Arnroths krönika – När barnen fuckar upp spelvärlden

Medlem

Tack för länken till Emils blogg!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Att föra in barnen i de vuxnas flyktvärld är vansinne.

När ond bråd död sprids så ska det ske utan barnens insyn. Det är bäst så.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

ZF
Medlem
Skrivet av Nemo:

Sid 1: speltrender som är "distruptive". Ska väl stå "disruptive"?

det ska naturligtvis inte stå nått av det. rent hittepåspråk oavsett stavning.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Cple:

Som småbarnsförälder ( har en ettåring) så känner jag igen mig. Jag har löst problemet genom att dricka kopiösa mängder energidryck och spela på nätterna. Visst jag sover bara 3-4 timmar per natt men det har väl ingen dött av. Eller?

Du kanske gör det om du inte tar hand om dig mer. Spel borde inte vara det du prioriterar. Jag tror dina barn vill ha dig i livet många ,många år till

det är naturligtvis bäst att se till att ha kolat av precis innan de inte gör det längre. alltså i genomsnitt vid 12.8.

seriöst dock, att sova så lite är verkligen inte bra, men man lär knappast avlida med kontrollen i näven av det annat än i sällsynta och extrema Jolt-assisterade fall. däremot kommer det med största sannolikhet att leda till bukfetma och en aningen kortare livslängd. varav vilket det tidigare även gäller efter barnskaffande, men det senare motverkas åas istället då en aning. så ev jämnar allt ut sig.

och på tal om..

Skrivet av scirocco:

Som tur är, är jag för fet och ful för att attrahera det fagra könet så jag kommer aldrig att få barn. Mina spelvanor kommer inte ändras mycket genom åren.

överviktiga och oattraktiva ynglar av sig mer än genomsnittet, rent statistiskt alltså. problemet är nog mest att du är lite för kräsen, eller hur?

Skrivet av autograph:

- Så, vad menar då Arnroth egentligen att alternativet skulle ha varit?

1. yngla av sig
2. F2P
3. ?
4. profit!

Medlem
Skrivet av Cple:

Som småbarnsförälder ( har en ettåring) så känner jag igen mig. Jag har löst problemet genom att dricka kopiösa mängder energidryck och spela på nätterna. Visst jag sover bara 3-4 timmar per natt men det har väl ingen dött av. Eller?

Energidryck + 3-4 timmars sömn per natt, näe du kanske inte dör av det men utbränd/slutkörd med biverkningarna arbetslös/separerad kommer du nog att hinna med innan ungen fyllt fem. Spar energidrycken till dom nätter som barnet har feber/magsjuka och sov ordentligt och spela mindre är mitt råd. Jag har två barn, nu 8 och 11 och släppte Eve online för att jag inte längre han med. Gillar Planetside 2 för att det bara är att hoppa in och köra, ingen serverkö eller matcher man vill hinna avsluta.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Cple:

Som småbarnsförälder ( har en ettåring) så känner jag igen mig. Jag har löst problemet genom att dricka kopiösa mängder energidryck och spela på nätterna. Visst jag sover bara 3-4 timmar per natt men det har väl ingen dött av. Eller?

Du kanske gör det om du inte tar hand om dig mer. Spel borde inte vara det du prioriterar. Jag tror dina barn vill ha dig i livet många ,många år till

Haha sant så sant.


signatur

Taskigt.

Medlem

Arnroth verkar vilja både äta kakan och ha den kvar?


signatur

autograph

Medlem

Finns ju en växande grupp i samhället som aldrig får barn.

12
Skriv svar