Första intrycken av Uncharted 2

Inaktiv
Första intrycken av Uncharted 2

Spelade 1:35 av Uncharted 2-kampanjen igår, har precis kommit till "Urban Warfare"-kapitlet. Och jag är inte direkt imponerad (då ska det sägas att 1:an är mitt favoritspel till PS3). Striderna är sig lika, vilket såklart bara är bra men det finns en radda småsaker som stör mig:

* Jag ogillar stealth, så naturligt nog ogillade jag i princip hela Istanbul-uppdraget (bortsett från a guy above/below you). En smaksak, visst.

* Coversystemet är sämre. Nu för tiden hukar sig inte Drake automatiskt bakom skydd om man slår en kullerbytta innan. Jag vet att detta har ersatts av en glidanimation, men det känns jävligt stupid att ställa sig upp bakom skyddet när kullerbyttan slutar 5 cm ifrån.

* Det står inte i instruktionsboken hur man cancelar granatkast (eller tauntar i multiplayer).

* Många av karaktärerna ser lite kusliga ut i ansiktena i mellansekvenserna, nästan plastiga, vilket är klart sämre än i ettan.

* Chloes ögon är sjukt vattenfyllda, det ser ut som hon ska börja gråta när som helst.

Men framförallt:

*DRAKES SKÄGGSTUBB ÄR FUCKING MÖGELGRÖN!! Hur kunde de missa detta? Mig veterligen finns det fan inga människor med grönt skägg, och vi vet från ettan att det ska vara svart.

Blir till att spela mer ikväll, detta är som sagt mest småsaker men ändå.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar