Gameplay från The Evil Within – dags att krama kudden
Verkar ju jävligt trevligt, men jag tror jag har blivit för rastlös för att sitta o spela spel som inte kräver minst 3 knapptryckningar i sekunden... Fast är ju aldrig fel med ett spel med bra känsla, och lite skräck, om nu detta har det.
Kameran i spelet verkar totalt usel, men det kanske är sånt man väljer att ändra på.
hahaha, kunde inte hålla mig, liknar en riktig B-skräckrulle (och inte i den positiva bemärkelsen).
Sedan har vi sett detta förut *host* Amnesia *host* Machine for Pigs *host* Outlast *host*. Ensam kille springer omkring i ett stort hus och blir jagad av mördare som han inte kan försvara sig emot utan måste gömma sig.
Nu ska man i ärligheten namn också ha i åtanke att detta var bara en liten del av spelet, så det kanske kan ändå överraska.
Death is only the beginning
Han som spelade var verkligen herp derpington, gjorde så många misstag som oförlåtligen borde kostat honom livet. Seriöst alltså, varför i hela friden låter dem en total gröngöling spela?
http://replygif.net/i/1066.gif
Hoppas på det bästa men är seriöst tveksam. Tyvärr.
Så bara för att han gör misstag i spelet så är det oförlåtligt? Vad jag vet är tanken bara att dom ska visa hur spelet ser ut samt gameplayet, det finns inget krav som säger (du ska spela bra, du får aldrig dö)
En klyscha efter den andra. Minst 20 poliser stormar psyket, inget har hörts av dem, men du beslutar ändå att gå in. Smart.
Jag gillar att... vad-han-nu-heter, vill återgå till det klassiska survival horror-temat, med att försöka överleva istället för att springa omkring med 3st Assault Rifles med oändlig ammunition. Men det här ser väldigt gammalt och ogenomtänkt ut.
hahaha, kunde inte hålla mig, liknar en riktig B-skräckrulle (och inte i den positiva bemärkelsen).
Sedan har vi sett detta förut *host* Amnesia *host* Machine for Pigs *host* Outlast *host*. Ensam kille springer omkring i ett stort hus och blir jagad av mördare som han inte kan försvara sig emot utan måste gömma sig.
Nu ska man i ärligheten namn också ha i åtanke att detta var bara en liten del av spelet, så det kanske kan ändå överraska.
Ser mer ut som RE än amnesia spelen och outlast (gamla RE spelen).
Ser lite små mysigt ut. Frågan är bara vilket format det ska köpas till. Lutar åt ps4. Men det är om jag köper ps4 vid release. Annars, ps3 eller pc... hmm... pallar inte behöva köpa extra lång usb kabel så man kan koppla in ps3 kontrollen. Tycker ju helst såna härspel ska köras från soffan.
Så bara för att han gör misstag i spelet så är det oförlåtligt? Vad jag vet är tanken bara att dom ska visa hur spelet ser ut samt gameplayet, det finns inget krav som säger (du ska spela bra, du får aldrig dö)
Se på Amnesia: The Dark Descent (eller för all del, A Machine For Pigs) eller Outlast, eller andra liknande skräckspel. Eller för all del ett vuxet och spännande smygarspel i en annan genre, typ Thief.
Motorn för all spänning i spelet är just det att om du klantar dig så klämmer du kuken rejält. Du ska inte bli sedd, du är inte det farliga här! I panik gömmer du dig för stressigt och häcken sticker ut från bakom lådan/bordet/whatever. Muskelberget med taggtrådströja och motorsåg får syn på dig, och skivar dina underarmar. Skärmen färgas röd. Handling, konsekvens.
Det är det som gör det spännande, att försöka hinna göra bra nog ifrån sig att inte dö under en väldigt stressad form. Nämligen när ett monster eller dylikt flåsar dig i nacken och nafsar dig i hälarna. Känslan av att det faktiskt finns ett hot, inte bara att du går genom korridorerna i spökhuset på ett nöjesfält, där - även om en snubbe med mask hoppar ut framför dig - så kan du räkna med att han inte ens rör dig. Syftet med all gameplay försvinner. Det blir Dear Esther med kartongfigurer av skelett och zombier som poppar fram då och då.
