Vilken av alla nintendos konsoler var bäst !!!

Medlem

Ok jag erkänner mej besegrad Drunken_ Monkey_ Boxer jag har kört lite nes och har kommit fram till att. Neggativa: kontrollen har vassa kanter grafiken är ju inte direkt imponerande. Possitiva: Har grunderna till många bra spel t.ex final fantasy mario och zelda ( en legend enligt mej).

Medlem

^- hehe Försökte bara få dig att se generationsklyftan mellan oss som växte upp med nes och ni som växt upp med N64 ;p

Inaktiv

Jag fick inte se mycket av NES när jag var liten, men det man spelade hos kompisar var ju grymt skoj. Har bara minnen från Teenage Mutant Ninja Turtles dock. Jag minns dock när jag köpte en sprojtans ny SNES med Super Mario Allstars till. Jag hade väl begränsat skoj med den, eftersom jag bara hade dåliga spel.

Men på senare år har jag spelat mycket emulatorspel och måste säga att SNES är min favoritkonsol. Den tog allt från NES och gjorde det bättre i princip. Grafiken, kontrollerna och inte minst ljudet. Det var ju i princip samma spel men bättre och lite mer komplicerade på sina ställen.

Jag måste säga att SNES är min favorit, även om jag hade grymt mycket kul med Nintendo 64. Nintendo 64 borde ha haft CD-ROM och Square på sin sida, då jävlar!

Medlem

Säger SNES då det var min första konsol, plus att nu i efterhand så tycker jag det finns flest bra titlar till den. Hade kompisar som ägde NES men dom var det alltid fel på. Man fick sätta i och ta ur spelet 100 ggr, samt blåsa lite här och där och sedan hoppas på att spelen skulle fungera

Medlem

Snes. Spelade senast idag. Dock hatar jag många av spelen som folk tycker är "bästa spelet som finns".


signatur
PaZ
Medlem

N64 för mig med. Wii har dock stor potential. Tur att ingen har nämnt Golden eye till N64 för det var den märkligaste framgången på den konsollen imho. Tacka vet jag Ocarina, Mario och Mario kart, behövde inte så många fler spel än så. SNES hade sina stunder, NES likaså. Gamecube tror jag att jag spelade en gång, fanns inget som lockade där..

Medlem

Stämmer bra det PaZ.

Medlem

Tycker Snes krossar allt har tyvärr inte ägt någon wii än men har haft alla dom andra konsolerna
Street Fighter
Super Metroid
Zelda
Super Mario World
Chrono Trigger
Starwing
Och dom gamla hederliga NHL spelen
Fan va kul man hade med den konsolen.

Medlem

Helt klart Super Nintendo Entertainment System , för det första så har det allt nes har och lite till och sedan har det många underbara spel som:
Super Metroid
Legend of Zelda - A Link To the Past
Mega Man X
Super Mario World
Donkey Kong: Country 1 (har tyvärr inte spelat tvåan)
Teenage Mutant Ninja Turtles - Turtles in Time
Super Probotector- Alien Rebels / Contra III- The Alien Wars

NES ser jag som sagt endast som en föregångare till SNES men även det hade ett par godingar som:
Chip and Dale (kommer inte ihåg undertitel)
Metroid
Mega Man 1,2,3
Super Mario bros.
TMNT
Adventures of Kirby

Jag äger ett Nintendo 64 men är inte allt för lycklig över den, då det mest ledde till frustation över den dåliga, lättutslitna kontrollen och att spelskaparna aldrig riktigt visste vad de vill göra med de tre dimensionerna.
De spelen som jag tycker är bra från den är:
Super Smash Bros
Mario Kart
The Legend of Zelda - Ocraina of Time
Knockout Kings 2000
Golden Eye
(Super Mario 64 var enligt mig en stor flopp)

Game Cube - Även här finns det ett minimalt antal spel som intresserar mig, de jag kan komma på på rak arm är:
Metroid Prime (endast det första)
The Legend of Zelda - Wind Waker
Super Smash Bros Melee

Wii/GBC/GB/GBA/NDS kan jag inte uttala mig om då jag antingen inte äger konsolen eller har för få spel för att kunna uttala mig rättvist.

Angående att 3D ger mer möjligheter än 2D så kan jag inte hålla med, det enda 3D ger är en extra dimension, det handlar fortfarande bara om att hoppa, slåss, trycka på knappar osv, men lägger oftast till en jobbigare kontrol (undantag finns) och tar bort mycket av "skillsen" som spelet kräver (att man genom att spela perfekt ofta kan klara spelet på runt en timma), och tar bort den snabba känslan som finns i 2D.
Missförstå mig inte, jag har haft mycket kul med 3D-spel, men det är dock oftast på PC eller andra konsoller (framför allt Xbox)
Men detta är ju dock min egna uppfattning och alla tycker annorlunda

Medlem

64an måste jag säga. Dock kommer jag ihåg hur roligt det var att spela snes och nes hos polarna hade dock aldrig någon utav dessa två.

Inaktiv

N64 helt klart Fy fan vad ja saknar det, blir nog och köpa det snart


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Drunken vet du vad du snackar om ? N64 kommer aldrig att glömmas, det va starten till konsolernas start.


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

Vad menar du med att N64:an var starten till konsollernas start?
Själv tycker jag att Super Nintendot är det absolut bästa konsollen igenom tiderna

Medlem

den bästa nintendo konsolen är GC så klart


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Svangiis:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nikke94:

64:an är bäst på grund av följande spel: Zelda ocarina of time, Mario 64, Mario Party, Mario smash, Mario golf, Donkey Kong 64, Mario Kart, Fast håller Molotov det var kul att köra 4 på t.ex perfect dark, Förstår inte det roliga med nes. Det enda man kan göra är att hoppa och springa. Och grafik så lam så man nästan spyr ( Zelda 1 och Finla Fantasy1). Super Mario world går an för då ser man vad det ska föreställa. Fast jag diggar musiken till castlevania 1.

Det kommer komma en tid när folk kommer fråga dig hur fan du kunde spela på en nintendo 64, de var ju bara kass 3d och man kunde ju bara hoppa omkring och besöka ett par dåligt utformade dungeons.

Då kommer du att förstå.

Drunken vet du vad du snackar om ? N64 kommer aldrig att glömmas, det va starten till konsolernas start.

Och tycker du tog det ja sa lite ur sitt sammanhang men men o.o

ööööööh får jag fråga hur du motiverar det uttalandet? Är intresserad av hur du ser N64 som något man kommer komma ihåg i generationer mer än som ett misstag från nintendos sida.

Inaktiv

För mig är det oxå GameCube då det var den konsoll som fick mig tillbax till nintendoträsket

/hObbE

Inaktiv

Röstar nog på SNES, men tycker att N64an var extremt kul när den släpptes! Fanns ju inget bättre än att lira lite Goldeneye eller Mario Kart med 4 vänner.

Medlem

Vännerna spelar och du tittar på eller?


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Vännerna spelar och du tittar på eller?

Vad exakt är det du menar med det där uttalandet?

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Fanns ju inget bättre än att lira lite Goldeneye eller Mario Kart med 4 vänner.

Han tänker nog rätt uppenbart på denna kommentar. Att spela, plus fyra vänner måste innebära att det är fem totalt. Notera då att det bara går att spela fyra pers, fem minus fyra är ett.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Gamecube har många mario spel och zelda spel:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

SNES, Gameboy och N64. Svårt och bestämma mig för vilken av dom.


signatur

Alla har olika åsikter. Om du inte kan acceptera att folk inte delar din åsikt har du inte på ett forum att göra.

Inaktiv

Snes. Efter det gick det bara utför för Nintendo. Ok vi får väl se hur Wii blir i slut ändan.

Inaktiv

SNES > Wii > GC > N64 > NES

GB Color > DS > GBA > GB

Nintendo ftw ^^

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Nikke94:

Vilka spel till nes är det som nes bra då? Säger ni zelda 1 o 2 är jag inte direkt övertygad.

Zelda 1
Super mario
Metroid
Kid icarius
hockeyn (med smalisar o tjockisar )
Gradius
Track & field 2
Duck Hunt

Fanns inga bättre spel än dom när Nes var som bäst

Dom spelen var nog grunden till de flesta stora spel idag

Baloonfight - Helt jävla otroligt kul
Bubble Bubble - Glömmer alldrig musiken.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Nes, Det fanns (finns) ju så otroligt många spel :).

Zelda
Bubble bubble
Super mario (helst 3)
Street fighter.

Och massa till, Lirar med den än, och jag är 19 år..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

NES var ju porten in till konsollspelens värld (philips videopack, var inte speciellt lockande ). Jag säger bara The Legend of Zelda, ett sådant banbrytande spel kommer aldrig mer att släppas! Helt sjukt stort för sin tid och att man kunde gå VART MAN VILLE och vem kan glömma första gången man lirade Metroid? Jösses vilken färd det var och man kämpade som ett svin för att få se Samus i baddräkt hahaha.
Men bästa-konsollen-titeln går nog lik förbaskat till SNES:en, Alltså The Legend of Zelda : A Link to the Past... det finns ju inte ord för att beskriva detta fantastiskt underbara spel.

OT: Ska åka och köpa ett begagnat Wii i morgon så då får vi se ifall min ovansagda utsaga fortfarande stämmer


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

12
Skriv svar