Call of Duty: WWII bekräftat!

Moderator | Testpilot
Skrivet av isedor89:

Finns redan så jävla mycket sånt. Tröttsamt.

Finns ju MYCKET fler moderna shooters vid det här laget än WW2.

Och det spelar ingen roll. Som jag skrev så är det ett WW2 spel så ska det represtentera den tiden. Såvida du inte vill göra det en twist men då visar man det med titeln.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av isedor89:

Finns redan så jävla mycket sånt. Tröttsamt.

Hur många av dessa finns det om du jämför med modern shooters?

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Vad är det här med att vilja spela som axelmakterna? Är det folkmordet i öst eller att åka på råstryk i väst folk ser fram emot?

Det är inte att "svartmåla" när man tar anfallskrig och krigsbrott för vad det är.

För att det är kul samt intressant att få ett annat perspektiv?

Du vet väl att de flesta soldaterna i tyska krigsmakten var precis som du och jag. Helt vanliga unga killar som fick dra ut i krig och slogs under fruktansvärda förhållanden. Sen var det en ytterst liten minoritet som stod för de allra värsta krigsbrotten och de var mestadels utförda i frivilliga special-förband som SS.

Skrivet av Chiral:

Du vill helst se muskulösa vita män i rollerna antar jag? Bra för dig, men vissa av oss har tröttnat på action-spel stereotypen.

"muskulösa vita män" representerade majoriteten av soldaterna, i alla fall på det europeiska slagfältet, under Andra Världskriget. Så det är inte konstigt att de är stereotypen.

Jag ser faktiskt lite framemot detta och främst kampanjen då man älskade de första CoD-spelen. Men om det blir ett köp direkt återstår att se, kommer nog läsa en och annan recension först. Om man tittar på bilderna som "släpps" så ser det ut att vara i Frankrike och att de sedvanliga Normandie kommer vara med.

Tippar på Normandie(landstigningen och typ Caen osv), Argonne, Bastogne samt kanske lite Market Garden och intåget i Tyskland. Eller att man spelar olika soldater på olika fronter Frankrike, Italien och slutstriderna i Tyskland. Blir nog det senare då det är mer CoD-stuk.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns ju MYCKET fler moderna shooters vid det här laget än WW2.

Och det spelar ingen roll. Som jag skrev så är det ett WW2 spel så ska det represtentera den tiden. Såvida du inte vill göra det en twist men då visar man det med titeln.

Egentligen tycker jag väl moderna shooters likaså börjar bli tröttsamma. Det behövs nog en sorts twist! Mera twist!

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Hur många av dessa finns det om du jämför med modern shooters?

Alltså, det finns ju sjukt mycket WW 2, även om en stor del är ganska dåliga. Jag har bara svårt att se hur ett nytt ww2 lir kan bli unikt, innovativt. Kanske Ubåt iförsig ! Älskade Silent hunter. 3an då. Tänk MP med ubåtar, plus eventuellt andra fartyg. Co-op, spelare medlemmar i ett crew med olika roller, måste tillsammans få ubåten att fungera. Cod - Das boot.

Medlem
Skrivet av isedor:

Alltså, det finns ju sjukt mycket WW 2, även om en stor del är ganska dåliga. Jag har bara svårt att se hur ett nytt ww2 lir kan bli unikt, innovativt. Kanske Ubåt iförsig ! Älskade Silent hunter. 3an då. Tänk MP med ubåtar, plus eventuellt andra fartyg. Co-op, spelare medlemmar i ett crew med olika roller, måste tillsammans få ubåten att fungera. Cod - Das boot.

Fordon i Call of Duty?

Medlem

"Anmäl"-knappen och citatknapparna sitter för tätt! Speciellt vid den här tiden på dygnet!

@Dreijer: Fanns redan i CoD - World at War. Tanks... Uselt genomfört förvisso men de fanns.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Äntligen går dom tillbaka till WW2, jag är trött på alla moderna shooters. Det sista spelet jag köpte var MW3 men detta är det första COD jag är intresserad av sedan MW2.

Jag hoppas på en mer genomarbetad kampanj, vuxnare, djupare och med karaktärer man faktiskt bryr sig om. En kampanj i Band of Brothers-anda. Hopp finns alltid.

Utspelar sig detta i Europa så är det extra bonus, det är delen av kriget som intresserar mig mest. Hur ser klassiska platser så som Bastogne, Normandie, Caen osv ut i ett spel 2017?

