut, men när jag spelade krävande spel som The Last of Us så gick fläktarna upp i varv och den lät väldigt mycket. Om jag ställde maskinen på golvet så var det som vanligt.

Med en liggande ps3 så var utrymmet ca 10 cm på kanterna, 3 cm ovan som minst (böjd yta), och helt fritt på fram och baksidan.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Itchy1:

Hade stora problem med den första modellen av PS3 det var att den lätt för mycket fick huvudvärk ibland på grund av fläktarna när man satt och spela och får bara hoppas inte nu att nya PS4 inte låter lika mycket men sen så byta jag till PS3 slim och det blev en stor lättnad

Hade samma problem med min Xbox 360. Den lät som ett jetplan. I Jämförelse så låter mitt PS3 "phat" betydligt mindre. Ett mer brummande ljud.

Mitt ps3 slim låter förjävligt iaf, något slags vinande ljud, kanske bara fått ett måndagsexemplar, men man stör sig rätt mkt på det när det överröstar tvn.

Är det bara jag som är intresserad utav hur de löst kylningen på ps4an? Xbox one verkar köra på en stor fläkt, kör ps4an helt passiv kylning möjligtvis? Det finns ju inte mkt till ventilation vad jag kan se iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

[quote=Javas]

Skrivet av floke:

Polystation3 är såklart snyggast!

Haha, vad i helskotta är det där för Frankenstein projekt? xD

Frankensteinprojekt?? Det är ju faktiskt en äkta Polystation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Polystation


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Designtips om 1st-gen PS4 kommer YLOD:a på samma sätt som tjockistrean är att göra den sfärisk. Så kan man sparka ut den från balkongen lättare. Ja, jag är bitter än att jag var tvungen att ersätta gamla bettan med en anorektisk syster.

Skämt åsido, jag diggar designen. Den hämtar mycket från tidiga PS2.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag avskyr den rundade "toppen" på de befintliga PS3:orna. Äntligen kan man placera saker ovanpå manicken.

Som kaffekoppen eller colaglaset med den smala foten


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

PS4:an är ju klart snyggare. Den som säger annat behöver ta av sig nostalgi-glasen och tänka över vad den åt till frukost.

Medlem
Skrivet av Xzander:

PS4:an är ju klart snyggare. Den som säger annat behöver ta av sig nostalgi-glasen och tänka över vad den åt till frukost.

Nej 4an är verkligen inte snyggare, den är rent utav ful. Ingen man vill ha stående synligt i vardagsrummet iaf.
PS3an (den tjocka) är däremot riktigt snygg, speciellt om man har möjlighet att ha den lite snett stående i tvmöbeln.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Xzander:

PS4:an är ju klart snyggare. Den som säger annat behöver ta av sig nostalgi-glasen och tänka över vad den åt till frukost.

Nej 4an är verkligen inte snyggare, den är rent utav ful. Ingen man vill ha stående synligt i vardagsrummet iaf.
PS3an (den tjocka) är däremot riktigt snygg, speciellt om man har möjlighet att ha den lite snett stående i tvmöbeln.

PS3:an är inte 'ful', men ser oerhört mycket klumpigare ut. Dessutom känns det onödigt med en rundad/oval form när den ändå måste vila på en ful jävla fot. Förstör hela estetiken i min mening.

PS4 känns renare, proffsigare och behöver inte ha massa skit här och där. Den klarar sig på sin avskalade stil och kan liksom "stå för sig själv"- i brist på annat uttryck.

12
Skriv svar