min xbox360 blev 8 månader

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vadå blev.. Du ska väll lämna in den eller försöka fixa den

Den dog? Vad jag vet så får man en helt ny konsol om man skickar in den. Jag fick då i alla fall en helt ny och mitt "problem" var inte allt för farligt. Fick svartvit bild på bildrörs-TV-apparater, annars fungerade den helt perfekt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Prisa spelgudarna jag har lyckats återuppliva min xbox360

det tog sin tid hehe.

vart glad när jag startade och såg att det inte blev nån röd ring och att jag sen kunde spela nån timma, jag har spelat lite nya demos som kommit och ingen hängning som det hände direkt man starta ett spel innan det blev konstant red ring of death.

men nu lever den igen dock lätt modifierad och lite racklig men hoppas den klarar sig ett tag iaf

använde en guide som jag hittade på nätet som gick ut på att ta byta bort dom 2 X:en som sitter på undersidan och håller flänsarna mot chippen.
man bytte till vanliga skruvar.
Fast den stora skillnaden är nog att man tog bort all överdriven kylpasta som var på smetad från början och satte ett tunt lager Arctic silver 5.

om det är nån som har en död box utan garanti och vill prova är det bara säga till så kan jag skicka guiden, lyckas inte hitta länken vars jag hittade den nå mer av nån anledning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lånar tråden istället för att skapa en ny.

Ni som har erfarenhet av att skicka iväg boxen med UPS. Hur lång tid brukar det ta innan man kan vänta sig att få tillbaka den? Eller få en ny då?

Har hört att det kan ta upp till 3 veckor. Är detta sant?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Lånar tråden istället för att skapa en ny.

Ni som har erfarenhet av att skicka iväg boxen med UPS. Hur lång tid brukar det ta innan man kan vänta sig att få tillbaka den? Eller få en ny då?

Har hört att det kan ta upp till 3 veckor. Är detta sant?

Ja, 3 veckor är normalt. Först ringer man Xbox-supporten och de skickar i sin tur UPS att hämta upp boxen hos dig, sedan ska den köras ner till Tyskland till deras reperationscenter.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag skickade in min pajade konsoll med UPS måndagen den 28:e Maj.
I måndags (11 juni) fick jag mail från repaircentret att dom mottagit den..
WTF!! liksom.. vad i helvete pysslade UPS med i 2 veckor? riktigt sur blev man då..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av atotheb:

Köpte min 360, om det var dec05 eller jan06 minns jag inte.. Har i vilket fall inte haft några problem alls.
Ända var väl att oblivion hängde ett par gånger..

Nu lär jag dock bli straffad, så "peppar peppar, ta i trä"...

OOO där pajade min 360, har fungerat felfritt i ca 18månader... Började när jag och en polare spelade Gh2... Skärmen blev svart, startade om, samma grej efter en kort stunds spelande, nu går den bara i ett par minuter innan den hänger

Hur lång garanti har jag på en 360? 2år?

Inaktiv
Skrivet av atotheb:
Skrivet av atotheb:

Köpte min 360, om det var dec05 eller jan06 minns jag inte.. Har i vilket fall inte haft några problem alls.
Ända var väl att oblivion hängde ett par gånger..

Nu lär jag dock bli straffad, så "peppar peppar, ta i trä"...

OOO där pajade min 360, har fungerat felfritt i ca 18månader... Började när jag och en polare spelade Gh2... Skärmen blev svart, startade om, samma grej efter en kort stunds spelande, nu går den bara i ett par minuter innan den hänger

Hur lång garanti har jag på en 360? 2år?

Ett år så vitt jag vet. Om du inte köpte din när 360:n släpptes, då har du totalt två år. (dvs. mindre än ett halvår kvar)

Medlem

Min har varit borta i 4 veckor, tänkte ta och ringa idag och se var den är. På Xbox.com så måste man skriva in Serial Number för att registrera och att se var sin konsol är. Och det är ganska svårt när jag redan skickat iväg den, om SN inte står någon annanstans. Bäst jag ringer istället.

EDIT: Ringde support idag och uppgav mitt service nummer som jag fick när jag lämnade in den. Den 8'e Juni fick de in konsolen till servicecentret. Då antog jag att de var färdiga med konsolen då. MEN NEJ! Självklart så har de inte fixat den än, även fast den varit där i 11 dagar. WTF!!! Tar 17 dagar att få in konsolen (hämtades 22'a Maj), troligtvis 17 dagar att få tillbaka + tid för att laga på kanske 2 veckor? (kan bli mer...)

