Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Devan:

Gissar att det är något event idag och det är därför vi fått mängder med nya trailers.

https://youtu.be/bTU3detmX_I

https://youtu.be/LifC0A-iHZw

https://youtu.be/zS3NYT_pSps

@Jozo

Special avsnittet av MY happy marrige är ute nu och det va sevärt!

Tack för infon

Releasehästryttare

The Unwanted Undead Adventure 8/10

Riktigt bra äventyrs Anime!

Hade gärna sett fler avsnitt av den!

Skall man klaga på nått så är välden de lever i lite för snäll, inklusive MC.

Releasehästryttare

The Apothecary Diaries 10/10

Briljant! Absolut älskade denna!

En av de snyggaste animes, perfekt musik och sjukt bra ljudeffekter gör detta till en av de bästa som jag sett!

Medlem
Skrivet av Devan:

The Apothecary Diaries 10/10

Briljant! Absolut älskade denna!

En av de snyggaste animes, perfekt musik och sjukt bra ljudeffekter gör detta till en av de bästa som jag sett!

https://youtu.be/29pmd1QiK-4

Mm, den låg ju i topp på flera av "våra" listor här tidigare, tillsammans med Frieren. Fint också att säsong två är bekräftad

Releasehästryttare
Skrivet av deezel:

Mm, den låg ju i topp på flera av "våra" listor här tidigare, tillsammans med Frieren. Fint också att säsong två är bekräftad

Japp!

Kommer suga att vänta på säsong 2!

Medlem
Skrivet av Devan:

Japp!

Kommer suga att vänta på säsong 2!

yep, 2025 känns avlägset än så länge >_<

Releasehästryttare

Fluffy paradise (såg 3 avsnitt av 12)

Denna va inget vidare, tror att skall man gilla den så måste man vara en extrem djurvän.

Medlem

Såg klart Pluto igår, tyckte den var helt OK. En riktig slow-burner till mordgåta. Tyckte den kändes lite för spretig, behövdes tightas till och avslutet kändes lite sisådär. Sen kändes den lite för tam för min smak. Ändå ganska coolt att man gjorde något nytt som funkar från Astro Boy(1952).

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Chained soldier 8/10

Kul och snyggt animerat, men absolut inte för alla, denna innehåller rejält med naket och en kille som blir behandlad som en sexslav.

Releasehästryttare

Gushing over magical girls 7/10

Första avsnittet gav mig skyhöga förväntningar av denna serien, men blev mest besviken varje vecka när det nya avsnittet kom, jag absolut älskar hur den ser ut men animeringarna är väldigt budget tyvärr.

Jämfört med Chained soldier så har denna väldigt snäll bdsm sex, av det lilla man får se så önskar man mer och grövre, i första avsnittet så får de "snälla" magiska flickorna smisk på rumpan och det gör att de inte kan sitta dagen efter och det är typ det värsta som händer demi hela serien, så ja, liiite besviken.

En sak som jag gillar är dock MCs ark där hon går från att vara en normal tjej till att älska att tortera andra, framför allt de andra magiska tjejerna.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Snack Basue 5/10

Skrev om denna serien innan, det är en liten bar där olika karaktärer snackar skit med varandra, oftast sex relaterat, funkade bra att se ett avsnitt i veckan men mer orkar man inte, bra animationer men that's it!

Releasehästryttare

My Instant Death Ability Is So Overpowered 8/10

En serie som är så over the top att den blir bra! MC kan döda allt inklusive rörelsen när han faller mot sin död.
Varje avsnitt är rena blodbad där mängder av personer avrättas för att de försöker stoppa honom.
Rätt säker på att jag aldrig sett en serie som har lika stark MC.

Releasehästryttare

Så, i morgon börjar vårens animes, vilka av de nya skall ni kolla på?

https://anichart.net/Spring-2024

Medlem

Det är några fortsättningar jag kommer titta på, Konosuba och Mushoku Tensei. Tyckte första delen av säsong 2 av Mushoku Tensei var en besvikelse efter suveräna säsong 1, så hoppas att andra delen intresserar mig mer.

Tog bara en relativt snabb titt på listan, men av dom nya serierna så intresserar Henjin no Salad Bowl mig mest. Skulle kunna vara en mysig och charmig komedi, får se om det håller en bra nivå eller bara känns enerverande.

Medlem

kommer till att börja med kolla in dessa, ingen speciell ordning här inte

Hibike! Euphonium
Kimetsu no Yaiba
Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!
Mahouka Koukou no Rettousei
Mushoku Tensei
Shinigami Bocchan to Kuro Maid
Spice and wolf
Tensei Shitara Slime Datta Ken
The Fable

Medlem
Skrivet av Devan:

Så, i morgon börjar vårens animes, vilka av de nya skall ni kolla på?

https://anichart.net/Spring-2024

My Hero Academia s7 kommer jag kolla på och lär möjligen spana in Kaijuu 8-gou.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Bartender
Spice and Wolf
Yuru Camp
Irregular at Magical High School

Är dom jag säkert kommer titta på. Sen blir det nog några till, antagligen baseball- och golfserien t.ex.

Medlem

Då har man sett klart solo Leveling .. Tyckte det var magiskt bra .. Power fantasy x1000 , riktigt roligt att se på

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Doctor Elise 8/10

En riktigt bra dubbel isekai, rekommenderas!

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Bartender
Spice and Wolf
Yuru Camp
Irregular at Magical High School

Är dom jag säkert kommer titta på. Sen blir det nog några till, antagligen baseball- och golfserien t.ex.

Såg första avsnittet av Bartender
Helt klart en serie som kommer vara intressant, men frågan är om de kan hålla i 12 avsnitt.

-

Började också kolla på Ragna Crimson.

Och gud jag älskar en bra psykopat i anime!

Crimson är än så länge klockren!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

The Witch and the Beast 7/10

De har skapat en väldigt intressant värld men 12 avsnitt va alldeles för lite för att inte mer än skrapa på ytan vad de vill berätta, så hoppas denna får fler säsonger!

Kan rekommendera att vänta med denna tills om de kommer fler avsnitt!

Medlem

Äntligen mer Demon Slayer!
Bara en månads väntan kvar...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tycker Vårens upplaga känns ganska tråkig? enda jag garanterat kommer se är KONOSUBA S3

någon som sett något av det som kommit som är bra?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Av det jag hittills sett som inte är uppföljare eller remake så verkar Shuumatsu Train Doko e Iku vara den mest intressanta.

Releasehästryttare
Skrivet av Dinskugga:

Tycker Vårens upplaga känns ganska tråkig? enda jag garanterat kommer se är KONOSUBA S3

någon som sett något av det som kommit som är bra?

Bara sett Bartender än och som jag sa innan det va bra, men jag kommer kolla in de flesta nya, så mina betyg på dem kommer om ~3 månader

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Det är lite för ofta som animes har en ung kille som inte har nån sex drift.

Kollar på en serie nu där MC har en jämnårig tjej som verkligen gillar honom och han har 0 koll, vilket bara känns skumt som tittare.

Chained soldier tog upp detta ämnet och gjorde det bra, där MC är vrålkåt på tjejerna men på grund av deras ställning så får han blueballs hela tiden.

Skriv svar