Vet ni vad de borde publicera?

Medlem
Vet ni vad de borde publicera?

En art book med bara massa teckningar på dinosaurier.
Jag menar kolla bara alla dessa otroligt snygga teckningar på olika arter som har blivit upptäckta. (BIlderna kan vara något vinklade till fördel för köttätande theropods.) Så varför har ingen ens tänkt tanken på att publicera en bok som samlar den enorma mängd av bilder? Allt sorterat under vilken art den är och vem som har skapat bilden. Och det är bara enstaka bilder på själva arten. Sen finns det alla bilder på saker som kan ha hänt och det dagliga livet under den tiden.

Jag menar det finns ju böcker som National Geographic Dinosaurs som har en mängd olika utmärkta bilder. Men samtidigt är det en faktabok med små detaljer om diverse olika arter och inte en art book. Och i all ära så finns det nog med sådana böcker om ämnet.
Det är också en sak jag hade velat se mer av. Dinosaurier böcker som inte bara är inriktade för barn. Jag menar människor av alla åldrar och kön kan njuta av hur coola dinosaurer är. Men vissa av oss föredrar också att läsa om de och inte lära sig det grundläggande som "Detta är en Tyrannosaurus Rex. Han är stor och elak. Han äter kött. Rawr." (Har alltid tyckt att Carcharodontosaurus var coolare ändå. Jag menar Haj + Dinosaur = Häftigt,) eller nått i de linjerna.
Kanske jag inte har letat ordentligt men överallt där jag kollar så ser jag bara dinosaurieböcker riktade till barn. Eller kanske jag bara har svårt att se skillnad på böckerna som är riktade till barn och de som är mer faktaspäckade. De ser ut att smälta samman lite med omslag som ser lite för likadana ut.

Det hade faktiskt varit intressant ifall någon hade publicerat ett ordentligt dinosaurie encyklopedi med alla kända kategoriserade dinosaurierarter ifrån A till Ö.
Jag hade i alla fall älskat att ha en sån samling på min bokhylla. Tillsammans med åtminstone en ordentlig Art book.

Tillägg:
För de som suktar efter att ha lite underbar dinosaurie konst på väggen så kan jag hänvisa till Ebay och Earth History Illustrations.

#blogg


signatur

Kokade Åsikter, tillgänglig både på Svenska och Engelska.

1
Skriv svar