Vill du ha allt Evolve-dlc? 500 kr, tack!

Medlem

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Om så är fallet, får vi skärpa oss.

73mpl4R will remember that.

ZF
Medlem

TLoU lär också gå på en slant om amn vill ha alla hattar och annat.

men som sagt, inga nödvändigheter direkt. och online.

var däremot lite drygt när de la till DLC-karor som bara några köpte, så man fick knappt spela på dem. ett utmärkt exempel på problemet jag nämnde i första inlägget faktiskt.

Medlem

Hade planerat på att köpa Evolve, men deras girighet tog död på mitt intresse.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Wow, vilka snåljåpar det finns här. Så att ni får alla kartor gratis är inget värt eller? Någon som tvingar er att köpa _skins_?
Gå och böla nån annanstans

Varför??? Kan de va för att man fick allt sånt här helt gratis innan??

Varför tror alla att spelutvecklare/utgivare sysslar med välgörenhet?

Om jag vill ha nya fälgar till min bil kan jag väl inte kräva det av återförsäljaren, eller hur? Det är samma sak här. Det är företag vi pratar om. Företag vill tjäna pengar. Det är varken rätt eller fel, det bara är så.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vet någon om de gör som Company of Heroes? Att man kan möta de nya monstren men inte spela som dem?

Medlem

Ingår ALLT dlc i season pass då om man köper det?

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av walter_iego:

Gamers minns hur de blir behandlade.

Jag skulle nog vilja påstå att många glömmer väldigt fort. Tyvärr.

Om så är fallet, får vi skärpa oss.

99% glömmer hur dåligt och trasigt det förra spelet va, och förhandsbokar nästa.

Avstängd
Skrivet av Jambalai:

Prisvärt!

Vilken rik snobb familj är dy ifrån?

Medlem

Spelet ser inte ens särskilt skoj ut, trodde vi lärde oss från förra generationen att inte göra mediokra multiplayer-only skjutare ...

Medlem

Att basera artikeln på Polygons artikel blir missvisande då de tydligen räknat fel. De har slagit ihop priset på all DLC utan att tänka på att många av de saker de räknat med även ingår i paket. Många saker har alltså räknats dubbelt.

Medlem

Det är väl ändå bara skins? Så fattar inte grejjen att man ska skära ner betyget på spelet ändå. Detta är ju ett sätt för dom att tjäna lite slantar. Folk klagar ju inte på CS:GO skins??

Medlem

hmm jag brukar alltid fråga mig skulle alla dessa day one dlc göra spelet bättre eller är det en bättre spel upplevelse med dem?

och i det här fallet blir jag väldigt osäker, i spel som detta borde man kunna customiza skins för att hitta sin egen "look" iaf som soldat,

expansioner är jag helt på tåget för om de är rätt gjorda så får jag uppleva lite mer av mitt favorit spel, om inte kan jag alltid skita i det,

skulle de släppt spelet med allt dlc som innehåll skulle nog inte lika många reagerat, men eftersom det släpps dag 1, monstret är jag väldigt tveksam till om det är ok. så skulle inte folk bry sig lika mycket efteråt om det dök upp sjuttioelva dlc;)

problemet är väl att sånt här får folk att tro att spelet fått lida för det eller att man skurit bort det från spelet, igen det extra monstret tycker jag är fult men de löste det relativt snyggt, men skinns visar bara på att utgivarna har hållit utvecklarna igång medans spelet ska till release oftast de sista månaderna så utvecklaren inte sitter och rullar tummarna tills nästa projekt:)
minns inte vart jag läste detta eller om det var extra credits^^

jag tycker dock att alla dessa dlc kom dag 1 visar lite på att utgivarna inte har riktigt förtroende för att spelet ska spelas länge vilket är lite kusligt i ett multiplayer spel, därför erbjuder de dlc så alla ska kunna hitta något de gillar av de potentiell köparna och sedan tjäna en quick buck:/, men i ett multiplayer spel? nja det är inte direkt förtroende ingivande, i ett singleplayer kan jag förstå ändå,

Medlem

Varför har de ens Season Pass?
Jag brukar inte köpa DLC överhuvudtaget men jag har fått en uppfattning att Season Pass brukar betyda att man får ALLT kommande DLC inom en viss tidsram eller de första X antal expansioner/DLC.

