Black City!

Medlem
Black City!

Var och såg Mustasch igår, fy fan va bra de är live! De spelade riktigt tight och deras inlånade trummis från californien, Dan MacKenzie (stavning?), var grym. Raffes sångröst är en av de bästa i Sverige, riktigt skönt när han öser på för fullt. Okej att många låter bra på skiva, men det e få som låter bättre live! I alla fall så var det fullt ös och äntligen lite vettigt folk på HB (en nattklubb), där man annars brukar träffa samma trötta människor när man går ut. Själva scenområdet är ganska litet och avskilt av en mur/vägg och är långt ifrån bra, men det gjorde inte så mycket, dock var det svårt att se hela bandet då scenen var ganska låg och det var mycket långt folk längst fram.

Det var en bra set-list och ganska mycket låtar jag inte hört, har inte lyssnat så mycket på dem, som sig brukligt är så blev det lite allsång och publikfrieri, dock så fick vi oss en snabbkurs i sångtexten till Down in black. Det var lite för
mycket avbrutna låtar för min smak men helt klart godkännt. I sista låten så la deras monitorhögtalare av men de körde på ändå.

Bäst:
Teenage Pacifier
Double Nature
Down in Black
Bring me Everyone
Black City

Sämst:
Lokalen
Att jag inte drack öl :/

Betyg: 4.5/5 Rock on!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar