Rocket har släppt en ny film från DayZ
Tekniskt sett är DayZ redan lyckat. Målet har aldrig varit att tjäna en massa pengar på standalone, bara att täcka utvecklingskostnaderna.
Tänk på att det är ett indie-spel som utvecklas separat av Rockets team. Inte standard-Bohemia som gör Arma 3.
Alla ni som inte gillar det, vänligen spela det inte.
Tekniskt sett är DayZ redan lyckat. Målet har aldrig varit att tjäna en massa pengar på standalone, bara att täcka utvecklingskostnaderna.
Tänk på att det är ett indie-spel som utvecklas separat av Rockets team. Inte standard-Bohemia som gör Arma 3.
Alla ni som inte gillar det, vänligen spela det inte.
Håller med. Har skitkul i DayZ som det är nu (spelar Breaking Point men ändå).
Kommer köpa Standalone för att jag hoppas att det också kommer bli kul. Det behöver liksom inte vara det senaste, snyggaste och fetaste på marknaden.
Och om det inte är kul så är det ju bara köra vidare på modden
Sen kommer det säkert komma moddar till standalonen också.
Jag älskade Dayz modden, men kan erkänna det dem har gjort hittills är bara för överskattat och rent patetiskt. Dem behövde bara fixa buggarna så blir spelet helt, att zombies hoppar så där fult alla på samma sätt och varje smäll man får man landar på marken och vänta 1 min tills han går upp medans zombien står där o glor... Nä Rocket du är inte ens själv nöjd med resultatet!
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
2. Dom ändrade server arkitekturen till ett MMO, inte FPS. Hade du förstått något om detta skulle du inte skrivit så dumt du precis gjort.
2. Vet du var mmo står för? DayZ står fortfarande som ett Zombie survivor FPS
Om du nu läser vad han skriver, sedan läser ditt svar. Ser du hur galet ditt svar verkar nu?
Rakoon har rätt i att de valde, efter att de tänkt sig en december release, att ändra arkitekturen för deras servrar till att verka som ett MMO istället för så som det vart från början.
Det är fortfarande ett FPS, FPS och MMO är INTE något jämförbart då FPS enbart står för att spelet är i förstapersonsvy samt ett "shooter". MMO står för skalan av spelet. Inte sagt att de tänkt göra ett FPS MMO, men mer att det är en sådan arkitektur de tänkt bygga för server-sidan utav spelet.
Hoppas det underlättar för dig nu. Du verkar rätt stor i munnen här på kommentarerna och nämnde tror jag att du moddat själv osv? Grattis, betyder inte att du legitimt har hängt med i svängarna kring utvecklingen utav spelet, samt har en större inblick i vad som är kloka val eller ej för utvecklarna.
Säger inte att du måste hålla med dom eller ej, du får lov att ha din åsikt. Men du svingar din e-penis lite väl kraftigt när du argumenterar som du gör, speciellt när flera här länkar till och påpekar fel i dina påståenden.
Tycker dean rocket verkar lite mongo. Det var ju arma som gjorde Dayz bra? Bort med pajasen och låt proffs bygga ut konceptet.
Rocket har en vision som ingen annan utvecklare har. Det är bara Rocket som vet hur Rockets vision ser ut, och det är bara Rocket som vet när DayZ står klart, liksom vilken konstnär som helst.
Det finns gott om andra utvecklare med andra visioner. Deras alster kallas submod, här är några exempel:
BreakingPointMod
DayZCivilian
DayZeroMod
DayZMercenary
DayZOrigins
DayZOverwatch
Rocket har en vision som ingen annan utvecklare har. Det är bara Rocket som vet hur Rockets vision ser ut, och det är bara Rocket som vet när DayZ står klart, liksom vilken konstnär som helst.
Lite TV-shop över den där meningen, men jag förstår vad du menar.
Cptn BaseballBatBoy!
Orkar inte med alla fanboys... har redan postat på videon.
Men har tappat allt intresse för de. För typ 8 månader sedan så lova dom att spelet skulle vara ute december 2012... men dom flytta fram de... fine tänkte jag då kan dom fixa massa saker... nu 8 månader senare ser de exakt likadant ut.. de vill säga som moden.
Preach.
Day Z har stagnerat och utvecklarteamet har helt enkelt inte hållit vad de lovat. Men jag hoppas ändå på succé, för att det vore bra för indiespel som helhet om det blev en succé.
Tycker dean rocket verkar lite mongo. Det var ju arma som gjorde Dayz bra? Bort med pajasen och låt proffs bygga ut konceptet.
Rocket har en vision som ingen annan utvecklare har. Det är bara Rocket som vet hur Rockets vision ser ut, och det är bara Rocket som vet när DayZ står klart, liksom vilken konstnär som helst.
Det finns gott om andra utvecklare med andra visioner. Deras alster kallas submod, här är några exempel:
BreakingPointMod
DayZCivilian
DayZeroMod
DayZMercenary
DayZOrigins
DayZOverwatch
Tycker vi börjat kräva lite lite av våra konstnärer när X + Zombies är tillräckligt för att kallas vision.
Det som är bra med DayZ är att i det här fallet är X Arma II, men det hade ju inte han så mycket med att göra.
subterranean homesick alien
Preach.
Day Z har stagnerat och utvecklarteamet har helt enkelt inte hållit vad de lovat. Men jag hoppas ändå på succé, för att det vore bra för indiespel som helhet om det blev en succé.
Enda felet, utan att själv ha grävt ned sig i en djup grop inom ämnet, är att de är för vidöppna om sin produktion.
Det får ta den tid det tar. Det finns inget som konkurrerar på samma plan mot DayZ ändå, så mig oroar det inte ifall man får vänta ett par månader till.
Jag hoppas då på en succé. Blir lite "in-yer-face" känsla mot i.e. EA/DICE som inte alls ger nånting till mod scenen.
Tycker vi börjat kräva lite lite av våra konstnärer när X + Zombies är tillräckligt för att kallas vision.
Jag antar att du inte alls lyssnat på intervjuerna med Dean, där han pratar om bland annat sjukdomar, möjligheten att kidnappa andra spelare, user created content, 100% sandlåda, möjligheten att bedriva kemisk krigföring, temperatur, egna radiokanaler, stressfrakturer etc.