Överlevnadsspelet The Forest ute nu

Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early Access har ju gett mig många riktigt bra spel. Själv tycker jag early access och indie har räddat Steam.

Håller med till 100% när det gäller indie spelen

Medlem

Tycker fortfarande att man borde få testa spelet en dag innan man bestämmer sig för ett köp av ett "early access"-spel. Nu köper man ju grisen i säcken och hoppas att all hype var sann.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Javas:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Ballong:

Early access borde förbjudas :I

Early access är ju typ samma sak som demo-versionerna som fanns förr i tiden. Väldigt, väldigt många datorspelare jublade åt demo-versionerna, men early access hatas? I sådana fall skulle ni också hata demo-versionerna, men det kanske ni gjorde också?

Hur som helst så ser spelet väldigt intressant ut. Dock för dyrt för min budget just nu :/

Demos var gratis...

Ja, det är ju i och för sig sant. På så sätt är early access skit, men inte annars.

Nästa patch ska komma om ca två veckor, hoppas dom lyckas hålla samma deadline på majoriteten av uppdateringar. Jag tänkte låta spelet vara över sommaren och köpa det nu i höst om jag anser att spelet är tillräckligt uppdaterat. The Forest ser skitfränt ut och jag längtar som tusan tills det blir färdigt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det kostar att utveckla ett demo, som ni säger ska det fungera relativt felfritt. Då behövs det testas. Det är anledningen till att de flesta inte har demos längre förutom på mässor osv.
Early access är i princip att du betalar för potentialen i en produkt, och får börja i förväg.

Problemet är inte produkten, det är att folks förväntningar förvirras med fungerande, testade demoversioner.

Medlem

första gången jag testar ett sånt här typ av spel o d e ju skitkul! Om en vecka kommer nästa build om jag fattat det rätt. Med tanke på att det bara är 4 pers som utvecklar spelet o får de då in pengar genom early access systemet är det bara bra för då kan de anställa folk.

12
Skriv svar