De har själva sagt att de måste göra så här för att få det hela att bli lönsamt, de har familjer att försörja etc.

Spelindustrin är helt ute på fel kurs om det inte ska kunna vara lönsamt med 600spänn för ett spel.

Skrivet av Propy:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Wow, vilka snåljåpar det finns här. Så att ni får alla kartor gratis är inget värt eller? Någon som tvingar er att köpa _skins_?
Gå och böla nån annanstans

Varför??? Kan de va för att man fick allt sånt här helt gratis innan??

Varför tror alla att spelutvecklare/utgivare sysslar med välgörenhet?

Om jag vill ha nya fälgar till min bil kan jag väl inte kräva det av återförsäljaren, eller hur? Det är samma sak här. Det är företag vi pratar om. Företag vill tjäna pengar. Det är varken rätt eller fel, det bara är så.

Folk glömmer snabbt att spel förr var billigare att utveckla. Spel är numera mer avancerade, vilket innebär högre utvecklingskostnad, vilket i sin tur innebär att företagen måste anställa fler. Det är dyrare, så istället för att öka priset på spelet eller släppa det ofärdigt så försöker företagen gå runt genom att ge spelarna mer innehåll, som också är valfritt. Men det är inte lönsamt att göra AAA-spel längre om man inte får mer än grundsumman för själva spelet.

Så att säga "Man fick det förr" håller inte längre, ska vi fortsätta släppa spel så måste det också vara lönsamt.

Spelindustrin är fortfarande en passionsindustri, där folk jobbar med otroligt mycket lägre löner och mycket mer obetald övertid än motsvarande i IT-industrin, men det håller bara så länge, det resulterar i utbrändhet och att duktiga utvecklare lämnar industrin.

Inaktiv

Haha, humor. Vänta tre månader så kommer det kosta under 20 pund på Greenmangaming. Om något år så får du det i en humblebundle.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Att basera artikeln på Polygons artikel blir missvisande då de tydligen räknat fel. De har slagit ihop priset på all DLC utan att tänka på att många av de saker de räknat med även ingår i paket. Många saker har alltså räknats dubbelt.

Har du en källa på det? Har letat utan att hitta något. Upplys gärna, så rättar jag nyheten.

Prissättningen för Evolve är snårig, för att uttrycka sig milt. Det finns över 70 dlc-produkter på svenska Xbox-sidan, vissa med priser, andra inte. Jag försökte få en överblick för att skriva det sammanlagda värdet, men gav upp.

Jag ogillar för övrigt sån här medvetet rörig prissättning, det känns som ett sätt att slippa att folk räknar ut vad saker faktiskt kostar. Samma princip som med Xbox Live Gold förr, när man köpte bestämda mänger credits till priser som aldrig gick att jämföra, och man fick credits över eftersom inget kostade som de bestämda mängderna credits.


signatur
Inaktiv

Tycker spelet är jävligt roligt, men DLC blir det inget om de inte typ drar av 60% av priset.

Medlem

Det enda jag tycker är konstigt är hur detta blåsas upp just nu? Detta är ingen nyhet, företag har gjort detta länge, i MÅNGA MÅNGA ÅR, med riktigt mycket dyra Day 1 DLC's. Förra året hade vi en som hade över 1600 kr i Day 1 DLC men inte har någon nämnt det.

Antar att spel måste nå extrem mainstream nivå för att det ska bli intressant att klaga, när fler blir berörda o.s.v. Men tja detta har vuxit och funnits bra länge nu, större delen av förra generationens konsoler speciellt.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Har du en källa på det? Har letat utan att hitta något. Upplys gärna, så rättar jag nyheten.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=990617

Redan i andra inlägget kommer Polygons "klassiska" tårtdiagram som bevisar att de inte är några mästare på räkning.

Medlem
Skrivet av Jambalai:

Prisvärt!

*Oprisvärt.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ja herre jävlar...fick scrolla ned över 200 recensioner innan jag såg den första tummen upp. Nämnas skall väl att många var hyfsat positiva till spelet...men griniga på DLC-tramset.

Blir till att kolla in till typ...steams sommarrea...

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Aestro:

Tycker ändå det är tråkigt. Även om det bara är skins så har det gått åt mycket tid och kapital till att utveckla alla dessa extra dlc saker, tid och pengar som kunde använts för att göra grundspelet bättre.

Ringer stora varningsklockor när ett spel lanseras med extra krimskrams för tusentals kronor. Hade tänkt köpa spelet men, skippar det helt nu

Hur vet du det?

Ja jag förutsätter att skins och liknande inte kodar sig själva. Sen kanske utvecklarna hade valt att ta fler kafferaster istället, det kan jag tyvärr inte sia om.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Exakt!
Tycker att artikeln i sig är helt absurd.
Gå ni in och kika på t.ex BF4 och alla dess tillägg som man kan införskaffa.
Pröjsa för att få saker upplåsta utan att behöva anstränga sig, men när skins kommer in i bilden få blir det rama-skri?

Dota2, CS: Go & LoL någon?

Medlem

bara kolla alla ratings på steam nu ,bara rött så fail på detta skitspel.. hur fan tänker man som utvecklare? ska in the witcher 3 har massor med gratis dlc? tänk om alla vore som dom.. valve borde skälla ut dom, tror dom seriöst gamers ska punga ut me så mycket pengar eller?..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bara kolla alla ratings på steam nu ,bara rött så fail på detta skitspel.. hur fan tänker man som utvecklare? ska in the witcher 3 har massor med gratis dlc? tänk om alla vore som dom.. valve borde skälla ut dom, tror dom seriöst gamers ska punga ut me så mycket pengar eller?..

Valve? Dom kör samma sak med saker man köper löst, hattar, vapen, nycklar etc

Skrivet av walter_iego:

Tråkigt att DLC:er, eller rättare sagt "disc locked content" - har gått så i överstyr. De kanske tjänar en liten extra hacka på dessa, men gamers minns hur de blir behandlade.

Inte så liten alls den där hackan, DLC och microtrans drar ju in pengar som smör för många spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Stredsvagn:
Skrivet av ohGr:

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Exakt!
Tycker att artikeln i sig är helt absurd.
Gå ni in och kika på t.ex BF4 och alla dess tillägg som man kan införskaffa.
Pröjsa för att få saker upplåsta utan att behöva anstränga sig, men när skins kommer in i bilden få blir det rama-skri?

Dota2, CS: Go & LoL någon?

Nu är dota2 och LoL f2p. CsGO kan man få vilket skin som helst gratis också utan att spendera pengar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Förbokade Evolve på cdon, för 413 kr.
Fick det i brevlådan i måndags.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Stredsvagn:
Skrivet av ohGr:

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Exakt!
Tycker att artikeln i sig är helt absurd.
Gå ni in och kika på t.ex BF4 och alla dess tillägg som man kan införskaffa.
Pröjsa för att få saker upplåsta utan att behöva anstränga sig, men när skins kommer in i bilden få blir det rama-skri?

Dota2, CS: Go & LoL någon?

Nu är dota2 och LoL f2p. CsGO kan man få vilket skin som helst gratis också utan att spendera pengar.

Team Fortress 2 är free to play.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Stredsvagn:
Skrivet av ohGr:

Någon som räknat på vad Team Fortress 2 kostar med alla hattar i butiken?

Exakt!
Tycker att artikeln i sig är helt absurd.
Gå ni in och kika på t.ex BF4 och alla dess tillägg som man kan införskaffa.
Pröjsa för att få saker upplåsta utan att behöva anstränga sig, men när skins kommer in i bilden få blir det rama-skri?

Dota2, CS: Go & LoL någon?

Nu är dota2 och LoL f2p. CsGO kan man få vilket skin som helst gratis också utan att spendera pengar.

Team Fortress 2 är free to play.

Du verkar ha missat min poäng.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

123
Skriv svar