Medlem
Skrivet av LitroXx:

hehe mjo, men det är ju de nya RvR Systemet som verkar mest lockande

överlever utan

Medlem

Hmm, detta har kommit ur spår lite måste jag säga, från att det var GW vs WoW till WAR vs AoC


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

WoW tycker jag är bättre, känns som mer kvalitet

Medlem

Har testat WoW trial vid två tillfällen och tyckte väll att det var okej, men är hooked på GW sen första betan och har jävligt kul främst för att man lärt känna justa människor i sin alliance!

*Men av ren nyfikenhet; Ni som har spelat wow i 3 år, hur mkt har inte det kostat er??? en hyfsat dyr hobby va? själv har jag betalat för GW prophecies, factions, nightfall och eye of the north ca 400kr per del...

PS angående GWs hållbarhet och PvP nån kommenterade på förut, har fortfarande inte gjort alla quests (som jag vill/planerar att köra) med alla mina karaktärer (12st) och jag spelar ungefär en tredjedel av min tid i pvp, mest AB där man kör 12 vs 12 där det gäller att ta och hålla shrines, men det finns oxå Arena, halls of heros, Fort Aspenwood/Jade quarry och guild battles, vad du testat och tyckt varit begränsat var antagligen low lvl 4 vs 4 random arena, men man kan inte dömma pvp i gw bara på det!

sen skiter jag i om ni föredrar WoW, hoppas bara ni har kul o slutar snacka skit om oss som föredrar GW!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

kan inte nån som lirat wow i 3-4år räkna ut lite snabbt hur mkt de har lagt ut på att spela det? 5-6ooo kr??

vet inte vad månadskostnaden ligger på, ca 120kr?

12månader per år a 120kr x 4år = 5760.. + ca 500 kr per expansion och grundpaket? = ca 7260? hur nära är jag? ska det vara mer eller mindre?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

helt klart en jävla massa pengar man kunda gjort en utalndsresa för istället xD


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem
Skrivet av toast:

kan inte nån som lirat wow i 3-4år räkna ut lite snabbt hur mkt de har lagt ut på att spela det? 5-6ooo kr??

vet inte vad månadskostnaden ligger på, ca 120kr?

12månader per år a 120kr x 4år = 5760.. + ca 500 kr per expansion och grundpaket? = ca 7260? hur nära är jag? ska det vara mer eller mindre?

Betalar man 500 för en exp så har man kommit till en affär som tar extrema överpriser.

Vad spelar det för roll hur mycke man lagt ut?

Kan man börja med att om jag inte hade festat så mycke i min ungdom så hade jag haft jätte mycke pengar nu.... etc

Medlem

spelar inte så stor Roll, men man får väl vara nyfiken på vad det kostar?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Men det behöver du inte använda denna tråd för att räkna ut eller hur?

vet du månadskostnaden så vet du också hur mycket det kostar efter 1,2,3 år etc. du behöver knappast våran hjälp för det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Måste folk bli så sura?? och Nej jag vet inte den exacta kostnaden ty jag har bara spelat gratis Trial,Jag gissade på 120kr där av frågetecknet efter!

Och Ja, det är inte ovessentligt vad det kostar eftersom vi jämför två produkter, och man kan mkt väl tycka att man får vad man betalar för om man vill det! har inte sagt att Wow är dåligt, även om inte jag är beredd att betala så mkt för det!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

och vad folk använder de olika trådarna till, har vi turen att du inte bestämmer över!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

om man tillexempel diskuterar Ferrari VS Porsche så kan man väll förbövelen oxå diskutera vad de kostar? är det konstigt?
och nån som köpt en ferrari behöver väl inte gråta över om porschen var billigare....


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

för att du tog upp vad wow kostar så kan du ju ta upp vad gw kostar också? Även om det inte kostar i månaden så har det kommit ut ett par expansions pack som har kostat 300-400(?) om jag inte minns fel när dom var nya vissa har väl sjunkit i pris också. Om du ska räkna ut priset på gw måste du ta hänsyn till att det inte är lika många som har spelat gw i 3-4 år än vad det är som har spelat wow. Om du köper alla expansions packerna så kan jag nästan slå vad om att gw blir dyrare om du spelar ett år än om du spelar wow ett år.

Jag säger inte att något spel är bra eller dåligt för att alla tycker olika men om man måste ha bra grafik på spelet så är nog gw ett bättre val.

Medlem
Skrivet av Tasir:

för att du tog upp vad wow kostar så kan du ju ta upp vad gw kostar också? Även om det inte kostar i månaden så har det kommit ut ett par expansions pack som har kostat 300-400(?) om jag inte minns fel när dom var nya vissa har väl sjunkit i pris också. Om du ska räkna ut priset på gw måste du ta hänsyn till att det inte är lika många som har spelat gw i 3-4 år än vad det är som har spelat wow. Om du köper alla expansions packerna så kan jag nästan slå vad om att gw blir dyrare om du spelar ett år än om du spelar wow ett år.

