Chocken: Mario är bara 24 år gammal

Robot
Chocken: Mario är bara 24 år gammal
Medlem
Chocken: Mario är bara 24 år gammal

Tycker han känns som att vara över 50 år gammal.

Medlem

Alltid sett Marios karaktär runt 40-50 år gammal.

Medlem

Alltid sett honom som 50+ och med tanke på att Bob Hoskins var 51 när Super Mario bro´s filmen kom gör inte Mario direkt yngre i mina ögon.

Inaktiv

"Hur gammal tycker du att Mario är?" ??? Det är som att fråga hur gammal jag tycker Obama är. Är inte den rätta fråga "Hur gammal tror/trodde du att Mario är/var?" ?

Men ja, 40-50 någonstans känns mer rimligt på något sätt än 24.

Medlem

Det måste vara mustaschen, han springer och hoppar som en ung man i alla fall

Medlem

Nintendo VISSTE fel!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Nyttigt med svamp.

Medlem

Enligt den japanska versionen av Super Smash Bros Melee är han 26 år gammal, så det här är ingen större överraskning.

Medlem

Har aldrig ens tänkt en ålder på honom. Han är bara Mario.

Medlem

Blir man chockad av en sådan "nyhet"? Aja, halvintressant kuriosa. Själv har jag alltid sett snubben som någonstans mellan 35-45 eller i den stilen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk

Få som kan stoltsera med en så pass rejäl mustasch när man är 24


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av tricky:

Få som kan stoltsera med en så pass rejäl mustasch när man är 24

Svar:Nej

Medlem

Har aldrig spekulerat i Marios ålder, spelen gör inga som helst försök till att introducera personlighet, djup eller utveckling för karaktären och således blir han bara "det jag styr". Hade lika gärna kunnat vara en badboll eller liknande.

Medlem

Strax över 30 i mitt huvud, vet inte riktigt hur jag känner angående Luigi om han är äldre eller yngre men det är något runt samma ålder. Att vara 50+ och jaga prinsessor känns inte rätt...

Warluigi och Wario är 50+ utan tvekan. Haha.

Medlem

Självklart är Mario någonstans runt 50 år gammal, allt annat är bara galenskap!

Medlem

Jag tror egentligen det var så här; när Mario närmade sig 40-strecket fick han en medelålderskris å började ljuga om sin ålder. Han överdrev lite och drog ner sig själv ända till 24 när han kanske borde stannat på 35. Eller rakat av sig mustaschen å slutat gå i hängselbyxor.

Egentligen är han väl 59 om man räknar med att han var 24 år 1981.

Medlem

När jag spelade 8bit super mario bros. tycke jag som en liten kid att Mario blev större samt äldre när han åt svampen, och tappade ålder när han blev liten

Konceptet ålder betydde för mig då kroppslig storlek, ju större desto äldre.
idag betyder ålder "tid" istället för storlek.

Baserad på has vigorösitet så hade jag tänkt honom vara 20-25.

FML
Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

Det måste vara mustaschen, han springer och hoppar som en ung man i alla fall

Glöm inte kaggen!

Medlem

40-50 utan ett grått hårstrå?
Nu får ni väl tänka till lite igen i alla fall

Medlem
Medlem
Skrivet av Surahero:

40-50 utan ett grått hårstrå?
Nu får ni väl tänka till lite igen i alla fall

Varför då ? finns faktiskt flintskalliga utan ett endaste grått hårstrå, nu få väl du tänka till lite va?

Ptja om han vart född på skottårsdagen, kunde ha vara typ 15


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Surahero:

40-50 utan ett grått hårstrå?
Nu får ni väl tänka till lite igen i alla fall

Varför då ? finns faktiskt flintskalliga utan ett endaste grått hårstrå, nu få väl du tänka till lite va?

Ptja om han vart född på skottårsdagen, kunde ha vara typ 15

Tänk på hur merparten av jordens befolkning ser ut i den åldern och inte på undantagen så blir det nog enklare ska du se.

Medlem
Skrivet av Surahero:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Surahero:

40-50 utan ett grått hårstrå?
Nu får ni väl tänka till lite igen i alla fall

Varför då ? finns faktiskt flintskalliga utan ett endaste grått hårstrå, nu få väl du tänka till lite va?

Ptja om han vart född på skottårsdagen, kunde ha vara typ 15

Tänk på hur merparten av jordens befolkning ser ut i den åldern och inte på undantagen så blir det nog enklare ska du se.

Försök att tänka som merparten utav jordens befolkning och inte som en bot, så blir det nog enklare skall du se.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Man borde skelettröntga honom och se om man behöver uppdatera hans ålder lite... man ser ju att han är gammal på den där mustaschen..


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

I medelåldern då om man räknar efter japanska spels huvudpersoner och skalan som används där. Inte riktigt lika gammal som de där 29-åriga pensionärerna dock.

Medlem

Med tanke på att första spelet med Mario kom ut för 35 år sedan och ifall han då var 24 år gammal så borde han ju vara 59 år idag.

Fast iofs.. Varför överanalyserar jag ens något som har med en fiktiv karaktär att göra som inte åldras på riktigt?


signatur
Medlem

Så här ser Mario ut utan mustaschen:

http://images-cdn.9gag.com/photo/5931002_700b.jpg

Jävlar vad ung han ser ut!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Vet inte varför, men har alltid tänkt Mario som en blandning av Bob Hoskins och Ron Jeremy. Inte direkt en 24-åring med andra ord, utan snarare en "mysfarbror". ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

http://imgur.com/a/IVZNP

Mario är 24-25? Right! Bra casting på filmen från 1993 ;D

12
Skriv svar