Vad tror ni kommer efter empire total war??

Inaktiv

jag hoppas på ett WW1 senariot i nästa spel men. Man vet ju aldrig det skulle vart ganska svårt att göra på samma sätt som tidigare Total war spel. jag vet inte riktigt vad som är troligast.


signatur
Medlem

CA kommer nog aldrig att göra ett total war i modernare tid (t.ex 1900-+) eftersom dessa tider har inte samma funktion som de tidigare spelen utgjorde.

Tror på ett Hellas: Total war (Greklands och persiens antik-ålder med karaktärer som Xyros, Dareios och Alexander den store), China: Total war, 1000 year's: Total war (som man spelar från romar tidens början till 1600 talet)
Det finns mycket, eller varför inte Civilization: Total war som utspelar sig i minor asia och egypten. Riken som Sumer, babyloner, hattier, assyrier och egypten växte upp och krigade mot varandra (De första civilisationer / jag vet att kineserna var tidigare men..).

Inaktiv
Skrivet av Timotheus:

CA kommer nog aldrig att göra ett total war i modernare tid (t.ex 1900-+) eftersom dessa tider har inte samma funktion som de tidigare spelen utgjorde.

Tror på ett Hellas: Total war (Greklands och persiens antik-ålder med karaktärer som Xyros, Dareios och Alexander den store), China: Total war, 1000 year's: Total war (som man spelar från romar tidens början till 1600 talet)
Det finns mycket, eller varför inte Civilization: Total war som utspelar sig i minor asia och egypten. Riken som Sumer, babyloner, hattier, assyrier och egypten växte upp och krigade mot varandra (De första civilisationer / jag vet att kineserna var tidigare men..).

låter mycket intressant men jag hoppas fortfarande på ett WW1 senario WW1 ftw


signatur
Medlem

CA kommer aldrig göra ett WWI spel eller vare sig något spel som utspelar sig i nutiden (1900+) i alla fall inte under Total War serien namn. Total War spelen har alltid handlat om att man utspelar sig under viss period i historien. Romartiden, Medeltiden, Renässansen osv. Dessa är perioder som utspelar sig under flera hundra år och inte fokuserar på ett enda viss krig scenario. Därför går det helt mot Total War serien att göra ett WWI eller WWII som bara ut präglas under högst 10 år. Men framför allt handlar Total War serien att göra sin egen historia med ett utvald historiskt rike/land, att man lekar helt enkelt med historien. Men visst kan man alltid leka med fantasin men så långt får vi nöja oss med.;)

Medlem

I filmen jag gav er på sida 1 så säger en kille på sega att det skulle vara kul att göra ett total war spel under perioden 1900-1950

Medlem

Hoppas på ett Asia: Total War med mongoler, japaner och en jäkla massa andra.


signatur

Gamer since day one!

Inaktiv

Skulle faktiskt kunna tänka ett amerikanskt inbördeskrig som tema, då det var några riktigt coola slag under det kriget:P

Vad sägs om Hippies total peace?


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Vad sägs om Hippies total peace?

Medlem

Det hade varit trevligt med ett Vikings: total war, Att få slakta Danskarna, plundra och ha skoj. Tror dock att CA aldrig kommer göra ett sådant spel då det bara skulle sälja bra i norden... :\

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Järnålder: Total War!

HAHAHA! Psyk!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Hoppas på ett Asia: Total War med mongoler, japaner och en jäkla massa andra.

Jag med. Finns det något mer mäktigt fältslag än 10000 samurajer som springer besinningslöst mot sin egen död? Nej.

Jag ser fram emot att vara fältherre i ett jättefältslag á lá "RAN".

- Robban


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Element_Five:

Hoppas på ett Asia: Total War med mongoler, japaner och en jäkla massa andra.

Jag med. Finns det något mer mäktigt fältslag än 10000 samurajer som springer besinningslöst mot sin egen död? Nej.

Jag ser fram emot att vara fältherre i ett jättefältslag á lá "RAN".

- Robban

Jag skulle vilja uppleva ett slag som i "the last samurai"
http://www.youtube.com/watch?v=8F_1wgjBUvY

Det kan man kalla strids glädje ;P

Medlem

Rome 2'a skulle vara fetnajs. tycker om det mer än medieval men det skulle behöva en uppfräshning av AI och grafik.

ps. total war FTW


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:

Rome 2'a skulle vara fetnajs. tycker om det mer än medieval men det skulle behöva en uppfräshning av AI och grafik.

ps. total war FTW

FTW?


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag hoppas på ett nytt Shogun jag

Medlem

Var ganska skeptiskt till Empire eftersom inget annat Total War har varit bra, men nu när jag har kollat på lite förhandstitt repotage så ser det ut att vara riktigt skoj. Inte minst sjöslagen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

fina grenadärer( hur man nu stavar det?) och Karoliner:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Lusen:

Skulle faktiskt kunna tänka ett amerikanskt inbördeskrig som tema, då det var några riktigt coola slag under det kriget:P

Aa de kunde jag också tänka mig men efter Empire kan jag nästan slå vad om att dom gör en expansion och de skulle kunna vara inbördeskriget.

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Lusen:

Skulle faktiskt kunna tänka ett amerikanskt inbördeskrig som tema, då det var några riktigt coola slag under det kriget:P

Aa de kunde jag också tänka mig men efter Empire kan jag nästan slå vad om att dom gör en expansion och de skulle kunna vara inbördeskriget.

eller en med afrika

Medlem

skolan total war låter bra


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

hahaha fan vad ballt det hade vart. Nördar vs mobbare, nördarna hivar penvässare medans mobbarna kastar sten

oh no, Jag blir attackerad ifrån norr av invandrare nu måste jag fly till mina enda allierade "lärarna av lärarrummet"

Samtidigt så försöker alla att krossa skolverket och regera skolgården som ett enda rike!

12
Skriv svar