Nästan 7 veckor (minst det iaf, gissning) för att få sin 360 lagad, DET är illa. Grymt pissed off just nu.

Medlem

en kompis skickade in det tog 3 veckor för han.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Min 360 fyller två år snart. Jag har för mig att det på baksidan av konsolen står att den är tillverkad nån gång på hösten 2005. Jag köpte den på releasedagen för resten. Den har aldrig gått sönder, som tur är.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Personligen är jag inne på min tredje ps2a

Ja.. du kanske borde vara mer försiktig? Såvitt jag vet har varken PS1-PS3 haft några större problem med konsoller som går sönder. Har själv haft min ps2 i 5 år och det största problemet är väl lite damm på den ^^

Medlem
Skrivet av Kaktusen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Personligen är jag inne på min tredje ps2a

Ja.. du kanske borde vara mer försiktig? Såvitt jag vet har varken PS1-PS3 haft några större problem med konsoller som går sönder. Har själv haft min ps2 i 5 år och det största problemet är väl lite damm på den ^^

Kan man inte säga samma sak om 360n då också?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Kaktusen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Personligen är jag inne på min tredje ps2a

Ja.. du kanske borde vara mer försiktig? Såvitt jag vet har varken PS1-PS3 haft några större problem med konsoller som går sönder. Har själv haft min ps2 i 5 år och det största problemet är väl lite damm på den ^^

Komma in en random wiki om ps2an så kan du hitta en hel del där de beskriver problem där de har refererat till källor.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Kaktusen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Personligen är jag inne på min tredje ps2a

Ja.. du kanske borde vara mer försiktig? Såvitt jag vet har varken PS1-PS3 haft några större problem med konsoller som går sönder. Har själv haft min ps2 i 5 år och det största problemet är väl lite damm på den ^^

Komma in en random wiki om ps2an så kan du hitta en hel del där de beskriver problem där de har refererat till källor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Playstation_2

Snälla visa mig vart det står att PS2 har haft lika många problem som xbox 360. Eller om det ens står att det finns några problem med PS2:an.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- länk Här, en något vettigare wikipedia, kolla under Technical problems.

Har det någon betydelse om det är likadana problem? ps2an hade lasern som pajjade hela tiden och 360 har att kylpastan pajjar och smälter. Båda problemen gör att konsolen blir obrukbar.

p.s här är ett utdrag åt dig fanboy eftersom du inte ens kunde leta upp den wiki som var mest fylld med användbar information.

"Owners of early PS2 models purchased from launch until spring 2003 often reported faulty optical drives in their consoles. The earliest drives suffered from a constantly misaligning laser lens, but later defects were the result of a shift in voltage to the laser. The first problem was easily remedied by opening the console's casing and tweaking a cog that controlled the lens' distance from the disc. However, this action voided the console's warranty. The second problem could be fixed by using an oscillator. After many consoles had broken down, a class action lawsuit was filed against Sony. Sony agreed to provide free repair or replacement for the faulty consoles and continued to do so until February 2005.[17]

Another problem that could cause a disc read error is wear on the coupling in the head assembly to the worm gear that moves the laser. A symptom of this is a loud repetitive clicking sound. However, this problem rarely occurs on newer consoles.[citation needed]"

Medlem

kylpasta som pajjar och smälter?

snarare så att ms vid tillverkningen tömt en hel tub med pasta på kärnorna, verkar tro att ju mer pasta desto bättre, iaf var så fallet på min xbox, är nästan 100% på att det var det som orsakade att den pajjade av överhettning, glad att jag lyckades laga den.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Drunken_monkey_boxer: Jag trodde att du sa random wiki-sajt?
61 % av xbox360 konsolerna går sönder, microsoft säger att det bara är 4-5 % http://www.konsolkoll.se/2007/05/23/61-av-xbox-360-konsolerna...

Snälla jag vill veta vad du har som bortförklaring denna gången för att skydda dem (microsoft)


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- haha du tar sakerna ur sitt sammanhang. Läs igenom hela denna tråd en gång till please, för då skulle du ha läst att ja också är inne på min andra 360.

posten ja svarade på handlade om att ps2an har haft problem.

Sen den där undersökning skrattar ja ganska friskt åt, ser du inte problemet med själva undersökning i sig? Antar att ni inte gått igenom så mycket statistik i skolan än.

