Se avtäckandet av nya Assassin's Creed!

Medlem
Skrivet av humancentipede:

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Jaså? Jag körde igenom det på Xbone i februari-mars, hade i princip inga buggar ö.h.t.

Medlem

Om fem år är de väl uppe i Assassins Wept XXV


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Skrivet av Luftman:

Kan folk snälla sluta köpa skiten...

Ja men då kan ni två sluta köpa "skiten" om ni nu är så trötta på det, och låta oss andra köpa spelen, vi som faktiskt gillar dem. Jag har alla spel i serien som har släppts, och det jag har stött på är bara småbuggar som man glömmer lika snabbt igen som när man stött på dem.

Medlem
Skrivet av Flikarn:
Skrivet av humancentipede:

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Skrivet av Luftman:

Kan folk snälla sluta köpa skiten...

Ja men då kan ni två sluta köpa "skiten" om ni nu är så trötta på det, och låta oss andra köpa spelen, vi som faktiskt gillar dem. Jag har alla spel i serien som har släppts, och det jag har stött på är bara småbuggar som man glömmer lika snabbt igen som när man stött på dem.

Jag har slutat köpa skiten för längesedan, jag blev less redan vid Revelations.

Medlem

- The throwing knives will take him out silently.
*thwuck*
- GAAAH!!

Medlem

Assassins Creed-konceptet är bara långtråkigt nu. Orkar inte med det längre. De borde satsa sina resurser på annat.

Ser bra ut, kan inte låta bli att tänka:

"Dishonored Assassin's in the Shadow of Batmans Mordor."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ok här är några av mina problem med det gameplay vi såg:

1. Detta är så långt ifrån ett AssCreed spel man kan komma om man inte räknar BlackFlag
2. Det känns inte som ett AssCreed spel och jag gillar inte den hyper-realistiska bilden av London - till och med Unity såg mysigare ut (av vad jag sett)
3. Protagonisten känns inte som en lönnmördare, men som en bråkstake.
4. Pop-ins på byggnader och dåliga animationer på karaktärer (främst när man ser att de ändrar stans eller gör sig beredda att utföra attack)
5. Ljudet! Jag är så trött på AssCreeds fighting ljud :/

Jag skulle nog kunna fortsätta, men dessa är några av de saker som jag stör mig på. Jag vill gilla AssCreed igen, men jag tror jag får ge upp. Black Flag var det sista jag spelade och det var jag inte nöjd med. Det var ett bra piratspel

PS. Jag vet att jag inte behöver klaga om jag inte ska köpa det, men jag var så frustrerad


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av eatem:

Jag älskade Black Flag. Segla runt som sjörövare på söderhavet var vekrligen hur kul som helst. Har provat lite Unity på brorsans konto och det är vekrligen inte lika kul att hoppa runt mellan hustaken. Sen om man gör det i London, Rom eller Paris är ändå bara same shit. De tänkte rätt i Black Flag, hellre mer av sånt.

Men Black Flag kan egentligen vara ett eget spel. Ta bort assassin-biten och fläska ut det lite. Lite för repetivt för mig.

Tänk ett silent hunter fast med segelskepp och pirater!

Jo för min del kunde det varit ett eget spel. Var lite dumt av mig att skriva "same shit". AC spelen är väl habil underhållning men jag tycker de är väldigt lika. Men jag kan förstå att folk gillar dom och skulle de ändra för mycket skulle det bli ett jävla liv säkert.

Medlem

Jag kommer att köpa det
Jag har köpt varje spel sedan första spelet och hittils (för mig alltså) har varje spel varit värd varenda krona!

londen rätt ige...okej nästa blir sentida ryssland minns vart du läste det


signatur

New life, New hope

Medlem

De mjölkar så inåthelvete! det ser ut att vara skräp. För att spel ska med högsta sannolikhet hålla en bra story osv så ska det högst vara 3 spel.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Flikarn:
Skrivet av humancentipede:

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Skrivet av Luftman:

Kan folk snälla sluta köpa skiten...

Ja men då kan ni två sluta köpa "skiten" om ni nu är så trötta på det, och låta oss andra köpa spelen, vi som faktiskt gillar dem. Jag har alla spel i serien som har släppts, och det jag har stött på är bara småbuggar som man glömmer lika snabbt igen som när man stött på dem.

Jag har slutat köpa skiten för längesedan, jag blev less redan vid Revelations.

Ja men vad bra, då kan du låta oss som gillar serien köpa det och sluta klaga. Du har säkert annat att bry dig om, än en spelserie som du inte ens spelar eller ens köper.

Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av humancentipede:

KÖP.INTE.SKITEN
assassins creed unity är fortfarande trasigt, och dom patchar det inte ens längre.

Jaså? Jag körde igenom det på Xbone i februari-mars, hade i princip inga buggar ö.h.t.

ospelbart för mig på pc oavsett inställningar, med långt över rekommenderad hårdvara

Medlem

Det ständiga racet mellan Cod och Assassins creed fortsätter.

