Den senaste TV-serien du såg klart?

Skägg.
10 Chambers
Den senaste TV-serien du såg klart?

Kollade precis klart på The Fall med Gillian Andersson. Tre korta säsonger med totalt 17 avsnitt. Skönt format, blev sällan direkt utdraget som Netflixs 13 avsnitt långa säsonger.

Gillade karaktärerna, ingen var felfri och det fanns också gott i "skurkarna". Gillar när regissörer vågar dröja kvar hos karaktärerna efter dialogen så man får se deras ansikten tala lika mycket. Många sådana scener.

3 tjock-teves av 5 möjliga.


signatur
Releasehästryttare

Avslutade The Punisher igår, bra skådespelare men storyn fick mig att somna (nästan) 3/5
Hade för mig räckt med det han spelade i Daredevil S2

-

Bara sett det första avsnittet på nya säsongen av Black mirror, men lika äckligt som tidigare

Denna skådespelaren (budget Matt damon) som tidigare varit i Breaking bad spelar grym skurk, så mycket att hade man sett han i verkligheten hade man tagit en omväg runt han

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Avslutade The Punisher igår, bra skådespelare men storyn fick mig att somna (nästan) 3/5
Hade för mig räckt med det han spelade i Daredevil

Oh, gillade säsongen skarpt. Kanske lite segt i mitten men helt klart min favorit bland Netflix-Marvel.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oh, gillade säsongen skarpt. Kanske lite segt i mitten men helt klart min favorit bland Netflix-Marvel.

Allright, min favorit av netflix marvel är Jessica jones på grund av Killgrave, Får se om S2 som kommer i år är nått att hänga i granen.

Testpilot

Senaste serierna som vi glott klart på är Shannara Chronicles och Dirk Gentlys Holistic Detective Agency

Shannara är ganska medelmåttig fantasy som är rätt kul ibland men som märks att de har en väldigt tight budget.

Synd nog har de nu lagt ner Dirk Gently för den serien är helt sjukt utflippad och rolig. Den måste man dock köra bingewatch på varje säsong för det är så mycket som händer i avsnitten och som knyts ihop på slutet.

Medlem

Ozark, Dark, Black Mirror och The Crown

Medlem

Kuromukuro

Mech-anime på Netflix,


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Godless på Netflix

Helt ok story men hela serien dras ner över att Netflix gjort den barnvänlig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Senaste jag såg "klart" var my name is Earl :'(

Medlem

The orville. sjukt bra serie.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: vart ser man detta?

Medlem

det är många som skriver om black mirror.
jag såg säsong 1 och och sett halva säsong tre. jag blir inte riktigt varken klok eller helt såld, men ändå är det en liten nerv inom mig som kittlar dödsskönt.
hur är säsong 4?

Skägg.
10 Chambers

Drog igenom End of the Fucking World i helgen (8 x 22 minuter, så rätt lätt gjort) och blev rejält överraskad. Mörk, rolig och välspelat. 4 / 5 tonårsångestar.


signatur
Medlem

Förra veckan såg jag sista sista avsnitten av:
Big Bang Theory, Blacklist, The Curse of Oak Island, NCIS, Vikings, Swedish Dicks, Mindhunter (hela säsong 1) samt ett par avsnitt av Manhunt: Unabomber.

KoP
Medlem

100 Code på HBO.

Tråddemonen
Testpilot

Fästmön har torterat mig med "That 70s show" sen det kom till netflix. Var kul att se igenom den FÖRSTA gången om man bortser från sista säsongen där man tänker "Vad fan hände där?" . Numera när man kommer hem från en arbetsdag så hör man samma på TVn i sovrummet som man gör varje dag i stort sett. Har själv börjat kolla på "The end of the f***ing World" när jag får TVn för mig själv som är förvånansvärt bra serie. Men bortsett från den serien så ser jag fram emot Ozark Säsong 2.

Medlem

"V" för 5 år sen ca. Originalet från 80-talet menar jag då givetvis


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Full metal alchemist:Brotherhood.

Riktigt bra "Science Fantasy"-anime.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

The End of the F***ing World på Netflix. Riktigt udda serie men växte på mig under resan. 8st 20min avsnitt i första (och enda?) säsongen.

Medlem

Såg klart Master of None s2 igår.
Riktigt bra serie med Aziz Ansari.
Musiken i serien är helt outstanding.

Medlem

Om vi med "klart" även räknar in serier jag sett alla avsnitt som har hunnit komma ut till dags dato (men som det fortfarande kommer att komma fler avsnitt för) så är det nya polisserien SWAT. Jag bingade de tio avsnitt som har hunnit släppas sedan den började i höstas och diggar den rätt rejält. Inledningsvis kändes det som att den riskerade att bara vara en vanlig polisserie men sedan hittade den både hjärta och sköna karaktärer i SWAT-teamet, och nu kan jag knappt vänta på nästa avsnitt.

Men jag har ingen aning om vad senaste serien som jag såg klart om vi snackar absolut sista avsnittet. Eller ja, The Blacklist: Redemption lades ju ner alldeles för snabbt efter en löjligt kort första säsong som slutade på en cliffhanger som aldrig fick någon upplösning. Så den, antar jag.

Jag och sambon sträcksåg "Peaky Blinders". En ojämn, men bra serie som får 3 nävar grus av 5. Den hade fått full pott för bättre manus och kanske mindre antal avsnitt. Det känns som om de drog ut på avsnitten lite i onödan.

Nästa serie vi fortsätter titta på är "Homeland".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

"The Night of" på HBO med John Turturro och Riz Ahmed. Väldigt väl avvägd och spännande miniserie på HBO som får 4,5 av 5 möjliga.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Senaste jag såg klart var Sons of Anarchy. Innan den Rederiet. Kollar sällan serier...

Medlem

Såg nyss klart på Ängelby DVDn som jag fick i julklapp. Var ju tvunget eftersom en kollega spelar med.

För övrigt så var Punisher jäkligt bra!

Releasehästryttare

Såg färdigt på Marvels runnaways och Happy.

Marvels runnaways hade en bra start men efter det så blev serien bara såsig och det lämnar många frågor öppna till säsong 2 vilket suger hårt. 5/10 undvik

http://www.imdb.com/title/tt1236246/?ref_=nv_sr_1

-

Happy är en butalt våldsam serie som likt Deadpool har en hjälte som är svår dödad, trailern visar enbart lite av våldet. 9/10 Rekommenderar så länge man klarar av tv våld

http://www.imdb.com/title/tt2452242/?ref_=nv_sr_2

Releasehästryttare

Det är nått speciellt med att se klart serier

Avslutade Black mirror s4 och The good place s2 idag

I Black mirrors fall (s4) så va avsnitt ett grymt och sista avsnittet skulle jag ranka högre än resten av avsnitt 2-5, va de dåliga? kanske inte, men ingen greppade mig direkt och kommer snart falla till glömska. Ger s4 6/10 sevärt men man kan skippa avsnitt.

http://www.imdb.com/title/tt2085059/?ref_=nv_sr_1

-

I The good place som jag tipsat om innan när enbart s1 fans ute så nu när jag sett färdigt på s2 vill jag genast ha mer, grymt roligt serie som ingen borde missa. 9/10

http://www.imdb.com/title/tt4955642/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem
Skrivet av Devan:

Bara sett det första avsnittet på nya säsongen av Black mirror, men lika äckligt som tidigare
Denna skådespelaren (budget Matt damon) som tidigare varit i Breaking bad spelar grym skurk, så mycket att hade man sett han i verkligheten hade man tagit en omväg runt han

Meth Damon
I stort sett alla black mirror avsnitten är ju helt otroligt bra enligt mig.

Skägg.
10 Chambers

Eftersom jag varit sjuk plöjde jag 8 avsnitt av Altered Carbon igår, och såg precis klart de två sista. Tyckte den var bra, Kinnaman levererade och jag gillade verkligen världen de målade upp med ganska så små medel. Tycker oftast att Sci-Fi är som bäst när man bygger världen med få detaljer snarare än stora penslar. Favoritkaraktären är ändå Poe.

4 av 5 DHF stacks.


signatur
Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Har två avsnitt kvar av alterd carbon, men gillar serien stark och rekommenderar den till alla som gillar "dystopian future" sagor.
Satt och läste på rotten tomatoes igår, proffs rewievers gillar inte serien och kallar den ihålig, medans den publika scoren ligger på 93%.. så yeah.

Poe måste göra nått spektakulärt i de två sista avsnitten då jag hört från flera håll att han är "bäst"

Skall försöka hinna klart serien ikväll.

_

En annan serie som jag också bara har två avsnitt kvar av är säsong två av Netflix - Dreamworks och från Guelmo del toro animerade serie Trollhunters, men redan nu kan jag rekommendera den starkt, visst når grafiken på serien kanske inte upp till Disneys senaste filmer men för att vara en TV serie så är det riktigt bra, så länge man inte hatar allt animerat så borde man ge Trollhunters en changs då den funkar både för vuxna och barn. 9/10

http://www.imdb.com/title/tt1734135/?ref_=nv_sr_1

Skriv svar