Battlefield 4 – pc vs Xbox 360

Inaktiv

FZ har blivit lite av giffarnas tillhåll, bara det inte går till överdrift som det är på vissa andra forum där vart och vartannat inlägg har nån dampgif


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Gnällman:

FZ har blivit lite av giffarnas tillhåll, bara det inte går till överdrift som det är på vissa andra forum där vart och vartannat inlägg har nån dampgif

En bild säger ( ofta ) mer än tusen ord.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Gnällman:

FZ har blivit lite av giffarnas tillhåll, bara det inte går till överdrift som det är på vissa andra forum där vart och vartannat inlägg har nån dampgif

En bild säger ( ofta ) mer än tusen ord.

Jo fast tusen giffar ger en huvudvärk, så lite giff och mer ord är nog bäst.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Gnällman:

FZ har blivit lite av giffarnas tillhåll, bara det inte går till överdrift som det är på vissa andra forum där vart och vartannat inlägg har nån dampgif

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Nej det ser inte ens ut som LOW på PC

https://www.youtube.com/embed/CaIjSAkFek4

Välj 1440p och helskärm, så får man se hur stor skillnaden är bara där emellan.

Blir inget vidare sugen på att spela dock, alla videor man kollat på ser ju spelet precis lika tråkigt ut som BF3 :/. Aja kanske testa Betan och se om man byter åsikt...

Det är inte direkt konstigt att PC ser bättre ut eftersom den kör med högre upplösning och nerskalning. En mer rättvis jämförelse är att köra bägge i 720p.

Medlem
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Kan någon förklara för mig varför Dice har valt att använda konstiga färgsättningar? Jag menar i skuggor och i rum är det nästan kolsvart trots att det är mitt på dagen och det är fönster överallt..

Medlem

Fy fan alltså va skabbigt det är på xbox! För tankarna till Duke nukem 3d grafik.. Va nice på 90talet

Medlem
Skrivet av seravok:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.

Iom att spel ofta görs till konsol och portas till PC så var det längesedan man behövde uppgradera hårdvaran så ofta.. Jag kör på samma rig som snart är 4 år gammal. Tänkte snart byta grafikkort thats it.. Även den inkopplad till TVN och kör arkad spel med kontroll, streamar filmer etc etc.. Finns ingen som helst anledning att köpa en konsol då det bara är dyrt..

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av seravok:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.

Iom att spel ofta görs till konsol och portas till PC så var det längesedan man behövde uppgradera hårdvaran så ofta.. Jag kör på samma rig som snart är 4 år gammal. Tänkte snart byta grafikkort thats it.. Även den inkopplad till TVN och kör arkad spel med kontroll, streamar filmer etc etc.. Finns ingen som helst anledning att köpa en konsol då det bara är dyrt..

Exklusiva spel, Kinect och enkelheten bara för att nämna några. Spelar nästan uteslutande bara på PC, men konsolen är ett riktigt bra komplement ibland. Speciellt om man har några kompisar.

Medlem
Skrivet av seravok:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.

Det var länge sen man behövde uppgradera sin PC varje/vartannat år, grafiskt så har spel gått framåt minimalt sedan crysis 1 kom ut år 2007.
Själv använder jag en PC som byggdes ihop för 6½ år sen och den funkar hur bra som helst ännu, klarar alla spel. Visserligen går inte BF3 på ultra men medium-high är fortfarande fan så mycket bättre än vad någon konsol klarar av. De enda 2 saker som har blivit ändrade i PC'n under dom 6½ åren är en SSD och ett nytt grafikkort, that's it. Pengarna som de sakerna kostade har jag tjänat in för länge sen iom att PC spel är mycket mycket billigare än konsol versionerna.

Whiners och idioter finns det i alla versioner btw.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant att det flyter på så pass väl på hårdvara som är 8 år gammal om inte ännu äldre. Hitta en 8 år gammal pc som kan spela bf3/bf4 så blir man väl motbevisad.

Det kallas optimering plus särbehandling, hade dom bara optimerat minst lika mycket och skärt ner spelet likadant till en pc så hade du kunnat köra bf3 på en pentium 3a nästan

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant att det flyter på så pass väl på hårdvara som är 8 år gammal om inte ännu äldre. Hitta en 8 år gammal pc som kan spela bf3/bf4 så blir man väl motbevisad.

