Halvtid – Vilket är årets hittills bästa spel?

Medlem

Av alla de där spelen på listan så har jag enbart spelat the division. Men trots allt krångel och fusk så är spelet ändå väldigt bra enligt mig.

Medlem

Tycker att det pratas väldigt mycket om det fantastiska spelåret 2016 men än så länge är jag inte särskilt imponerad ... eller är jag helt ute och cyklar?

Medlem

The Division, släpptes inte det 2015? Superbra ett tag iallafall, men hamnade i skuggan bakom The Witcher-serien och Overwatch...kan ju inte spela allt

Skribent
Skrivet av conthox:

Ganska många bra spel redan faktiskt. Svårt att bestämma mellan topp 3, men tror att The Division kommer etta. Trots alla problem, så finns känslan och stämningen där. Få andra spel som jag spelat på sistone som har lyckats få mig att "komma in i spelvärlden" på samma sätt.

(PS: Kan ni inte ha omröstningen i bokstavsordning nästa gång...)

Skrivet av Mabec:

Lista i bokstavsordning, tack

Både listan med recensioner och själva omröstningen är ordnade efter tidpunkten då vi recenserade spelen, framförallt för att spara tid. Men ska tänka på det till nästa gång.

Det ni kan göra denna gång är att kör en ctrl-f och söka på spelet ni vill rösta på.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av viktorelius:

Tycker att det pratas väldigt mycket om det fantastiska spelåret 2016 men än så länge är jag inte särskilt imponerad ... eller är jag helt ute och cyklar?

Jag har spelat en handfull av titlarna på listan (nio stycken får jag det till) och tycker att det finns en hel del bra grejer bland dem. Däremot saknar jag något som är väldigt bra, med potentialen att bli en framtida klassiker som vi lovordar om 15 år. Å andra sidan växer ju inte de spelen på träd..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Overwatch var nog det som var mest hypat och hade kul med det ett tag, men känner mig redan lite less på det och det hade rätt lite maps och gamemodes.

Kan inte säga att det finns nått helt självklart val än så länge. Kanske Dark Souls 3...Har dock inte testat DooM eller Xcom 2 än.

Medlem
Skrivet av Marsman:

EVE Online FTW!!!

Hur tänkte du där? Ungefär som att säga Half-life.

Medlem

BUS. SIMULATOR. Mer behöver jag inte säga.

Medlem

Trackmania!
Att jaga hundradelar med familjen i de supersnabba banorna och känna lyckan i felfria körningar i loopar, hopp och härliga driftkurvor, det byter jag inte mot någon singelplayerupplevelse och spelet får således den enda rösten här haha!

I övrigt så spelar jag fortfarande GTA V mest. Rockstar har varit duktiga med att hålla spelet vid liv.

Medlem

Jobbig lista som inte går i alfabetisk ordning. Det tog lång tid att hitta Overwatch..

Medlem

Dark Souls III är det bästa hittills helt klart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Får lite ångest när jag ser alla spel. Hur fan ska man hinna lira allt bra?!?! :S

Medlem
Skrivet av didde:

Får lite ångest när jag ser alla spel. Hur fan ska man hinna lira allt bra?!?! :S

Säg upp dig

Medlem

Xcom 2 fick min röst. Har inte spelat allt på listan, men av de jag har spelat är det helt klart det bästa.

Medlem

Metroid Prime får min röst, för 13:e året i rad.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Uncharted 4 och Overwatch (i den ordningen), fast har inte spelat många andra nya spel. Hoppas på att WoW: Legion intar förstaplatsen innan året är slut.

Annars om man räknar patchar så var 2.4/säsong 5 av Diablo 3 fett kul i ~2 månader.

Medlem

Odin Sphere Leifthrasir vet jag redan blir mitt GOTY. Firewatch var riktigt bra men känns ändå inte som GOTY-materialk, annars har jag bara lirat Uncharted 4 i den listan och det var ju snäppet under mediokert så det rök ju direkt.

Medlem

Var är Pokémon Go? :'c


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Mest nöjd med "Doom".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Chassimannen:

Var är Pokémon Go? :'c

Ute på stan. Du får leta. Ta på dig bra skor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av nollgrader:

Uncharted 4 och Overwatch (i den ordningen), fast har inte spelat många andra nya spel. Hoppas på att WoW: Legion intar förstaplatsen innan året är slut.

Annars om man räknar patchar så var 2.4/säsong 5 av Diablo 3 fett kul i ~2 månader.

Haha hoppas kan du ju. Med tanke på hur bra dom senaste 3 expansionerna ha varit så tvivlar jag.

Medlem

Firewatch, eftersom att det är det enda av de spelen jag spelat.

Medlem

För min del stod det mellan Doom och XCOM 2. Svårt val, men det fick bli XCOM 2. Det finns säkert massa andra bra spel, men man kan ju inte rösta på de man inte har spelat.

Medlem

själv har man bara skaffat owerwatch,uncharted 4 och föhandsbokat cod infinite warfare. så man har alltså missat en del?

Medlem

Overwatch vinner ju detta lätt.

Om Pokemon GO hade varit med på listan så hade det blivit intressant.

Medlem

Fattar inte grejen med Overwatch, jag hade kul i typ 10 timmar sen tröttnade jag totalt, ett av få spel jag verkligen ångrar att jag köpt. Kändes verkligen inte som ett spel värt 599 kronor.

Medlem

Trodde jag skulle hata Overwatch, tyckte det såg så jävla lamt ut innan det kom ut men det är fan riktigt riktigt kul. Multiplayer shooters har ju bara blivit sjukt tråkiga dem senaste åren så det var kul med ett nytt spel som blåste lite färg och liv i genren

Medlem

Witcher Blood and wine! alla dagar i veckan! Gillade också Overwatch väldigt mycket men jag kan inte påstå att det skulle vara bättre,enda felet var det inte kniper min första plats är att Blizzard skippa å göra en bra Kampanj till spelet istället för att pressentera alla figurer i olika medium, som seriestrippar å små videos.

Medlem

Trodde Inside skulle hamna mycket högre. Få som spelat?

Medlem

Dark Souls III eller Doom. Båda är grymma lir.
Går ju inte att välja, båda är bäst haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar