Saftig miljonbonus till Mojang-personalen efter Microsoft-köpet

Robot
Saftig miljonbonus till Mojang-personalen efter Microsoft-köpet
Medlem
Saftig miljonbonus till Mojang-personalen efter Microsoft-köpet

Lite rövigt att gå utan att säga hej då.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Lite rövigt att gå utan att säga hej då.

Känns lite som Notch fick smak på det goda livet, hoppas han iaf bjöd på tårta tanke på alla pengar han fick i fickan...fast vad man hört efteråt så känns de mesta som en fasad om hur kramgo han var.

Medlem

Min respekt för Notch hade redan börjat dala innan uppköpet då man märkte av ett storhetsvansinne som heter duga, men uppköpet fick honom att falla handlöst. Nu vet man inte vad hans beteende bottnade i. Av att döma ur hans avskedsbrev så finns det mycket som tyder på djup depression, men ett simpelt hejdå och tack för denna tid hade inte skadat.

Medlem
Skrivet av redruM:

Lite rövigt att gå utan att säga hej då.

Varken du eller jag vet något om vad som försiggår i huvudet på Notch. Det är lätt att döma, men har man till exempel en fet depression är inte att säga hej då det första man har i tanken, även om man vill väl.

Jag väljer att vänta med att döma honom tills jag vet mer.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av redruM:

Lite rövigt att gå utan att säga hej då.

Varken du eller jag vet något om vad som försiggår i huvudet på Notch. Det är lätt att döma, men har man till exempel en fet depression är inte att säga hej då det första man har i tanken, även om man vill väl.

Jag väljer att vänta med att döma honom tills jag vet mer.

Jag tycker inte att jag dömde honom så jävla hårt direkt. Ett rövigt beteende är ett rövigt beteende, det var allt jag sa.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Svårt att veta, i många fall nästan mer ärligt att bra gå. Många chefer man jobbat för, som om än kanske varit trevliga/ok kan det varit bäst att dom bara försvann utan någon mer tanke om det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Min respekt för Notch hade redan börjat dala innan uppköpet då man märkte av ett storhetsvansinne som heter duga, men uppköpet fick honom att falla handlöst. Nu vet man inte vad hans beteende bottnade i. Av att döma ur hans avskedsbrev så finns det mycket som tyder på djup depression, men ett simpelt hejdå och tack för denna tid hade inte skadat.

Förr i tiden så var Notch min idol, en stor inspiration för indiebranschen som visade att en "nobody" kan göra en smash-hit i spelbranschen.

Jag tappade respekten för Notch när han sålde sig till Microsoft och drog från företaget bara sådär. Han brukade vara Mr Indie själv, bara ett halvår innan MS köpte Mojang så gick han keyboard crusader på twitter över något indieföretag som sålde sig till utgivare och innan dess så har man ju knappt hört något annat än "indie 4 life, tänker aldrig sälja mig till utgivare och jag respekterar inga indieföretagare som gör det".


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Bojkott:

Min respekt för Notch hade redan börjat dala innan uppköpet då man märkte av ett storhetsvansinne som heter duga, men uppköpet fick honom att falla handlöst. Nu vet man inte vad hans beteende bottnade i. Av att döma ur hans avskedsbrev så finns det mycket som tyder på djup depression, men ett simpelt hejdå och tack för denna tid hade inte skadat.

Förr i tiden så var Notch min idol, en stor inspiration för indiebranschen som visade att en "nobody" kan göra en smash-hit i spelbranschen.

Jag tappade respekten för Notch när han sålde sig till Microsoft och drog från företaget bara sådär. Han brukade vara Mr Indie själv, bara ett halvår innan MS köpte Mojang så gick han keyboard crusader på twitter över något indieföretag som sålde sig till utgivare och innan dess så har man ju knappt hört något annat än "indie 4 life, tänker aldrig sälja mig till utgivare och jag respekterar inga indieföretagare som gör det".

Att han var en enorm förebild går inte att förneka. Det ser man bara på alla satsningar inom indie och hur spelbranschen har brett ut sig i form av crowdfunding och early access. Sen får man ju säga vad man vill om att stötta detta koncept, men jag gillar den starkt.

Men som sagt, han blev en enorm sellout när han sålde Mojang till ett av världens största spelföretag. Och bara några veckor innan så gick han bärsärkagång mot Oculus Rift om hur fel det var att de lät sig säljas till Facebook.

Medlem

Allt snack om förlorad respekt för Notch och att han sålde sig till Microsoft...vilka hycklare ni är.
Killen fick 18 MILJARDER och det finns INGEN här som inte skulle sålt i det läget oavsett vilka värderingar eller principer ni vanligtvis lever efter.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Allt snack om förlorad respekt för Notch och att han sålde sig till Microsoft...vilka hycklare ni är.
Killen fick 18 MILJARDER och det finns INGEN här som inte skulle sålt i det läget oavsett vilka värderingar eller principer ni vanligtvis lever efter.

Han visste mycket väl hur mycket hans företag var värt när han gick berserk på twitter om hur oculus rift sålde ut sig till Facebook. Det var dessutom bara VECKOR innan den aktuella affären med Microsoft.

