Mass Effect 2 på två skivor

Inaktiv

Spelar väl ingen roll om det är 1 eller fler skivor. Installeras spelet på en HDD så lär man nog inte behöva mer än valfri av dom skivorna i för att den ska göra cd check.

Medlem

Mass Effect <3


signatur

Game long and prosper

Avstängd

visste inte att FZ hade öppnat ett dagis!

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av dawah:

Jag laddar ner mina spel gratis

Inga skivor, inga kostnader, inget steam, inga problem.

Jag är arbetslös, jag får min lön gratis, helt utan motprestation.

Inget jobb, inga resekostnader till jobbet, ingen svett, inga problem, bara pengar.

Vad är jag?

Svar:

En parasit.

pwnd

Skrivet av Mönki:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av dawah:

Jag laddar ner mina spel gratis

Inga skivor, inga kostnader, inget steam, inga problem.

Jag är arbetslös, jag får min lön gratis, helt utan motprestation.

Inget jobb, inga resekostnader till jobbet, ingen svett, inga problem, bara pengar.

Vad är jag?

Svar:

En parasit.

Låt mej gissa... ung Lidingö-bo som får Porsche och stålar av farsan?

Nu ska vi inte vara sånna. Bara för att man kan som Lidingö bo betyder det inte att man gör. Sen är det inte heller så att alla på Lidingö har gott om pengar. Vi är faktiskt 40 000 st

Skrivet av gurkoz:

För mig är i alla fall digital distribution framtiden. Argumentet att "vad händer när steam stänger ner" tycker jag personligen är löjligt. Då kan man lika gärna fråga.. "Vad händer när ditt hus brinner ner och alla skivor konverteras till gojja?" För mig är digitalt smidigt och skönt när man slipper alla drm och kopieringsskydd.

Så tänkte jag också innan jag fick en hårddisk krash och musik affären la ner verksamheten. Alternativet skulle väl vara att man gjorde säkerhets kopior men de blir alltid så fula och dessutom sparar man inte så mycket när man köper digitalt framför fysikt

Skrivet av SorbP:

Gött med 2 skivor mer awsome, är man så slö att man inte orkar byta skiva en gång, ja då vet ifan.

Mhhm för ME 1 hade ju inga problem med grafik motorn när det bara behövdes 1 DVD. En extra DVD med nya miljöer för samma sidequest uppskatas verkligen. Xbox 360 och Microsoft:down:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Awesome 2 skivor är coolt

Medlem

Därför så köper man till pc, slipper man dvd skivor..

EDIT: har haft förbokat på pc sen länge. Xbox360 versionen av första spelet var så dåligt optimerad så jag spelade ettan på pc (med grymt bra prestanda)... Håller på spelar andra omgången nu, så längtar efter detta!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Antar att det är röstskådespeleriet som tar upp all denna platts. Gör inget för min del, så länge inehåller är "awesome".


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Återigen bevisas det att PC är för vinsten, så att säga. Alla spel (även Biowares andra titlar) borde ha samma lösning, att skivorna enbart är för installation. Fördelar från båda världar egentligen. Få äga ett fodral i hyllan, och slippa gräva fram det varje gång man vill spela.
Som att äta kakan, och ha den kvar!

Fast jag får nog erkänna att jag ser tillbaka på hutlösa skiv- och diskettbyten med varm nostalgi. Ett gott ont.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

123
Skriv svar