Medlem

Ser likadant ut som Unity, och kommer förmodligen utspela sig likadant. Unity var en besvikelse. Gör om gör rätt. I det nya spelet vill jag se mer variation i miljöer! Rida häst! Åka båt! AC Black Flag var faktiskt ett av de bättre, lite för mycket båt kanske, men annars var det mer variation än Unity. !

Medlem

Har gillat alla AssCreed förutom 3an som var en besvikelse. Rogue har jag inte hunnit testa än men den kommer med när jag hinner.
Så ser fram emot detta ganska lagom med ett nytt Ass att leka med varje år.

Medlem

Det känns smått absurt att ha fått Assassin's Creed hype och nyheter i ansiktet i åtta år nu. Jag äger tvåan men har inte spelat än.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Med det argumentet så måste vi använda spoiler till i stort sett allting.. eftersom någon kan ha missat något eller precis ha börjat spela ett spel eller titta på en serie.

Enligt mig så är det ok att börja snacka utan spoilertag om ett spel, en serie eller en film några veckor efter att det har släppts.

Om jag får något spoilat för mig så är det mitt eget fel och ingen annans eftersom jag inte var aktsam.
Det är väl rätt så självklart att det kan komma att snackas spoilers i en nyhet som handlar om ett kommande Assassin's Creed-spel.

Men för fan det är väl klart man kan prata om spel och annat men att avslöja en sådan detalj om slutet på ett spel utan spiolertag är bara dumt. Jag fick reda på en liknande detalj i the walking dead och det störde min spelupplevelse sen när jag körde igenom det själv :/

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Med det argumentet så måste vi använda spoiler till i stort sett allting.. eftersom någon kan ha missat något eller precis ha börjat spela ett spel eller titta på en serie.

Enligt mig så är det ok att börja snacka utan spoilertag om ett spel, en serie eller en film några veckor efter att det har släppts.

Om jag får något spoilat för mig så är det mitt eget fel och ingen annans eftersom jag inte var aktsam.
Det är väl rätt så självklart att det kan komma att snackas spoilers i en nyhet som handlar om ett kommande Assassin's Creed-spel.

Men för fan det är väl klart man kan prata om spel och annat men att avslöja en sådan detalj om slutet på ett spel utan spiolertag är bara dumt. Jag fick reda på en liknande detalj i the walking dead och det störde min spelupplevelse sen när jag körde igenom det själv :/

Spelet kom ut för nästan tre år sedan, därför behövs ingen spoilertag enligt mig.
Att du inte fått tummen ur på tre år betyder inte att vi andra måste ta hänsyn till dig.

Om du inte spelat ut det ännu, även fast du haft flera år på dig, så kan spelet knappast ha varit av något intresse.

Hejsan


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Med det argumentet så måste vi använda spoiler till i stort sett allting.. eftersom någon kan ha missat något eller precis ha börjat spela ett spel eller titta på en serie.

Enligt mig så är det ok att börja snacka utan spoilertag om ett spel, en serie eller en film några veckor efter att det har släppts.

Om jag får något spoilat för mig så är det mitt eget fel och ingen annans eftersom jag inte var aktsam.
Det är väl rätt så självklart att det kan komma att snackas spoilers i en nyhet som handlar om ett kommande Assassin's Creed-spel.

Men för fan det är väl klart man kan prata om spel och annat men att avslöja en sådan detalj om slutet på ett spel utan spiolertag är bara dumt. Jag fick reda på en liknande detalj i the walking dead och det störde min spelupplevelse sen när jag körde igenom det själv :/

Spelet kom ut för nästan tre år sedan, därför behövs ingen spoilertag enligt mig.
Att du inte fått tummen ur på tre år betyder inte att vi andra måste ta hänsyn till dig.

Om du inte spelat ut det ännu, även fast du haft flera år på dig, så kan spelet knappast ha varit av något intresse.

Hur i helvete tänker du människa? Jag skiter väl i om det så skulle vara Citizen Kane du avslöjar slutet på, med i värsta fall sämre upplevelse för de som inte haft möjligheten/viljan/tiden eller tanken på att se den. Tiden går och du är upptagen med jobb och alla hundratals filmer du tänkt tanken på att se men ej hunnit se ännu tills du en dag ser filmen i en rea back och kommer ihåg att det är en klassiker som många älskar och bestämmer sig för att skapa en lucka på ett ställe mitt bland allt i livet som håller en normal människa upptagen.
Vet du hur jäkla mycket bra spel och filmer det finns? tillräckligt för att man aldrig kommer hinna med att titta eller spela det man hört eller läst om då det varje år öser in intressanta filmer och spel. Även när jag var arbetslös så fick jag prioritera vad jag ville göra då man omöjligt hinner med allt som lockar i livet. Har aldrig kört igenom ett helt Ass-spel då jag suttit upptagen med oblivion/skyrim/zelda etc etc och även en film då och då och sin flickvän/familj/släkt/vänner/etc.

