Steam, räddaren i nöden.

Medlem
Steam, räddaren i nöden.

Jaha, då sitter man återigen här igen efter decemberledigheten och väntar på att de gamla rutinerna ska göra sig påminda, även om jag haft en relativ lugn jul så har jag faktiskt inte hunnit med att spela speciellt mycket, kanske för att jag under året som gått åter igen fastnat i "WoW träsket"?

Det blir en bra plats att börja på, efter att ha värmt upp i några månader i MoP så var jag faktiskt riktigt sugen på WoD och har suttit som fast klistrad framför WoW sedan release, jag grindade gear som en dåre för att bli "raid ready" tills Highmaul öppnade sina portar för oss vanliga dödliga.

Vad händer några dagar innan release?
- Halva raiden lämnar guilden för att byta.

Finns det en plats åt min lilla Resto Shaman i den "andra" guilden?
- Självklart inte

Luften gick helt ur mig har inte alls lust att spela WoW längre, tur att vi har haft ett gäng steam sales nu som har botat tristessen hos mig.

Känner för en gångs skull att jag faktiskt köpt lagom många och "rätt" spel, tyvärr hamnar jag ofta i någon konstig köpmani under steam reaorna och köper för många och fel spel, de flesta spelen burkar bara bli spelade en timme innan jag är trött på dom.

Så här kommer en snabb liten lista:

Divinity: Original Sin - Helt klart "Game of the Year" för mig, är förälskad. Spelet ser underbart ut, det är tidvis utmanande och striderna och sätten de olika "magiska elementen" påverkas av varandra är riktigt häftigt.

Endless Legend - 4X spel är något som jag kan sjunka ner och sitta upp för en hel natt, Endless Legend ser otroligt bra ut, spelet känns fräscht då det gör många saker annorlunda, att "designa" sina egna trupper är kul även om man inte kan göra för mycket.
De olika raserna fungerar väldigt annorlunda (Vaulters ftw!).

Nej nu räcker det för idag (eller för i år om man tittar på hur ofta jag bloggar här på FZ), dags att starta upp Divinity igen och jaga sourcerers!

Ha d' gott

#blogg


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

1
Skriv svar