Ilskna tyskar och musik från dödsrunorna

Medlem
Ilskna tyskar och musik från dödsrunorna

Produktiv dag idag, lite iallafall. Var iväg på härliga Mediamarkt och tänkte spana in en ny laptop (gamla har ju som bekant gått sönder) samt en del skivor, det är ju sommar nu och det betyder bilmusik, vilket just nu stavas "Hårt som satan i golvet". MM brukar ha ett ganska gott utbud och bra priser på sina hårdrocksplattor, iallafall när jag handlade skivor där senast (passande nog förra sommaren), som jag idag märkte att så är inte längre fallet. Dyrt och eländigt, det är vad det är, letade febrilt efter lite fin Thrash och dödsmetall, sånt som är trevligt att ha på när man flänger runt i en Peugot med rutorna nervevade, ni vet vad jag menar. Letade främst efter Kreators eminenta alster Coma of Souls som är min favoritplatta med den skaran arga tyska män, men som självfallet inte fanns och som inte verkar finnas på varken CDON, Ginza eller Sweden Rock Shop, lite underligt eftersom skivan inte är helt okänd. Efter att ha irrat runt ett tag så nöjde jag mig med Morbid Angels fjärde fullängdare och sen fick jag nog av ockerpriserna och tänkte att det var bäst att beställa vi nätet.

CDON är nog den sidan jag använt mest och som jag absolut föredrar framför ex. Ginza (som är på andra plats) och det fick bli därifrån jag beställde, något som som vanligt tog ett tag att bli klar med, valfrihet ni vet. Till sist så blev det 3 dubbelsläpp (billigare med två skivor än en av dom enskilt); Destructions Mad Butcher/Infernal Overkill, Sodoms Persecution Mania/Obsessed by Cruelty och Slowly We Rot/Cause of Death från Florida dödsarna i Obituary. Ganska nöjd med mina köp faktiskt, har hört flera av skivorna innan men Cause of Death är den enda som jag lyssnat igenom. Hoppas på att de kommer denna veckan, men troligast blir nog först i mitten av nästa.

Oj, detta var ingen vidare spelblogg, handlar ju mest om musik som är obegriplig att tycka om för "vanliga" människor, det var ju lite trist! Men jag har faktiskt spelat idag, inte mycket men Andréas och jag lirade några rundor Battlefield förut, vilket gick ganska dåligt då jag som vanligt efter en uppdatering har problem med lagg, försvårar siktet som sniper när man från att stå på ett berg och siktar hamnar i toppen av ett träd. Nu har Overlord 2-demot även laddats ner här från FZ så jag tänkte ta och köra igenom det nu, hör av mig med tankar senare.

#blogg


signatur
1
Skriv svar