klagomål

Medlem
klagomål

idag, när jag kollade på starcraft 2 trailers, hörde jag en massa snack om att försöka göra det så ickelinjärt som möjligt, då kom jag på att spel nuförtiden har ett krav för att bli så olinjärt , vad är det som är så jävla dåligt med linjära spel.

Ta det första SC som ett exempel, där var det inget krav på att det inte skulle vara linjärt och det blev hur bra som helst, och vi tycker fortfarande att det är hur bra som helst! WH40KDOW, fullständigt linjärt och nästan omöjligt bra, company of heroes, battlefield serien, COD serien dem första medal of honor spelen, och listan kan fortsättas till nästan en hel oändlighet!

Nu med de nya spelen så försöker dem alltid att göra det så olinjärt som möjligt (tänk crysis, fallout 3 och farcry 2), då frågar jag mig varför.

Varför göra det så stort som möjligt, varför så ickelinjärt som möjligt, varför så extremt svårt att gå hitta till rätt ställen för att lämna av en quest eller uppdrag (oblivion jag snackar med dig där!)

Visst det finns utvecklare som klarar av att göra bra olinjära spel (crytek, digital hammer och ibland ubisoft) och dem spelen dem har gjort och gör är bland det bästa som har hänt spelvärlden,

syftet med detta inlägg är inte att klanka ner på olinjära spel, men att försöka få folk att koncentrera sig på spelkänslan, Som vår gode herre Thomas Petersson sa i COD 4 recensionen "jag bryr mig inte om att bli hunsad runt så länge jag har skoj!"

///Lullebulle

#blogg

1
Skriv svar