Diablo III: Reaper of Souls

Medlem
Skrivet av donhenri:

Diablo III var en sån jävla besvikelse. Med hjälp av en enorm PR kampanj och välgjorda cinematics lurades jag att köpa ett skit spel som visade klart och tydligt vad Blizzard var ute efter, släppa en halvfärdig produkt med Auction House för att dra in så mycket deg som möjligt.

Jag har bojkottat Blizzard, Dice och Bioware för att ha kört på PR skit o släppt värdelösa produkter.

Tacka fan för CD Project som lovar vad de håller och lyssnar på spelarna.

nu är det inte Bioware och DIce när det kommer till PR det är EA som sköter det. Enligt vad min kontaker har sakt på Dice.

Medlem

Ge mig min necromancer klass !
Jag vill inte ha någon mesig paladin spinof.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av donhenri:

Diablo III var en sån jävla besvikelse. Med hjälp av en enorm PR kampanj och välgjorda cinematics lurades jag att köpa ett skit spel som visade klart och tydligt vad Blizzard var ute efter, släppa en halvfärdig produkt med Auction House för att dra in så mycket deg som möjligt.

Jag har bojkottat Blizzard, Dice och Bioware för att ha kört på PR skit o släppt värdelösa produkter.

Tacka fan för CD Project som lovar vad de håller och lyssnar på spelarna.

nu är det inte Bioware och DIce när det kommer till PR det är EA som sköter det. Enligt vad min kontaker har sakt på Dice.

Gött att du grillar insiders för att få fram utgivaren till Bioware och DICE lir!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas de släpper det till konsol också, gärna inte 7år efter PC...

Medlem

Det bästa som kunde hända var iallafall att Jay Wilson drog åt fanders.

Loot förändringarna kommer iallafall alla ha nytta av, expansion eller ej, så det är ju skönt iallafall.

C2
Medlem

Lite sent o börja tänka på att förbättra spelet med en expansion 2 år efter det släpps? Diablo 3 var garanterat det sämsta skit jag spelat, dessutom betalat 600 spänn för, det var en sak Blizzard ville få ut av diablo 3, det var inte en bra uppföljare på dom 2 typ grymmaste spelen nånsin, det var bara cash. och som det skrivs i artikel, VARFÖR är detta spelet så jävla färgglatt som wow för? Tacka vet jag spelåret -96 och -00

Medlem

Casuals grinar som vanligt för att dem inte orkade spela spelet för att få sina items för att klara av Inferno för dem kände sig "tvingade" att använda AH. Det är gulligt faktiskt!

Medan ni sitter och gnäller om hur dåligt det är, så ska jag med glädje köpa den nya expansionen, för jag älskade verkligen storyn i 3:an, även om den var lite kort.

Bra mycket mer berättad än den var i 1:an och 2:an. Det enda jag saknar med D3 är väl möjligtvis avsaknaden av player-created modifications.

D2 i sig var skittråkigt efter 5 - 10 replays, men alla moddarna som verkligen tänjde spelet på dess gränser fick mig att älska det i åratal.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Casuals grinar som vanligt för att dem inte orkade spela spelet för att få sina items för att klara av Inferno för dem kände sig "tvingade" att använda AH. Det är gulligt faktiskt!

Medan ni sitter och gnäller om hur dåligt det är, så ska jag med glädje köpa den nya expansionen, för jag älskade verkligen storyn i 3:an, även om den var lite kort.

Bra mycket mer berättad än den var i 1:an och 2:an. Det enda jag saknar med D3 är väl möjligtvis avsaknaden av player-created modifications.

D2 i sig var skittråkigt efter 5 - 10 replays, men alla moddarna som verkligen tänjde spelet på dess gränser fick mig att älska det i åratal.

Ähh ge dig nästan alla jag vet är på AHt och handlar. Innan alla inferno nerfar så var det 100 gr enklare, så klart som fan dom gör det när dropraten sög. Och jag talar inte om att handla på RMAH.

På vilket sätt var D3s handling bättre? Nu i efterhand så kommer jag knappt ihåg något. I D2 så hade vi åtminstone en tydlig handling när man jagade Diablo och skulle stoppa honnom från att teama upp med sina bröder.
Dessutom så var Mephisto och Bhaal bra mycket fränare än Azmodan och belial.

För mig dog D3 efter 2-3 veckor. D2 däremot lirade jag hur mycket som helst.
Till och med Path of exile som fortfarande är i beta har jag spelat i 6 månader och blir sugen på att ta upp och fortsätta. Kan inte säga samma om D3.

Medlem

"Vi tänkte: det finns något som till slut når alla människor. Och vilken hjälte vill inte besegra döden?"

Får mig att tänka på avsnittet i Family Guy där döden stukar foten och inte kan arbeta, varpå ingen dör på ett par dagar. Alla som är sjuka, råkar ut för olyckor eller våldsbrott överlever utan problem. Visar lite på hur konstigt det kan bli utan död...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

In med samma lootsystem som finns till konsolversionen så blir det episkt bra. Ser fram emot denna add-on!

Medlem

Tyckte att diablo 3 var ett bra spel, som kunde ha varit mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Zappa:

In med samma lootsystem som finns till konsolversionen så blir det episkt bra. Ser fram emot denna add-on!

Kanske, kanske inte. Men det nya lootsystemet kommer att komma i en patch. De enda grejerna som själva expansionen tillför är ökat leveltak, ny klass och ny akt. Resten blir tillgängligt för alla.

Medlem

D3 bästa spelat ever...har lirat 1900timmar och lär spelar lika mycket till.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Segern över hin onde borde ha inneburit nytt hopp.

vad är hin?

Hur som helst känns det jävligt snålt att släppa en ny klass, speciellt med tanke på att D2 hade två i LOD.
Tycker dom sköt sig själva rätt jävla hårt i foten när dom tog amazon och assassin, slog ihop och gjorde DH. Gillar både amazon och assassin mer än DH och DH gjorde det omöjligt att släppa båda.

Annars så älskade jag D3, ett av dom bästa spelen någonsin även om det var lite snålt med content i slutändan.

Men vem fan saknar att 99% av alla online är paladin?! Snälla gör inte samma misstag igen....

C2
Medlem
Skrivet av Nelfie:

Casuals grinar som vanligt för att dem inte orkade spela spelet för att få sina items för att klara av Inferno för dem kände sig "tvingade" att använda AH. Det är gulligt faktiskt!

Medan ni sitter och gnäller om hur dåligt det är, så ska jag med glädje köpa den nya expansionen, för jag älskade verkligen storyn i 3:an, även om den var lite kort.

Bra mycket mer berättad än den var i 1:an och 2:an. Det enda jag saknar med D3 är väl möjligtvis avsaknaden av player-created modifications.

D2 i sig var skittråkigt efter 5 - 10 replays, men alla moddarna som verkligen tänjde spelet på dess gränser fick mig att älska det i åratal.

Skrev inte att man kände sig tvingad till AH men när du har spelat över 15-16 timmar på samma kapitel för att få tag i nå grejer för du inte kommer för du bara får skit finns det inte så mycket till val än AH. jag har spelat ut trean på de tre första svårighetsgraderna o inte hittat en enda legendary, spela MP10 hell, inte en pryl

Medlem
Skrivet av C2:
Skrivet av Nelfie:

Casuals grinar som vanligt för att dem inte orkade spela spelet för att få sina items för att klara av Inferno för dem kände sig "tvingade" att använda AH. Det är gulligt faktiskt!

Medan ni sitter och gnäller om hur dåligt det är, så ska jag med glädje köpa den nya expansionen, för jag älskade verkligen storyn i 3:an, även om den var lite kort.

Bra mycket mer berättad än den var i 1:an och 2:an. Det enda jag saknar med D3 är väl möjligtvis avsaknaden av player-created modifications.

D2 i sig var skittråkigt efter 5 - 10 replays, men alla moddarna som verkligen tänjde spelet på dess gränser fick mig att älska det i åratal.

Skrev inte att man kände sig tvingad till AH men när du har spelat över 15-16 timmar på samma kapitel för att få tag i nå grejer för du inte kommer för du bara får skit finns det inte så mycket till val än AH. jag har spelat ut trean på de tre första svårighetsgraderna o inte hittat en enda legendary, spela MP10 hell, inte en pryl

Köp D3 till konsol istället! Hittade 3 st legendary på normal Act I igår kväll. Bästa Xbox360 spelet jag har spelat, riktigt tajta och bra kontroller.

Medlem

det behövs inte 10 klasser..

Det har han rätt i men då kanske man ska ha lite fantasi med..
bar = d2
monk = hellfire (ja inte blizzard med iaf)
crusader = d2
wiz = sorc (d2)

såå inte speciellt mycket nytt här nej..
istället för babbe elementalwarrior.. använder vapen av eld is och lightning
istället för wiz psionic massor av vapen som styrs genom telekinesi..
det tog 5s å komma på.. finns så sjukt många rpgs med smart å genomtänka klasser.. Diblo not so much

Medlem

Japp Warlock men om vi ser på hela D3 så är det mesta bara dåliga kopior på tidigare Diablo spel.

Akt 1 - Diablo 1 och diablo 2 akt 1
Akt 2 - Akt 2 i D2
Akt 3 - Akt 5 & 4 i D2
Akt 4 - okej detta är nytt, men hela aktens storlek och mål var sjukt lik D2s Akt 4.

De kanske inte är nå kopior rakt av men det märks att bliizard inte försökt ge oss något ögonbryns höjande.
Även gameplayet erbjöd förbluffnde lite nytt. När dom hade så många år på sig så har dom inte försökt leverera något nytt och intressant.
Först nu i och med expansionen så kommer random dungeons... Antar att dom inte hade tid att göra de till orginalet. Dom hade väl fullt upp med att lansera RMAH.

Btw Feif hoppas du trollar. 1900 timmar... why?

Medlem

Känns som om de är klara med tillägget redan. Vad är det mer som ska fixas som gör att det ska släppas nästa år?

Som andra säger är detta spelet det bästa. Mycket mer genomtänkt än exempelvis path of exile och torchlight vilka känns som b-spel i jämförelse med diablo 3.

Medlem

Hmm, helt klart nyfiken, och jag kommer sannolikt att köpa det också, men jag lär vänta någon vecka. Känner verkligen inte samma sug som releasen av D3, och vill dessutom förmedla att deras mest korkade ingame val inte går någon obemärkt förbi.

Medlem
Skrivet av Kolan:

Känns som om de är klara med tillägget redan. Vad är det mer som ska fixas som gör att det ska släppas nästa år?

Som andra säger är detta spelet det bästa. Mycket mer genomtänkt än exempelvis path of exile och torchlight vilka känns som b-spel i jämförelse med diablo 3.

Ohh my don't even go there...Visst D3 har en enormt mycket större budget och kan ha flashiga intron och polerade saker här och där.
Men utöver det så är D3 skräp i jämnförelse med t.ex. Path of exile. Bara för att lista några anledningar varför PoE är bättre:
1. Roligare att levla, man har större frihet att bygga på sin karaktär
2. Mer och roligare loot som ger massvis med intressanta bounsar.
3. Bättre atmosfär som påmimner om D1 och D2
4. Inget AH och inget Pay to win.
5. Mer end game content, de Blizzard ska införa har funnits länge i PoE.
6. Roligare skills som alla klasser kan kombinera
7. Mindre linjära nivåer
8. Mer utmaning, inte som D3 då alla akter innan inferno är en barnlek
9. Konstant flöde med patchar och kommande akter, helt gratis
10. Många ickelinjära quests som ger bra rewards.

Hög budget betyder inte mycket när spelet failar på så många andra plan. Dom flesta seriösa har lämnat D3 just pga att D3 har så lite att tillföra. Kipparian tex som är en av de kändaste D3, Wow spelarna har gått över till PoE tex.

Medlem

Kommer nog köpa det enbart för att testa Crusader men jag chansar på att man kommer tröttna efter en vecka

12
Skriv svar