Medlem

^- Kom just på att ja är inne på min tredje 360 hehe fick byta en typ samma dag som ja fick den

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- haha du tar sakerna ur sitt sammanhang. Läs igenom hela denna tråd en gång till please, för då skulle du ha läst att ja också är inne på min andra 360.

posten ja svarade på handlade om att ps2an har haft problem.

Sen den där undersökning skrattar ja ganska friskt åt, ser du inte problemet med själva undersökning i sig? Antar att ni inte gått igenom så mycket statistik i skolan än.

Vad är det för fel på undersökningen? Det är väl så dem gör på andra undersökningar? :S


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- menar du undersökningar som typ betyder noll eller "seriösa" undersökningar som t ex Sifo gör? Ser du inte felet med att basera hela ditt argument på en undersökning på en sida som 360-gamer så kan ja tyvärr inte säga så mycket mer.

Säger inget mer än att du borde inse att godstation 2 hade problem. Och om att MS säger att deras felprocent ligger på 5-6% tror ja lika mycket på som när sony säger till när next gen börjar. Tror personligen att fel procenten ligger på runt 17% vilket är alldeles förhögt för någon produkt överhuvudtaget. Ser du inte själv att 61% är lite väl högt och låter löjligt?

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Vad är det för fel på undersökningen? Det är väl så dem gör på andra undersökningar? :S

Jag kanske är helt ute och cycklar här, men visst fan har det sålts fler 360's än 3780??? Du tror inte att de där 61% de pratar om är av just de 3780st. Inte 11 000 000 st. Så om man gör denna "undersökning" globalt, så tror jag knappast att det handlar om några 61%. Möjligtvist runt 15%...

Medlem

Hittade detta i artikeln om undersökning som jianlian lyckades gräva fram

"?Having worked exclusively in the games retail sector since well before the launch of the 360, in my experience there has been just as many 360s reported faulty as there has been with any other console,? reckons Gamertag MightyGogita.

?In the past few months I have seen more PS3s coming back faulty than 360s actually.?

Så nu har ps3an börjat pajja också för att personen med gamertag Mightygogita säger det.

you heard it here first people.

Inaktiv

"^-- menar du undersökningar som typ betyder noll eller "seriösa" undersökningar som t ex Sifo gör?"

Asså Metro skriver i sin tidning "Svenska barn äter mest grönsaker i hela världen" Tror du att dem har frågat varenda svenska unge? Nej, dem har valt ut några ungar (slumpmässigt) att svara på frågor o sånt skit.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hittade detta i artikeln om undersökning som jianlian lyckades gräva fram

"?Having worked exclusively in the games retail sector since well before the launch of the 360, in my experience there has been just as many 360s reported faulty as there has been with any other console,? reckons Gamertag MightyGogita.

?In the past few months I have seen more PS3s coming back faulty than 360s actually.?

Så nu har ps3an börjat pajja också för att personen med gamertag Mightygogita säger det.

you heard it here first people.

Jag trodde att man ringde microsofts support när xboxen krånglade? Klart att man inte ringer till återförsäljaren då... Duh


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Den här survey som 360gamer gjort, är som svaret där slumpmässigt utvalda eller har de bara svarat i en poll?

Sen skriver dom "the majority of which are from angry owners who feel cheated by the Xbox 360’s build quality and Microsoft’s after sales service."

Såklart människor som är arga svarar oftare på polls om de känner sig "påverkade" av den. Vilket ger ett väldigt orätt resultat eftersom de som har en pajjad 360 svarar oftare än de som inte har det.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hittade detta i artikeln om undersökning som jianlian lyckades gräva fram

"?Having worked exclusively in the games retail sector since well before the launch of the 360, in my experience there has been just as many 360s reported faulty as there has been with any other console,? reckons Gamertag MightyGogita.

?In the past few months I have seen more PS3s coming back faulty than 360s actually.?

Så nu har ps3an börjat pajja också för att personen med gamertag Mightygogita säger det.

you heard it here first people.

Jag trodde att man ringde microsofts support när xboxen krånglade? Klart att man inte ringer till återförsäljaren då... Duh

Jag fick mina utbyta på game efter min pajjat, 24 dagar innan ett års garantin var slut.

Inaktiv

Där ser du, tilloch med din xbox pajjade inom ett år


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- och min första ps2 pajjade inom ett år. your point being?

Inaktiv

har det blivit bättre nu med dom senare leveranserna av 360 ?
om folk har mindre problem med låsningar.

3 st olika låste sig för mig.

och en kompis hade 2 st som grafik kortet brände på,
måste vart grafik kortet som paja för bilden blev helt skev och missfärgad och fryst.

123
Skriv svar