Här har dom chansen att gå tillbaka till sina rötter, visa vad varumärket faktiskt var en gång i tiden. Samtidigt som det finns utrymme att innovera och sätta en modern prägel på spelet efter dagens, helt andra, krav och förväntningar.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Äntligen går dom tillbaka till WW2, jag är trött på alla moderna shooters. Det sista spelet jag köpte var MW3 men detta är det första COD jag är intresserad av sedan MW2.

Jag hoppas på en mer genomarbetad kampanj, vuxnare, djupare och med karaktärer man faktiskt bryr sig om. En kampanj i Band of Brothers-anda. Hopp finns alltid.

Utspelar sig detta i Europa så är det extra bonus, det är delen av kriget som intresserar mig mest. Hur ser klassiska platser så som Bastogne, Normandie, Caen osv ut i ett spel 2017?

Här har dom chansen att gå tillbaka till sina rötter, visa vad varumärket faktiskt var en gång i tiden. Samtidigt som det finns utrymme att innovera och sätta en modern prägel på spelet efter dagens, helt andra, krav och förväntningar.

Jag tror, och tycker Cod, BF alltså spel med skitbra förutsättningar för bra MP bör fokusera på och innovera gameplay. Enligt mig är de där de går att vara nytänkade. Alltså utveckla spelformer, väl genomtänkta, balanserade, mer fokus co-up, mindre ffa. Nu är inte jag jätteaktiv längre som spelare online, men får känslan att spelen generellt gått och blivit överdrivet ogenomtänkta. Som att de vill för mycket, mer kvanti mindre kvali. Tänker på Return to Wolfensein, ingen jättemärkvärdig grafik (inte ens för sin tid), inte speciellt stora banor, men de fanns något, en typ balanserad välgjord, nischad, underhållande gameplay.

Medlem
Skrivet av isedor:

Jag tror, och tycker Cod, BF alltså spel med skitbra förutsättningar för bra MP bör fokusera på och innovera gameplay. Enligt mig är de där de går att vara nytänkade. Alltså utveckla spelformer, väl genomtänkta, balanserade, mer fokus co-up, mindre ffa. Nu är inte jag jätteaktiv längre som spelare online, men får känslan att spelen generellt gått och blivit överdrivet ogenomtänkta. Som att de vill för mycket, mer kvanti mindre kvali. Tänker på Return to Wolfensein, ingen jättemärkvärdig grafik (inte ens för sin tid), inte speciellt stora banor, men de fanns något, en typ balanserad välgjord, nischad, underhållande gameplay.

Detta skriver jag under på isedor.

Medlem

@nixdorf: Ska man vara sådär kan man se från det perspektivet i allt. USA:s anfallskrig och massakrer då ? Mexico, Korea, Vietnam eller mer moderna Irakkrigen, Libyen och vartenda krig i mellanöstern. Terrorbombningarna över Tyskland (Dresden, München m.m) och Japan. Son-My massakern. Där gärningsmännen blir benådade, belönade och får en populär sång skriven om sig istället. Eller nutida massakrer i Irak. Gillar det faktum att en vanlig amerikansk vana på bl.a östfronten var att plocka troféer från döda kroppar, t.ex öron, skallar och tänder.

Krig är förjävligt och alla sidor begår övergrepp, brott och andra skeva saker. I ww1 där allt var stormaktsspel mellan imperier och man gav ensamt Tyskland skulden för allt. Av USA, Frankrike, Storbritannien, Tyskland och Ryssland m.m var ingen oskyldiga till krigsutbrottet. Ändå svartmålas tysken som fan i de spel som finns. Nu ska det däremot handla om att krig ska vara roligt i SPEL. Och då bör de inte heller vara objektivt utan endast möjligt att få spela ur flera perspektiv. Jag tycker därför det är löjligt att t.om politiken ska vara korrekt även i spelen.

Det handlar snarare om en 'murica fuck yeah-känsla. Vinnaren skriver historien så har det alltid varit.
Jag håller med ovanstående om att soldater står inte för en minoritets korkade ideologi. Jag tycker däremot det är intressant och vill även uppleva i spel "den andra sidan". Spela slagen ur en tysks perspektiv och då behöver de inte innebära att jag är Himmler som står och dömer stackare till kammaren.

https://en.wikipedia.org/wiki/American_mutilation_of_Japanese...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Son_My-massakern
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hadithamassakern
m.m

Medlem

quake3-motorn bara vägrar dö

123
Skriv svar