Systemkraven för Modern Warfare 2

Medlem

Fan vad skönt det är att läsa allt gnäll.

...eller vänta lite... Nej, det är otroligt ghey menar jag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

IW får inte en krona av mig.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Fan vad skönt det är att läsa allt gnäll.

...eller vänta lite... Nej, det är otroligt ghey menar jag.

Eller så kan man faktiskt acceptera att det faktiskt är legitima klagomål som bör uppmärksammas.

Annars kan vi ju bara stoppa huvudet i sanden och acceptera att spelföretag tar bort funktioner och samtidigt höjer priset på produkten och ta den bakifrån som majoriteten oftast gör. Let's do that.

Användarnas krav: Dedikerade servrar

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Va låga systemkrav spelen har nuförtiden, inte uppgraderat datorn på väldigt länge nu och mitt geforce 8800 behöver knappt arbeta i något som kommit än.

Det beror på att de flesta spelen samtidigt utvecklas för xbox 360 och playstation 3 så ribban kommer ligga på ungefär samma nivå tills nästa generation tv-spel kommer ut.

Medlem

Okey jag har förstått att ni har avbokat och bla bla bla..men ni ska vara GLADA att ens IW gör spel åt PC..På tal om att vara otacksam...DET ÄR DERAS SPEL..låt dem göra vad fan dem vill med det..Är spelet inte nånting för dig så köp inte skiten då...alltså shiieeet hur mycket gnäll har folk i sig..typiskt höst alltså.

Medlem

Kommer ändå inte köpa det här konsolskadade spelet.


signatur

Retro.

Medlem

tuuu, nu är jag glad, trodde att man datorn inte skulle palla denna spel, men icke, aja bara några veckor kvar till spelet släpps, längtar som bara den XD


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

tänker inte förboka det men kommer antagligen att köpa det någon gång:P
Även om det är "bra" systemkrav så brukar CoD spelen se förjävliga ut på de lägre inställningar...Dock kommer jag att kunna maxxa

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Remus:

Folk kommer ändå köpa det här fast dom skriver "Jag har avbokat mitt ex". Finns kanske ett fåtal som inte köper det men det är nog en hel del skitsnack skall ni se.

Det köps när det ligger på REA hyllan, vilket inte lär a lång tid efter releasen.

samma här visa spel är värda att köpas när dom släpps men inte det här

Medlem

det blir att ladda ner det OLAGLIGT, spela igenom singleplayer. synd för boysen som annars fått mina pengar för multiplayern.

Inaktiv
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Vapendragaren:

Jofan visst klarar man sej... Men innan jag ens börjar tänka på att lägga ut mina pengar på det här spelet så tänker jag läsa mer om hur multiplayern till slut kommer fungera på pc.

http://www.fourzerotwo.com/?p=745

där kan du läsa.

"However, say you?re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server)"

vilket innebär att klanservers kommer ligga temporärt på en persons hemmanät, när personen i fråga spelar spelet och väljer att starta servern.

mao.. oanvändbart.

Tack för infon.

Jag som inte hade några direkta planer på att spela MW2 i klan (det skaffar jag Bad Company 2 till sen) drabbas nog ändå inte så stort av det här. Får önska mej detta i julklapp ist, Left 4 Dead 2 är ju ändå det som lockar mest nu i november.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Jag trodde att systemkraven skulle vara högre faktiskt. Oh well, det är ju xbox och ps3s "fel" att kraven är så pass låga.

Ska bli najs att spela singleplayer med allt på högsta!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Annars kan vi ju bara stoppa huvudet i sanden och acceptera att spelföretag tar bort funktioner och samtidigt höjer priset på produkten och ta den bakifrån som majoriteten oftast gör. Let's do that.

Heh, du menar: Vara som vi svenskar brukar vara.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Okey jag har förstått att ni har avbokat och bla bla bla..men ni ska vara GLADA att ens IW gör spel åt PC..På tal om att vara otacksam...DET ÄR DERAS SPEL..låt dem göra vad fan dem vill med det..Är spelet inte nånting för dig så köp inte skiten då...alltså shiieeet hur mycket gnäll har folk i sig..typiskt höst alltså.

dummaste skiten jag någonsin läst! vadå vi ska vara glada att dom gör det till pc? utan pcn så hade ni inte haft erat äckliga cod på eran konsol, utan PCn så hade det fan inte gått så bra för dom som dom ville, och otacksam? ska vi dra en jämförelse? det är som att ta bort multiplayer ur konsolen, vilket dom aldrig kommer göra.. alltså shiieeet för mycket naivt folk som inte vet något..typsikt höst alltså

och detta gör dom för att få mer pengar och sig själva, som du måste göra, betala för nya banor tex, hur nöjd är du när du får göra det? antagligen så har dom ett lager banor som kommer ut som du får KÖPA när releasen är

undrar hur folket skulle ta det? om dom verkligen tog bort multiplayern ur konsolerna? det hade blitt exakt samma skit, alla tar bort deras ordrar och bojkottar skiten....

