Dela med dig av dina Pokémon Go-historier

Medlem

Tycker pokemon är litet sött sådär men inget jag vill spela. Bra att man upptäcker omgivningen dock Synd bara att man gör det tittandes i sin mobil.

Medlem
Skrivet av toern:

Tycker pokemon är litet sött sådär men inget jag vill spela. Bra att man upptäcker omgivningen dock Synd bara att man gör det tittandes i sin mobil.

Finns ingen mening med att gå runt med nyllet i mobilskärmen, då man får en avisering när något dyker upp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

vi gick förbi ett gym och min pojkvän tog över det och så sitter det två stycken på en bänk och ropar efter min pojkvän och använder hans användarnamn dårå och frågade vafan han höll på med. Lite roligt va det

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Dunder:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)

Varför måste något vara oväntat för att vara en succé..?

Ta bara bort ett ord så blir det mer korrekt, och mindre clickbait...

Jag tror knappast att någon räknade med den succé det faktiskt blivit. Det snackade om siffror uppåt 7,5 miljoner installationer.


signatur
Medlem

Skulle åka från jobbet med polarn, hinner inte mer än några meter för att köra bilen åt sidan för att fånga in några gratis bolls. Plötsligt kommer det en annan bil från motsatt riktning och svänger in och ställer sig framför oss. Säger te polarn att han sitter med största sannolikt med pokemon. Jag börjar köra lite sakta förbi bilen samtidigt som polarn hissar ner rutan och ger han tummen upp och killen tillbaka fattar grejen direkt och storflinar och ger tummen upp tillbaka. Fan va vi garva åt det hela.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Newklear:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)

Varför måste något vara oväntat för att vara en succé..?

Ta bara bort ett ord så blir det mer korrekt, och mindre clickbait...

Jag tror knappast att någon räknade med den succé det faktiskt blivit. Det snackade om siffror uppåt 7,5 miljoner installationer.

Varför inte?
Ett av världens största fenomen som varit populärt i 20 år nu släpps till en plattform som i princip alla idag har tillgång till, i ett format som många har frågat efter under lång tid...

Allt det åsido, så var det ordvalet "oväntad succé" jag fann konstig. "Oväntad megasuccé" kanske hade gjort sig bättre då.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av nisp88:

Något jag undrar är om allt kommer bli resettat när det väl släpps här? Skulle va tråkigt att bli av med alla man har fångat och få börja om på noll.

Går rykten om alla konton som skapades i regioner där det inte släpptes än ska bli nollade men inget är hundra om det verkligen blir så..

Eftersom det inte hände för amerikanerna hade det varit helsjukt om det hände i andra regioner. Får hoppas att Nintendo har lite vett i skallen.

Nej, det vore ju en katastrof av episka proportioner. Skit i alla krig i världen, detta vore ett faktiskt problem.

Medlem

Efter att ha hört alla historier om allt allmänt hjärndött som personer gjort, som t ex hoppat rakt ut i trafik eller gått rakt in på folks mark, så har det endast fortsatt bidra till det förakt jag känner för stora delar av mänskligheten och speciellt nördar/gamers.

Skärp er för fan.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Efter att ha hört alla historier om allt allmänt hjärndött som personer gjort, som t ex hoppat rakt ut i trafik eller gått rakt in på folks mark, så har det endast fortsatt bidra till det förakt jag känner för stora delar av mänskligheten och speciellt nördar/gamers.

Skärp er för fan.

Ta ut pinnen ur röven och käka ett chillpill Uncle Scrooge.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av kaealy:

Efter att ha hört alla historier om allt allmänt hjärndött som personer gjort, som t ex hoppat rakt ut i trafik eller gått rakt in på folks mark, så har det endast fortsatt bidra till det förakt jag känner för stora delar av mänskligheten och speciellt nördar/gamers.

Skärp er för fan.

Ta ut pinnen ur röven och käka ett chillpill Uncle Scrooge.

Väntar bara på nyheterna att folk börjar vandra ut på motorväggarna eller in på sjukhus, för att verkligen slå den där sista spiken i kistan.

Synd bara att Sverige har allemansrätten, i t ex USA så kommer väl ett par personer stryka med när de börjar jaga nattaktiva Pokemons inne på folks tomter. För att testa den där Darwin teorin lite.

Medlem

tips är ju då att gå med i Pokemon go sverige gruppen på facebook.

Medlem

Finns det inte liknande spel redan? Typ Ingress osv.
Vad gör pokémon go så populärt?

Flakmonkey
Skrivet av shelter:

Finns det inte liknande spel redan? Typ Ingress osv.
Vad gör pokémon go så populärt?

Lite dumt svar kanske, men det är ju för att det är Pokémon helt enkelt. En bra produkt kan själva sig själv och ett känt varumärke kan sälja sig självt även om produkten är kass. Lägg då ett känt varumärke på en bra produkt och du har något som kommer slå rejält.

Sen kan man ju diskutera hur bra Pokemon Go verkligen är, men det är uppenbarligen något som många tycker är kul

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Dunder:

Varför håller skribenter på och skriver "mest oväntade succé" och liknande?
Det är väl ingen som trott att spel som detta skulle vara annat än just succé? Det är ju vad folk önskat sig i åratal, men Nintendo vägrat inse...

men det är ju en sucee? vad sak dom skriva då? vart ingen flopp trotsallt?
och det är väl ingen som kan veta om det kommer funka och gillas ut bland folk tills finns där:P? (kolla på flesta spel som släpps idag, HYPETRAIN)

Varför måste något vara oväntat för att vara en succé..?

Ta bara bort ett ord så blir det mer korrekt, och mindre clickbait...

Jag tror knappast att någon räknade med den succé det faktiskt blivit. Det snackade om siffror uppåt 7,5 miljoner installationer.

Varför inte?
Ett av världens största fenomen som varit populärt i 20 år nu släpps till en plattform som i princip alla idag har tillgång till, i ett format som många har frågat efter under lång tid...

Allt det åsido, så var det ordvalet "oväntad succé" jag fann konstig. "Oväntad megasuccé" kanske hade gjort sig bättre då.

Vi borde helt klart använda ordet "mega" oftare


signatur
12
Skriv svar