Jag säger inte att något spel är bra eller dåligt för att alla tycker olika men om man måste ha bra grafik på spelet så är nog gw ett bättre val.

Noob,

http://spelbutiken.se/php-bin/list.php?kat=pc&view=nmn&genre=...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av toast:

själv har jag betalat för GW prophecies, factions, nightfall och eye of the north ca 400kr per del...

ja som sagt, det hade jag visst redan gjort, har dessutom CE versionerna inskaffade när de var precis släppts så...

verkar som ni skäms över kostnaden? varför? finns många dyrare hobbies, Ishockey tex!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

kommer själv börja betala månadsvis för age of conan snart...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Tasir:

för att du tog upp vad wow kostar så kan du ju ta upp vad gw kostar också? Även om det inte kostar i månaden så har det kommit ut ett par expansions pack som har kostat 300-400(?) om jag inte minns fel när dom var nya vissa har väl sjunkit i pris också. Om du ska räkna ut priset på gw måste du ta hänsyn till att det inte är lika många som har spelat gw i 3-4 år än vad det är som har spelat wow. Om du köper alla expansions packerna så kan jag nästan slå vad om att gw blir dyrare om du spelar ett år än om du spelar wow ett år.

Jag säger inte att något spel är bra eller dåligt för att alla tycker olika men om man måste ha bra grafik på spelet så är nog gw ett bättre val.

Noob,

Läst igenom mitt inlägg?

Jag sa att det har sjunkit i pris när nyare expansions pack har kommit, om spelet kostar 99:- nu menas det inte att det kostade 99:- när det kom ut. Om man beställer på nätet så måste du ju ta hänsyn till moms och frakt också men det blir billigare än i butik i dom flesta fallen.

Som toast sa så ska man väl inte skämmas för vad månadskostnaden är, om du inte tycker om den så behöver du väl inte komentera den och kalla andra noob?

Medlem
Skrivet av Tasir:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Tasir:

för att du tog upp vad wow kostar så kan du ju ta upp vad gw kostar också? Även om det inte kostar i månaden så har det kommit ut ett par expansions pack som har kostat 300-400(?) om jag inte minns fel när dom var nya vissa har väl sjunkit i pris också. Om du ska räkna ut priset på gw måste du ta hänsyn till att det inte är lika många som har spelat gw i 3-4 år än vad det är som har spelat wow. Om du köper alla expansions packerna så kan jag nästan slå vad om att gw blir dyrare om du spelar ett år än om du spelar wow ett år.

Jag säger inte att något spel är bra eller dåligt för att alla tycker olika men om man måste ha bra grafik på spelet så är nog gw ett bättre val.

Noob,

Läst igenom mitt inlägg?

Jag sa att det har sjunkit i pris när nyare expansions pack har kommit, om spelet kostar 99:- nu menas det inte att det kostade 99:- när det kom ut. Om man beställer på nätet så måste du ju ta hänsyn till moms och frakt också men det blir billigare än i butik i dom flesta fallen.

Som toast sa så ska man väl inte skämmas för vad månadskostnaden är, om du inte tycker om den så behöver du väl inte komentera den och kalla andra noob?

Så okej, det du menar är att GW är billigare?
Jag förstod inte riktigt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ja jag tror att GW blir billigare om man spelar i nått år då det inte har en månadskostnad men hel del expansionspack.(som jag fattat så är det 5-6 st) WoW blir billigare om man "bara" spelar ett par månader, jag vet inte om det här stämmer men jag tycker det borde göra det.

Medlem
Skrivet av Tasir:

Om man beställer på nätet så måste du ju ta hänsyn till moms och frakt också men det blir billigare än i butik i dom flesta fallen.

Vadå ta hänsyn till momsen om man beställer från nätet?

Momsen är ju redan lagt på priset.

Medlem

Nackdelar:

GW = till synes bra grafik, gräver man lite så ser man att de e ful grafik med blur effekt. max lvl 20, går inte crafta så mycke, ser inga andra spelare ute i vida världen om man inte är i party då man ser alla partymedlemmar = KASS MMORPG KÄNSLA

WoW = lite outdated, lite mycke nördar som spelar, månadskostnad, dålig grafik

Fördelar:

GW = hmm man ser fotsteg i sand och snö? mäktiga fiender som dyker upp ur marken å spindlar som kmr ner ifrån träd = bra känsla, ingen månadskostnad.

WoW = ser andra spelare, olika factions, går att crafta mycke = går att ha skoj.

Jag skulle säga GW om maxlevel var högre samt att man fick se andra spelare utanför städerna och jag skulle säga WoW utan alla nördar och utan månadskostnad!


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av ZereCool:
Skrivet av Tasir:

Om man beställer på nätet så måste du ju ta hänsyn till moms och frakt också men det blir billigare än i butik i dom flesta fallen.

Vadå ta hänsyn till momsen om man beställer från nätet?

Momsen är ju redan lagt på priset.

På vissa platser är inte momsen inräknat (kan ha fel) men i dom flesta fallen är det så, frakt tillkommer jämt om man beställer på nätet.

Rigge du har helt rätt enligt mig:up:

Medlem

Vad är det dåliga med att man bara kan gå upp i level 20?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hmm, personligen spelade jag båda. Men WoW har tagit mest av min tid, eftersom du bara kan levla till 20 på GW så blir det snabbt lite trisst och questarna är ganska lite (Av vad jag har sett) Och det som är lite tråkigt med är att man inte kan se några spelare utanför städerna (om man inte är i party med dem) Men dem riktigt bra spelarna kan klara nästan hela spelet på sina "Henchmens" typ legosoldater man kan inv'a till sitt party. WoW är kul tidsfördriv men det finns saker som irriterar
1. Grafiken är jäkligt dåligt (men det är väl inte det som gör ett spel)
2. Det stjäl ofta liv...

Positiva saker med WoW är att det är väldigt bra PvP och klasserna är ganska bra balanserade.
Att downa Prince, Lady Vashj, och Keal'thus Sunstrider med gillen är alltid lika kul, det är bara och välja;)


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

2. Det stjäl ofta liv...

Det gör alla spel.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Vad är det dåliga med att man bara kan gå upp i level 20?

ett MMORPG klättrar upp för berget när du går upp i level och det ramlar ner för berget när max level är uppnådd

tycker iaf jag.

Skulle man slå ihop GW och WoW så skulle inget annat spel ha en chans. ta de bästa från 2 världar och du får något som konkurrerar ut allt.

mitt recept:
effekter från GW
funktioner ifrån WoW
ingen månadskostnad
möjligtvis större värld än i WoW

tänk er WoW med bra grafik, samma forn nordiska känsla, med lite fiender som dyker upp ur marken eller kommer ner ifrån träd eller upp ur vatten.

vad gäller PvP så skulle man kunna slå ihop WoW och GW å få ngt riktigt exalterande. att raida städer från WoW och arena battles från GW

ja ni kanske förstår hur jag tänker, de e förmycke för att skriva ett foruminlägg i denna tråd då jag redan känner att jag svävat offtopic


signatur

Chooch it

Medlem

haha, håller med både EA och quadpod helt! Men jag skulle säga att wows grafik e mer 1990..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

haha, håller med både EA och quadpod helt! Men jag skulle säga att wows grafik e mer 1990..

Antar att du inte har spelat spel från 1990 då.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Rigge1988:
Skrivet av mosoloa1:

Vad är det dåliga med att man bara kan gå upp i level 20?

ett MMORPG klättrar upp för berget när du går upp i level och det ramlar ner för berget när max level är uppnådd

tycker iaf jag.

Skulle man slå ihop GW och WoW så skulle inget annat spel ha en chans. ta de bästa från 2 världar och du får något som konkurrerar ut allt.

mitt recept:
effekter från GW
funktioner ifrån WoW
ingen månadskostnad
möjligtvis större värld än i WoW

tänk er WoW med bra grafik, samma forn nordiska känsla, med lite fiender som dyker upp ur marken eller kommer ner ifrån träd eller upp ur vatten.

vad gäller PvP så skulle man kunna slå ihop WoW och GW å få ngt riktigt exalterande. att raida städer från WoW och arena battles från GW

ja ni kanske förstår hur jag tänker, de e förmycke för att skriva ett foruminlägg i denna tråd då jag redan känner att jag svävat offtopic

Hehe oslagbart!

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Rigge1988:
Skrivet av mosoloa1:

Vad är det dåliga med att man bara kan gå upp i level 20?

ett MMORPG klättrar upp för berget när du går upp i level och det ramlar ner för berget när max level är uppnådd

tycker iaf jag.

Skulle man slå ihop GW och WoW så skulle inget annat spel ha en chans. ta de bästa från 2 världar och du får något som konkurrerar ut allt.

mitt recept:
effekter från GW
funktioner ifrån WoW
ingen månadskostnad
möjligtvis större värld än i WoW

tänk er WoW med bra grafik, samma forn nordiska känsla, med lite fiender som dyker upp ur marken eller kommer ner ifrån träd eller upp ur vatten.

vad gäller PvP så skulle man kunna slå ihop WoW och GW å få ngt riktigt exalterande. att raida städer från WoW och arena battles från GW

ja ni kanske förstår hur jag tänker, de e förmycke för att skriva ett foruminlägg i denna tråd då jag redan känner att jag svävat offtopic

Hehe oslagbart!

Jo låter som en dröm ...Men jag förstår inte ändå varför man ska gå upp i en super hög level


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skriv svar