Han är fortfarande en hycklare, oberoende vad han sålde sig för.

Ambassadör
Xbox

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ahris:

Allt snack om förlorad respekt för Notch och att han sålde sig till Microsoft...vilka hycklare ni är.
Killen fick 18 MILJARDER och det finns INGEN här som inte skulle sålt i det läget oavsett vilka värderingar eller principer ni vanligtvis lever efter.

Han visste mycket väl hur mycket hans företag var värt när han gick berserk på twitter om hur oculus rift sålde ut sig till Facebook. Det var dessutom bara VECKOR innan den aktuella affären med Microsoft.

Han är fortfarande en hycklare, oberoende vad han sålde sig för.

Absolut, predika och sen vika sig. Pinsamt men ideologi vs ekonomisk frihet 0 - 1

Medlem

Med tanke på de 2500 miljoner dollar han fick för Mojang så kunde han väl gott kunnat delat ut en ynka (i sammanhanget) 100 miljoner i bonus till personalen? Han har ju redan mer pengar än vad han någonsin kommer kunna göra sig av med, snåljåpen!

Inaktiv

Takvåningen på Birger Jarlsgatan va Ball.
sen gå på bland de dyrase villa köpet i usa kort därefter tonar om att något inte står rätt till.

Påminner om stjärnor köper hus fast man aldrig är där.

ps: är ju de mäklare i Stockholm strävar efter.

Medlem

Yep. Verkar som att pengarna tog makten över Notch till slut. All respekt jag hade för honom var lika med noll sekunden som jag läste om hans Beverly Hills-köp. Alla tecken på failcaskade bekräftade.

Minecraft är onekligen en milstolpe inom spelvärlden, men tyvärr tycker jag att Notch sabbade slutet rätt oehört.

Medlem

Snacka inte om respekt här. Han gör som han vill, respekt eller inte. Ni avgör inte vad han ska göra och inte göra. Punkt.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Snacka inte om respekt här. Han gör som han vill, respekt eller inte. Ni avgör inte vad han ska göra och inte göra. Punkt.

Visst, det är sant. Han får göra vad han vill men han blir ändå dömd därefter. Speciellt nu när han är en officiell person. Folk kommer döma olika beroende på deras egna preferenser. Och min råkar placera honom i "rövhåls-kategorin" just nu.

Medlem

thihi. Fantastiskt att folk skriver om vad Notch ska göra med sina stålar. Ni får det att låta som er bästa vän har blåst er och dragit med pengarna.

Han slipper gå upp kl 5 för att sätta sig på en truck. Han lever sin dröm.

Medlem

Det behöver ju inte handla om utstuderad ohyfs eller så att han bara går. En relativt stor andel av mänskligheten fungerar inte på det sättet, utan har problem med att hantera situationer andra är socialt bekväm i. Litet dumt att spekulera i en situation man inte vet något om. Har själv problem med sociala konventioner.

För mig verkade det som om han var rätt less på Minecraft en tid innan han sålde, och han var ju helt associerad med det i Mojang. Blev inte förvånad alls då han sålde, men vilken anledning det nu var så får man ju respektera det valet.

Medlem

med 20 miljarder i fickan skiter man nog i vilket ganska rakt av


signatur

//monster

Medlem

Sluta spekulera i om han sa hejdå till sin personal eller inte. Vad tusan vet vi om det?

Klart de ska ha fina löner. Jobbar med ett av de bästa spelen genom tiderna.

Medlem

Han lever nog inte länge till. Stackarn. Inte underskatta depression.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Jag gråter mig hellre till sömns i en lyxvilla på 2000 kvm än i en 3:a i burträsk.

Medlem
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Kanske inte men är man ekonomiskt oberoende så blir det lite enklare att uppnå "lycka". Vet själv att om jag inte behövde oroa mig för räkningar, boende etc etc skulle jag vara ganska lycklig.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Ahris:

Allt snack om förlorad respekt för Notch och att han sålde sig till Microsoft...vilka hycklare ni är.
Killen fick 18 MILJARDER och det finns INGEN här som inte skulle sålt i det läget oavsett vilka värderingar eller principer ni vanligtvis lever efter.

Han visste mycket väl hur mycket hans företag var värt när han gick berserk på twitter om hur oculus rift sålde ut sig till Facebook. Det var dessutom bara VECKOR innan den aktuella affären med Microsoft.

Han är fortfarande en hycklare, oberoende vad han sålde sig för.

Ne det är han inte ... han sa ju klart och tydligt om microsoft skulle ge mig ett bud så säljer jag .... långt innan han klaga på oculus

Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

allt går att köpa, om priset är rätt

ska maila och fråga om han vill ge mig 100 mille

Inaktiv
Skrivet av NodCommander:
Skrivet av Mortaigne:

Deprimerad miljardär? Ja jisses, mycket ska man höra.

Tror du verkligen att pengar gör en permanent lycklig?

Något fattiga människor säger i ett försök att få sitt liv att se bättre ut än vad det är

12
Skriv svar