Medlem

För mig är MP mycket mera än halva, närmare 95% kanske. Va tar det, en vecka 14 dagar att spela genom SP, högt räknat. MP spelar jag i ett eller två eller flera år.

Medlem

Köpte redan mitt exemplar genom Steam då jag föredrar att ha alla mina spel där....

Medlem

Jag orkar inte mer snart! jag lägger ner pc snart allså! men vi pc spelare som vill lira hardcore kan bara gråta, snyft nu går pc i graven. SKÅL TA MIG FAN!

ps, jo jag älskar pc!!!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av CastorFiber:

Fan vad skönt det är att läsa allt gnäll.

...eller vänta lite... Nej, det är otroligt ghey menar jag.

Eller så kan man faktiskt acceptera att det faktiskt är legitima klagomål som bör uppmärksammas.

Annars kan vi ju bara stoppa huvudet i sanden och acceptera att spelföretag tar bort funktioner och samtidigt höjer priset på produkten och ta den bakifrån som majoriteten oftast gör. Let's do that.

Nej, tydligen var det ganska ok att gnälla. Död åt... vem nu utvecklaren var... (full)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Helt ofattbart hur en del faktiskt tänker stödja det här skiten och köpa spelet.

Ett passande quote från GTs forum angående dom som faktiskt tänker köpa det och stödja sånt här BS.

"People like YOU are why quality in games has been dropping over the last few years

Dedicated servers are MUST.
Mod Support is a MUST

Medlem
Skrivet av ante87:

Helt ofattbart hur en del faktiskt tänker stödja det här skiten och köpa spelet.

Ett passande quote från GTs forum angående dom som faktiskt tänker köpa det och stödja sånt här BS.

"People like YOU are why quality in games has been dropping over the last few years

Dedicated servers are MUST.
Mod Support is a MUST

Eller så tar man en mognare attityd och säger så här:

Som kund på en marknad med stort utbud och många konkurrerande spel så är det upp till mig som konsument att värdera innehållet i de spel jag planerar att köpa, och avgöra om det är värt de pengar som säljaren vill ha.

Jag har en ganska bra bild av vad MW2 kommer innehålla. Jag har gjort bedömningen att det för mig är värt de runt 400 kr jag ska betala, alla faktorer inräknade.

Är jag därför en idiot? Eller är jag en nöjd kund?

EDIT: Dessutom måste jag bara påpeka att alla som säger "men då ska jag pirata det, bara för att straffa utvecklaren" har en vansinnigt infantil attityd. En sån handling gör bra mycket mer skada på PC-marknaden än vad en betalande konsument någonsin kan göra. "Jag får inte leka med sandslottet på mina villkor, därför ska jag slå sönder det så ingen annan får leka med det alls."

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av ante87:

Helt ofattbart hur en del faktiskt tänker stödja det här skiten och köpa spelet.

Ett passande quote från GTs forum angående dom som faktiskt tänker köpa det och stödja sånt här BS.

"People like YOU are why quality in games has been dropping over the last few years

Dedicated servers are MUST.
Mod Support is a MUST

Eller så tar man en mognare attityd och säger så här:

Som kund på en marknad med stort utbud och många konkurrerande spel så är det upp till mig som konsument att värdera innehållet i de spel jag planerar att köpa, och avgöra om det är värt de pengar som säljaren vill ha.

Jag har en ganska bra bild av vad MW2 kommer innehålla. Jag har gjort bedömningen att det för mig är värt de runt 400 kr jag ska betala, alla faktorer inräknade.

Är jag därför en idiot? Eller är jag en nöjd kund?

EDIT: Dessutom måste jag bara påpeka att alla som säger "men då ska jag pirata det, bara för att straffa utvecklaren" har en vansinnigt infantil attityd. En sån handling gör bra mycket mer skada på PC-marknaden än vad en betalande konsument någonsin kan göra. "Jag får inte leka med sandslottet på mina villkor, därför ska jag slå sönder det så ingen annan får leka med det alls."