På det flesta forum som handlar om film och spel så står det uttryckligen i reglerna att använda spoilertagen i alla trådar som inte bestämt handlar om just detaljer i ett specifikt spel eller en film. Det bör vara en varning/tillsägelse från de som ser till att forumregler och allmänt hyfs uppehålls för allas trevnad. "Regler för FZ - 3.1. Tänk till innan du skriver" som t.ex att avslöja extremt känsliga detaljer av ett story-drivet spel utan minsta antydan eller varning om avslöjande av slut i en tråd som inte handlar om detaljerna kring det specifika spelet. Eller som du nu gör, uppmanar folk att bryta mot FZ:as egna uppmaningar kring spoilers i spel, ska du avslöja slutet på ett spel/en film så är det minsta du kan göra att ge människorna som kommer in för att läsa lite nyhetskommentarer en chans att sluta läsa ditt inlägg om de ej haft tid att påbörja spelet men har för avsikt att göra men när de spelat färdigt några av de hundratals spel man har på sin lista eller någon gång tänkt tanken att spela igenom. Spoiler: Att uppmana folk till att ej använda spoilertaggar bara för att det gått något år sedan spelets release kan ge tillsägelse/varning.

Ctrl+C använder den som inte är ute efter att förstöra upplevelser för andra som ej har haft tiden då andra spel stått högre på upp på listan över prioriteringar, men en dag tänkte ge serien en chans då det passade, för att snabbt och enkelt kopiera en mening från FZ:as information till höger direkt i forumvyn eller skriver två ord extra i sitt inlägg. Hur svårt kan de vara egentligen?!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Keza:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag är lite efter. I och med att Desmond typ dog i tredje spelet, vem spelar man som nu? Eller är det bara dåtidens lönmördare man spelar som och inget i nutid längre?

Tack för spoiler varningen.............. :/

Notera att jag skrev "typ" då jag inte ens vet det säkert själv. Sedan kan jag väl tycka att ett spel från 2012 borde jag kunna prata om fullt ut, dessutom när det handlar en nyhet om ett nytt spel i serien.

Jag ber om ursäkt och ska göra mitt bästa att inte spoila så igen, men lite får du skylla dig själv.

Man pratar aldrig om slutet av spel, någonsin. Likaväl som du aldrig pratar om sluten i filmer bland människor som kanske inte sett filmen. Jag har t ex. inte rört Mass Effect ännu, inte för att jag inte är intresserad, men jag köar spel för att jag inte har så mycket fritid.

Håller inte med. Nåt år efter kanske man kan hålla sig, men förr eller senare får folk bestämma sig om de ska spela spelet eller inte.

Eller ska man hålla tyst om slutet i Romeo & Julia också?

Om jag förstår dig rätt så borde alla förvänta sig att man utan minsta förvarning kan att få slutet på vilket spel som helst spoilat när man läser nyhetskommentarer angående en uppföljare bara för att det gått några år sedan spelet släpptes? Att prata om detaljer i spel har jag ingen invändvänning emot men när det handlar om såpass extremt känsliga detaljer om vad som händer med en huvudperson i ett story-drivet spel så förväntar många av oss att åtminstone ge en liten hint om att "läs ej om du har för avsikt att spela igenom detta" eller bara skriva "SPOILER"
Eller varför inte följa FZ:as egna uppmaningar i forumvyns information? Eller som det står i "Regler för FZ 3.1. Tänk till innan du skriver ... Om alla följer dessa regler blir det trevligare för oss alla. Den som bryter mot reglerna, blir i första hand varnad, i andra hand tas användaren bort ur FZ:s användardatabas."

Jag spelar igenom allt ifrån nya till äldre spel och Assassins Creed serien har jag för avsikt att påbörja när jag är färdig med de spel som jag prioriterat högre på min ständigt växande lista på spel och spelserier som jag missat eller gamla klassiker som det finns hundratals av. Även om jag skulle lägga all min ledighet på att spela så skulle jag knappt ens hinna testa en bråkdel av alla hundratals spel som genom åren fångat mitt intresse. Det kommer dessutom in många intressanta spel varje år och just ny spelar jag tre spel samtidigt OoT/Max Payne 2/Hotline Miami 2. Bara för att du bara sitter och spelar Assasins creed varje år så betyder det inte att varenda människa gör samma prioritering.

Är man lite smart så väntar man ett år istället för att köpa dyra preorders med seasonpass på oftast ofärdiga spel med ohyggliga buggar som i många fall den senaste tiden raderat ens sparfiler när det skall patchas. Sen köper man det när det kommer någon trevlig rea på steam/gog/humble store med alla tillägg och ordentligt patchat från alla buggar.

Är detta så orimligt? Eller på något sätt irriterande för dig att folk vill ha en varning när det skall spoilas i nyhetstrådar?

12
Skriv svar