Tror man klarar sig med en e6600 (2006) och en hd4850 (2008 ) än idag om man skulle spela i 720p utan högsta inställningarna.

Om man inte har så stora krav på grafiken, kan man nog ha kul med Xbox-versionen, i annat fall spelar man på PC och skruvar upp detaljrikedomen, vilket är en stor behållning när man spelar BF.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant att det flyter på så pass väl på hårdvara som är 8 år gammal om inte ännu äldre. Hitta en 8 år gammal pc som kan spela bf3/bf4 så blir man väl motbevisad.

Tror man klarar sig med en e6600 (2006) och en hd4850 (2008 ) än idag om man skulle spela i 720p utan högsta inställningarna.

Fast nu gällde det hårdvara från 2005, dvs varken prolle från 2006 eller grafikkort från 2008 Dvs Radeon X8xx samt Geforce 7xxx


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kom även på att det fanns moderkort med dubble eller fler platser för CPUs, som man kunde använda med
intel® Xeon® Processor 2.80 GHz, 4M Cache, 800 MHz FSB som kom 2005 2xduelcore.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av eCore:
Skrivet av seravok:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.

Iom att spel ofta görs till konsol och portas till PC så var det längesedan man behövde uppgradera hårdvaran så ofta.. Jag kör på samma rig som snart är 4 år gammal. Tänkte snart byta grafikkort thats it.. Även den inkopplad till TVN och kör arkad spel med kontroll, streamar filmer etc etc.. Finns ingen som helst anledning att köpa en konsol då det bara är dyrt..

Exklusiva spel, Kinect och enkelheten bara för att nämna några. Spelar nästan uteslutande bara på PC, men konsolen är ett riktigt bra komplement ibland. Speciellt om man har några kompisar.

Finns betydligt fler exklusiva spel till pc, kinect funkar till PC med och enkel har PCn varit sen steam.. Folk får göra som dom vill men bra komplement när man har några kompisar?

Så 4 polare i soffan med varsin Logitech F710 är sämre då??

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av eCore:
Skrivet av seravok:
Skrivet av PsyX:

De som inte kan se videon:

På Konsolerna ser spelet ut som LOW på PC.

Ha kul med er 8 år gamla hårdvara.

Absolut ska jag det, tycker det är mycket trevligare att spela på ett Playstation än på pc nuförtiden, jag slipper uppgradera hårdvaran vart vart/annat år för att hänga med i svängarna och jag slipper fuskare och prepubertala ungar som gnäller i chatten så fort man råkar till att spela lite bättre än dom.

Iom att spel ofta görs till konsol och portas till PC så var det längesedan man behövde uppgradera hårdvaran så ofta.. Jag kör på samma rig som snart är 4 år gammal. Tänkte snart byta grafikkort thats it.. Även den inkopplad till TVN och kör arkad spel med kontroll, streamar filmer etc etc.. Finns ingen som helst anledning att köpa en konsol då det bara är dyrt..

Exklusiva spel, Kinect och enkelheten bara för att nämna några. Spelar nästan uteslutande bara på PC, men konsolen är ett riktigt bra komplement ibland. Speciellt om man har några kompisar.

Finns betydligt fler exklusiva spel till pc, kinect funkar till PC med och enkel har PCn varit sen steam.. Folk får göra som dom vill men bra komplement när man har några kompisar?

Så 4 polare i soffan med varsin Logitech F710 är sämre då??

Ja, det beror helt på vad man är ute efter. Älskar verkligen bla diverse hl2 mods, FTS(faster then light) och andra indietitlar men bland stora titlar där är det ganska tomt...
Jag har inte ägt en PS3 men de har en hel bra titlar. Men då jag är ett Halo-fan så äger jag bara xbox och 360.
Jag föstår inte hatet när man kan ha båda. Jag får hoppas att det blir en tredje snart.
Som sagt så är konsolen bara ett komplement, jag älskar att lira på PC.
Kinect spel fungerar inte på PC men ja jävligt kul att leka med

12
Skriv svar