Mognare attityd? Har inte ens nämnt ordet idiot och tycker fortfarande att quoten passar på sånna som tex dig. Du får tycka vad du vill men sanningen är ju den att det stämmer också. Fortsätter folk att köpa kassa konsol portar och spel utan dedi srv , mods etc så klart företagen fortsätter med att göra sånna spel.

Medlem
Skrivet av ante87:

Mognare attityd? Har inte ens nämnt ordet idiot och tycker fortfarande att quoten passar på sånna som tex dig. Du får tycka vad du vill men sanningen är ju den att det stämmer också. Fortsätter folk att köpa kassa konsol portar och spel utan dedi srv , mods etc så klart företagen fortsätter med att göra sånna spel.

Kommer ju självklart en gräns där jag också säger "nä, det har spelet uppfyller inte mina krav." Så har det varit med många spel de senaste åren. Då köper jag det inte. Men fram tills dess så reserverar jag mig faktiskt rätten att använda mina pengar till att köpa det jag vill, utan att någon lägger sig i. Precis som du är fri att inte köpa det här spelet, för att visa utvecklarna att det inte uppfyller dina krav. Som sagt, det är upp till var och en.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Klart att det är låga krav, det är ju en jävla konsol port.

Precis. God morgon liksom.

Medlem

Bara jag som tyckte att alla moddar förstörde CoD4?

Medlem
Skrivet av spikes:

Bara jag som tyckte att alla moddar förstörde CoD4?

Om du inte gillar mods i cod4 så är det ju bara att filtrera bort dem när du söker server, där har man ju total frihet att spela med de mods man gillar eller inga alls.

I MW2 har de tagit bort möjligheten att spela med mods och dessutom kommer man ha betydligt sämre ping med peer to peer servrar, såvida man inte är host för servern vilket leder till mycket lägre ping än alla andra.

Enda anledningen jag kan se till att de gör detta är för att få total kontroll över spelet så att de kan släppa mappacks, nya vapen etc över IWnet och ta betalt för det.

Jag tänker inte stödja den här utvecklingen iaf.

Inaktiv

någon som vet om man fortfarande kan spela på europeiska servrar vid beställning från USA/kanada?

Medlem

var taggad köpa detta. men nu blir bara at *låna* så man kan spela singelplayer iallafall.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Griimlock:

var taggad köpa detta. men nu blir bara at *låna* så man kan spela singelplayer iallafall.

Jag vet att du använder det vaga ordet "låna", men jag måste bara påpeka det igen:

Att piratkopiera spelet bara för att utvecklaren inte gör precis som du vill att de ska göra är en vansinnigt barnslig attityd. Dessutom gör det mer för att skada PC-marknaden än något annat.

Ponera att du och mängder med andra laddar ner spelet bara för att "straffa" utvecklaren. Vad kommer de säga på utvecklarens/utgivarens möten? Du får två alternativ, så att du i alla fall har en 50% chans att gissa rätt.

A. "Ojdå, vad många som piratade det. Det var inte bra. Vi måste genast ändra kurs, och satsa mycket mer på PCn. Vi ska genast släppa dedikerade servrar, moddverktyg och dessutom be alla PC-spelare om ursäkt!"

B: "Ojdå, vad många som piratade det. Uppenbarligen är PC-marknaden inte värt pengarna att satsa på, eftersom så liten andel köper det. Vi borde fundera på om det ens är värt att släppa en PC-version av nästa spel, och om vi gör det så måste vi ha mycket kraftigare DRM och andra kontrollmetoder."

Medlem
Skrivet av Contance:

någon som vet om man fortfarande kan spela på europeiska servrar vid beställning från USA/kanada?

Allt tyder på att du bara kan spela i Europa, oavsett var du köper spelet.
Men du kan inte spela på "Servrar" i samma förstånd som du e van med.
Allt tyder på att du kommer få spela på någon annans dator, då kommer han du spelar mot ha 0 i ping och du kan räkna med höga ping även om du bor i samma världsdel.
Att spela med någon i USA eller liknande avstånd kommer nog bli helt omöjligt.

Jag kan inte själv förstå varför någon väljer stödja denna utveckling, men kan inte bestämma vad andre ska. Men räkna med ständiga försämringar för PC-spel om man stödjer sådana utvecklingar med ett köp.

Skriv svar