Sen så är det vedertaget att han spelade dåligt som fan, speciellt mot slutet. I början så var han inte snabb nog på nycklarna. Han sket i att hålla sig i skuggan. Han försökte inte ens stänga dörren efter sig till slaktmördaren (om inte det går, så borde det gå, om inget annat så för att slaktaren skulle kunna krasha igenom dörren till din ytterligare förfasan).
Han gömde sig sent och var för snabb ur skåpet han satt i. Och seriöst, när han ser monstret igen? Det var uppenbart att han skulle "end the demo" med avsikt, så den jäveln ställer sig rakt i den upplysta dörröppningen, som ett rådjur i en långtradares heljus, och sicksackar följaktligen i ljuset mitt framför monstret, in bakom ett par lådor. Det var menat att se ut som att det brilliant programmerade monstret "lyckades" hitta honom ändå, "trots" att han "gömde" sig bakom ett par lådor.
Egentligen så såg man att spelaren gick rakt ut, blev sedd med avsikt, och sedan fick AI'n att bugga lite mot ett par lådor som den inte ens hade vett att ta sig runt. Han fick i praktiken möta den halvvägs för att den skulle kunna få in dödsstöten.
Hade en vettig person fått spela istället för en gäspande PR-rep så hade det faktiskt blivit en spännande video.
Så bara för att han gör misstag i spelet så är det oförlåtligt? Vad jag vet är tanken bara att dom ska visa hur spelet ser ut samt gameplayet, det finns inget krav som säger (du ska spela bra, du får aldrig dö)
Se på Amnesia: The Dark Descent (eller för all del, A Machine For Pigs) eller Outlast, eller andra liknande skräckspel. Eller för all del ett vuxet och spännande smygarspel i en annan genre, typ Thief.
Motorn för all spänning i spelet är just det att om du klantar dig så klämmer du kuken rejält. Du ska inte bli sedd, du är inte det farliga här! I panik gömmer du dig för stressigt och häcken sticker ut från bakom lådan/bordet/whatever. Muskelberget med taggtrådströja och motorsåg får syn på dig, och skivar dina underarmar. Skärmen färgas röd. Handling, konsekvens.
Det är det som gör det spännande, att försöka hinna göra bra nog ifrån sig att inte dö under en väldigt stressad form. Nämligen när ett monster eller dylikt flåsar dig i nacken och nafsar dig i hälarna. Känslan av att det faktiskt finns ett hot, inte bara att du går genom korridorerna i spökhuset på ett nöjesfält, där - även om en snubbe med mask hoppar ut framför dig - så kan du räkna med att han inte ens rör dig. Syftet med all gameplay försvinner. Det blir Dear Esther med kartongfigurer av skelett och zombier som poppar fram då och då.
Sen så är det vedertaget att han spelade dåligt som fan, speciellt mot slutet. I början så var han inte snabb nog på nycklarna. Han sket i att hålla sig i skuggan. Han försökte inte ens stänga dörren efter sig till slaktmördaren (om inte det går, så borde det gå, om inget annat så för att slaktaren skulle kunna krasha igenom dörren till din ytterligare förfasan).
Han gömde sig sent och var för snabb ur skåpet han satt i. Och seriöst, när han ser monstret igen? Det var uppenbart att han skulle "end the demo" med avsikt, så den jäveln ställer sig rakt i den upplysta dörröppningen, som ett rådjur i en långtradares heljus, och sicksackar följaktligen i ljuset mitt framför monstret, in bakom ett par lådor. Det var menat att se ut som att det brilliant programmerade monstret "lyckades" hitta honom ändå, "trots" att han "gömde" sig bakom ett par lådor.
Egentligen så såg man att spelaren gick rakt ut, blev sedd med avsikt, och sedan fick AI'n att bugga lite mot ett par lådor som den inte ens hade vett att ta sig runt. Han fick i praktiken möta den halvvägs för att den skulle kunna få in dödsstöten.
Hade en vettig person fått spela istället för en gäspande PR-rep så hade det faktiskt blivit en spännande video.
Måste nog vara en av de bästa posterna på FZ som jag läst!
haha fick ett gott skratt! din beskrivning asså +1