Nya Nintendo-chefen förutspådde Wii U-failen

Robot
Nya Nintendo-chefen förutspådde Wii U-failen

"För lik Wii" menade Tatsumi Kimishima redan innan katastrofförsäljningen.


Medlem
Nya Nintendo-chefen förutspådde Wii U-failen

Framtiden ser tyvärr inte ljus ut för nintendo. Om NX verkligen är android baserad så börjar man nästan gråta. Kunde de inte bara göra gamecube 2.0? Med grym start katalog.

Medlem

Inget ont om den hör herrn. Han är säkert en bra chef med bra idéer. Men en sak slår mig som komisk när jag ser den där bilden. Han ska driva ett spelföretag, som borde ha en modern framtoning och jobba med att ge oss morgondagens underhållning. Men på bilden har han en framtoning som känns extremt omodern med tweedkavaj och brillor från 80-talet. Kan den yngre generationen relatera till en företagsledare som ser ut som deras morfar?

På något sätt känner jag att jag hellre skulle köpa en spelkonsol av den här mannen:

Det jag vill säga (antar jag) är att image och framtoning är viktigt i företagsvärlden.

MEG
Medlem

Han kan ha bra ideer och rätt inställning fast han är gammal.
Det som talar för det är att han tydligen förutspådde Wii U-failen.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

WiiU är inte direkt dålig - bara för lite. För lite skillnad mot gamla Wii (bara en ny kontroll och fullHD) och för lite prestanda i hårdvaran när XBOne och PS4 sedan släpptes.
Som barnkonsol är den fortfarande oöverträffad men med lite mer fokus på moderna AAA titlar så blir den snabbt ointressant.

Medlem

Wii U gamepaden gillar jag skarpt. Men konsolen är klen och då menar jag inte det grafiska utan processor och minne. Jag skulle vilja se att Nintendo korsar Wii U paden med Gamecube kontrollen. Och lägger på lite mer krut på nästa konsol och förbättrar deras online tjänster. Och eftersom Xbone och ps4 ger ut gratis spel så kan väl Nintendo ge ut gratis spel från de äldre konsolerna till att börja med? Och anpassa retro spelen så de passar till hd format. Nintendo skulle behöva tänka lite utanför sina egna ramar och göra nånting oväntat.

Medlem
Skrivet av MEG:

Han kan ha bra ideer och rätt inställning fast han är gammal.
Det som talar för det är att han tydligen förutspådde Wii U-failen.

Ja, det skrev jag också att han troligtvis hade. Annars hade han inte fått jobbet. Det handlar inte om hans ålder, det handlar om hans image.

Jag ska inte säga att jag gjort någon extensive research, men jag googlade och hade svårt att hitta bilder där han såg passionerad ut. Visst är det väl lite japanskt att vara så, och visst har han stora skor att fylla efter sin föregångare. Men det känns som Nintendo har mycket PR-jobb framför sig innan han kan gå ut på en scen och presentera NX med någon form av trovärdighet.

Medlem

Det var inte vidare svårt att fatta att den skulle misslyckas, dom satsa helt fel på allt men vägrade inse det själva. Högmod går före fall och i detta fallet hoppas jag det står dom väldigt väldigt dyrt.

Medlem

Vad? Wii U är för lik Wii? Va falls?! De är ju ungefär lika som en citron och en apelsin!

Medlem
Skrivet av Satheus:

Vad? Wii U är för lik Wii? Va falls?! De är ju ungefär lika som en citron och en apelsin!

Precic, med samma resonemang så skulle då Xbox One och PS4 has misslyckats katastrofalt, det enda dom egentligen har mot sina föregångare är snabbare processor, gpu, minne osv, är inte någon större skillnad egentligen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Mario Maker kommer nog att öka försäljning av Wii U.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Morknox:

Framtiden ser tyvärr inte ljus ut för nintendo. Om NX verkligen är android baserad så börjar man nästan gråta. Kunde de inte bara göra gamecube 2.0? Med grym start katalog.

OS är väl i grunden rätt ointressant. Och eftersom Android är mer eller mindre Linux och utvecklas toksnabbt av en enorm mängd olika företag så kan det väl vara ett vettigt val av Nintendo i stället för att bygga all mjukvara från scratch.
Om de exempelvis får till ett bra samarbete med Nvidia (redan på banan med Android) eller Samsung för vettiga komponenter så skulle det kunna bli riktigt kraftfullt och med bra marginaler för Nintendo.

Om det dessutom kör Android så kommer Sonys och Microsofts mediacenterfunktioner se ut som skämt. Inte irrelevant när marknaden är barnfamiljer.

Medlem

Kimishima ser ut som en Bond-skurk. Känner att jag måste köpa Nintendo's nästa konsol så att han inte spänner fast mig vid ett bord och kapar skallen på mig med en laser.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Kimishima ser ut som en Bond-skurk. Känner att jag måste köpa Nintendo's nästa konsol så att han inte spänner fast mig vid ett bord och kapar skallen på mig med en laser.

Bond: Do you expect me to talk?
Goldfinger: No, Mr. Bond, I expect you to die


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Nintendo har bra med pengar i sparbössan, de kommer förmodligen att klara sig.

phi
Medlem
Skrivet av Bennii:

Inget ont om den hör herrn. Han är säkert en bra chef med bra idéer. Men en sak slår mig som komisk när jag ser den där bilden. Han ska driva ett spelföretag, som borde ha en modern framtoning och jobba med att ge oss morgondagens underhållning. Men på bilden har han en framtoning som känns extremt omodern med tweedkavaj och brillor från 80-talet. Kan den yngre generationen relatera till en företagsledare som ser ut som deras morfar?
Det jag vill säga (antar jag) är att image och framtoning är viktigt i företagsvärlden.

Det är ju främst hipsters som köper Nintendos produkter så självklart funkar hans look. Hade han kunnat odla skägg så hade han garanterat haft det också.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:

Inget ont om den hör herrn. Han är säkert en bra chef med bra idéer. Men en sak slår mig som komisk när jag ser den där bilden. Han ska driva ett spelföretag, som borde ha en modern framtoning och jobba med att ge oss morgondagens underhållning. Men på bilden har han en framtoning som känns extremt omodern med tweedkavaj och brillor från 80-talet. Kan den yngre generationen relatera till en företagsledare som ser ut som deras morfar?
Det jag vill säga (antar jag) är att image och framtoning är viktigt i företagsvärlden.

Det är ju främst hipsters som köper Nintendos produkter så självklart funkar hans look. Hade han kunnat odla skägg så hade han garanterat haft det också.

Driver du med oss? Hipsters?

Edit: Dubbelcitering

phi
Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:

Inget ont om den hör herrn. Han är säkert en bra chef med bra idéer. Men en sak slår mig som komisk när jag ser den där bilden. Han ska driva ett spelföretag, som borde ha en modern framtoning och jobba med att ge oss morgondagens underhållning. Men på bilden har han en framtoning som känns extremt omodern med tweedkavaj och brillor från 80-talet. Kan den yngre generationen relatera till en företagsledare som ser ut som deras morfar?
Det jag vill säga (antar jag) är att image och framtoning är viktigt i företagsvärlden.

Det är ju främst hipsters som köper Nintendos produkter så självklart funkar hans look. Hade han kunnat odla skägg så hade han garanterat haft det också.

Driver du med oss? Hipsters?

Edit: Dubbelcitering

Yes, hipsters. Och en och annan weeaboo som hamnat fel.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Satheus:

Vad? Wii U är för lik Wii? Va falls?! De är ju ungefär lika som en citron och en apelsin!

Precic, med samma resonemang så skulle då Xbox One och PS4 has misslyckats katastrofalt, det enda dom egentligen har mot sina föregångare är snabbare processor, gpu, minne osv, är inte någon större skillnad egentligen.

Det var många som rapporterade om att folk blandade ihop konsolerna eller trodde att Wii U var ett tillbehör till Wii. Riktiga gamers fattade såklart skillnaden, men många blev förvirrade.

http://www.polygon.com/2014/8/5/5970787/wii-u-nintendo-bad-na...

Den största bidragande anledningen till varför den inte sålde så bra är dock för att Wii Us launch lineup var skräp samt att det tog alldeles för länge innan några bra spel kom. När mario kart / smash väl släpptes var det för sent. Hypen var borta och folk hade investerat i en PS4 eller xbox istället.

1
Skriv svar