Spelat: Civilisation IV

Medlem
Spelat: Civilisation IV

Jepp, jag fick ett återfall och installerade den gamla trotjänaren och de båda expansionerna på min nya dator för att se om den heta hårdvaran skulle medföra mirakler. Och visst, väntetiderna är knappt märkbara, och det är fint att se elefanterna ströva omkring på kartan när reglagen för de grafiska effekterna är uppdragna. Men det är fortfarande samma spel som förr, och även om det är bedårande så har jag suttit för många timmar med det för att det ska kännas nytt nu.

Problemen börjar när de fria landmassorna tar slut. Så länge det finns plats att expandera så är allt frid och fröjd, men när man måste satsa på försvar - och särskilt ifall man saknar någon naturresurs - så tar glädjen slut och slitet börjar.

I detta mitt avsked till Civ 4 gick allt utmärkt till dess det var cirka 40 omgångar kvar då jag till slut fick tillgång till kol och kunde uppgradera mitt försvar, och omedelbart fick ta emot 5 krigsförklaringar. Av mina närmaste vänner dessutom! Kriget gick illa, och jag besparade mig en frustrerande förlust och fullföljde inte till det bittra slutet.

Skit-Civilisation! Fucking jävla kuk-Civilisation, som de säger i Åmål.

Men som tur är finns det fortfarande hopp i form av Civ V. Det står fortfarande på inköpslistan, och lär inte göra något gammalt fan besviket. Kanske borde jag vänta på den första riktiga expansionen innan jag går och handlar... Och under tiden kan jag ju alltid förströ mig med Biochock, The Witcher, F.E.A.R. och Fallout, för att nämna några oprövade titlar från spelhyllan.

Betyg:

Smörgåstårta
Räkmacka
Ostfralla
Smörgås
Skorpa

KAPTEN KOLJA WILL RETURN!

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar