Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kleo på Netflix. Spionstök mellan öst och väst kring murens fall. Oväntat bra, med märklig blandning mellan en del våld och skruvande karaktärer.

Skrivet av Ichinin:

Holy hell vilket äventyr - verkligen oväntat bra. Tackar för tipset!
Zd3k7BOlJpE

Den serien var verkligen skruvat skön, udda men väldigt bra.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

så mini serien Midnight Mass. fan va bra skådisar och fimat det var.

Medlem

Tror det var Atlantic Crossing, om när Norges kungliga familj lämnade Norge under andra världskriget.

Medlem

Better Things. Charmig serie med hjärta. Alltid gillat Pamela Adlon (Lucky Louie, Californication)

Medlem

Clark (Netflix)

Dokumentär löst baserat på Clark Olofssons bankrån, ganska våldsam och mörk story, speciellt skildringen av hans föräldrar. Storyn verkar stanna någonstans på 90 talet och som han säger i slutscenen "Jag har bara börjat" så fortsätter hans historia tills 2018 (enligt wikipedia). Känns lite som en blandning av "American Psycho" och "100 åringen", syns tydliga narcissistiska tendenser i CO's karaktär och han verkar inte fatta att han sårar folk omkring sig - kanske någon gång innan på slutet i ca 3 sekunder.

Medlem

The Watcher. Skum serie om ett hus som omgives av mycket skumt folk. Familj flyttar in och saker börjar hända. Spökar det? Är det någon som bryter sig in? Vad håller grannarna på med? Oklart, men storyn spretar åt alla håll. Lite segrodd serie på vissa håll, men det är bara en säsong och blir ingen mer.

Gnällkuk

Såg här om dagen klart Bear på Disney+, riktigt bra serie. Ser fram emot att se nästa säsong, om det är någon planerad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg precis säsongsavslutningen utav Maktens Ringar, riktigt bra! De tre sista avsnitten var nog bäst! En imponerande prolog-serie.

Medlem

Rings of Power

Överlag en väldigt meh serie som inte övertygar alls. Ingen karaktär har utvecklats tillräckligt för att man ska bryr sig något. Nu ljög jag lite, Adar är ärligt talat den mest intressanta karaktären i S01 (spelad av samma skådis som spelade Benjen Stark i GoT). Att serien sen hänger på en huvudkaraktär med ett ansiktsuttryck gör inte saken bättre.

De har tillbringat absolut noll tid att få publiken att bry sig och känna något för handling och dess karaktärer. Allt känns stelt och forcerat i dess dialog och är väldigt träigt. PJ's LotR var Gandalf, Frodo, Aragon, Samwise, etc. mycket mer intressanta, trovärda och mänskliga än detta parti.

Som tur är finns det att se GoT prequel-serien att se, som är så mycket mer levande än den här röran.

Visuellt är det snyggt men samtidigt för snyggt. Något känns konstigt och fel med det visuella. Kan inte riktigt sätta ord på det.

S01 får 2/5

Avstängd

Rome!

Älskade den. Inte för att storyn var fantastisk men gillade karaktärerna och världen de byggt upp.
Älskade Vorenus och Pullo, och gillade Mark Anthony, Octavian och Atia.

4/5

Iaf Top-3 bästa serien jag sett.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Rome!

Älskade den. Inte för att storyn var fantastisk men gillade karaktärerna och världen de byggt upp.
Älskade Vorenus och Pullo, och gillade Mark Anthony, Octavian och Atia.

4/5

Iaf Top-3 bästa serien jag sett.

Instämmer, fantastiskt bra serie.

FM-guru
F.d. Sisyr

Rome är en gammal favorit. Synd att den inte var så poppis när det begav sig (sett till kostnad). Hade gärna sett fler säsonger istället för den komprimerade andra säsongen de tvingades göra för att få till ett avslut.

Medlem

Rings of Power

Lätt 4/5, inväntar säsong 2 med spänning (även om den lär dröja tills 2024). Riktigt bra visuellt sett och bra karaktärsutveckling. Det lär bara bli bättre nu när de lagt de initiala byggstenarna.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

The Punisher - 3/5

Jonathan Bernthal gör rollen som Frank Castle väldigt bra (gillade han även i The Walking Dead).
Tempot är lite väl långsamt i bland och säsong 2 har lite ojämnt berättade mot slutet, som det skulle ha fortsatt med en tredje säsong men dom fick slänga in nått annat för att avsluta serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rings of Power 3/5

Vart glatt överraskad. Väldigt vackert i Tolkien anda även fast skaparna tog lite för stora friheter ibland.
Ser fram emot att återvända till Middle-earth i säsong 2, hoppas det kan bli ännu bättre!

Medlem

Van helsing

Vampyrapokalypsen rasar över världen. En kvinna vid namn Vanessa vaknar efter tre år och verkar ha vissa förmågor

Egentligen var den inte speciellt bra så jag vet inte varför jag tog mig igenom fem säsonger. Någonstans är man ju dock svag för blod, vampyrer och undergångsscenarior så jag ville se hur det slutade.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

House of the dragon. Brände av hela serien i ett svep denna helg. Tyckte det var sådär, och den saknade ett huvudspår i storyn, kändes mest som ett familje och släkt drama. Om någon frågar mig vad den handlar om så vet jag inte vad jag ska svara. Den får betyg får 2/5


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Peenyworth. skitbra gömd diamant bland bajs.
handlar om när alfred butlern var ung iett 61 tals england .inan han blev butler till batman.
före detta sas soldat och lönnmördare etc etc.
mycket mörk och mycket bra skådisar och filmat. lite brittisk humor med.

Medlem

Såg säsong 1 och 2 av riket. Minns bara fragment från barndomen. Glad att jag såg den igen. Riktigt bra även om storyn blir snurrig i slutet. Men det vägs upp av skådisarna.

Ska väl se säsong 3 nu när den släpptes på viaplay.

Releasehästryttare

LIttle Demon 3/5

En serie som trots massa övervåld lyckas vara tråkig i början, inte före avsnitt 3 börjar den bli intressant.

Medlem

House of the Dragon S01

Långsam och träig början med svagt intresse för dess karaktärer. Men runt avsnitt 4-5 började det lossna, och gått spik rakt upp.
HotD har verkligen nu fångat mitt intresse. Inte riktigt i klass med GoT S01.

S01 får 8/10.

Medlem

Deadwind/Karppi

Finsk deckarserie. Tyckte de två första säsongerna var fantastiska, så jag såg på dem igen med min finska partner. Nu blev det även den tredje säsongen, när man var i Finland igen. Den kommer vara tillgänglig på Netflix på Lördag (29/10). Var väldigt spännande rakt igenom och man började spekulera i kring vem det var som härjade. Karaktärernas utveckling fortsatte likaså, så jag hoppas det innebär en fortsättning nästa år eller något. Rekommenderas!

Inaktiv

The Outsider.
Riktigt spännande!
Och en ganska bra Stephen King adaptation! Inte alltid man ser det. Skulle kunna beskriva den som en blandning av King och True Detective.

Medlem

The Watcher.
Börjar bra men slutet är en besvikelse! Smått överdriven serie baserad på verklig händelse. Karaktärerna gör så dumma val som i den typiska skräckfilmen!
2/5

Medlem
Skrivet av anon_79617:

The Outsider.
Riktigt spännande!
Och en ganska bra Stephen King adaptation! Inte alltid man ser det. Skulle kunna beskriva den som en blandning av King och True Detective.

Ooooh! Kanske nåt för mig!

Medlem

Black Adder

Helt underbar serie, förutsatt att man ignorerar säsong 1 helt och hållet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nyss sett klart The Killing för 3e gången. Riktigt bra serie. Älskar stämningen i ett regnigt Seattle.

Medlem
Skrivet av zevile:

Ooooh! Kanske nåt för mig!

Riktigt bra serie.

FM-guru
F.d. Sisyr

Severance. Annorlunda, väldigt underhållande serie som lyckas med mer än att bara leva på sin sci-fi-gimmick som utgör narrativets premiss. Växte för varje avsnitt och nu är jag väldigt taggad på säsong 2. Hoppas bara man lyckas knyta ihop säcken också.

Skrivet av robbis:

Nyss sett klart The Killing för 3e gången. Riktigt bra serie. Älskar stämningen i ett regnigt Seattle.

Känner likadant! En av få amerikanska remakes som funkat mer än godkänt.

Medlem

Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities (Netflix)

8/10

Mycket trevlig antologiserie, med ett stort minus tyvärr.
De två Lovecraft-avsnitten borde varit bättre än de var då man tagit otroligt märkliga friheter med narrativen.
Avsnitt 7: The viewing är i princip bara bild -och ljudporr. Favoriten är nog sista avsnittet, men överlag är det riktigt bra!
Ser mycket fram emot ytterligare en säsong till.

Rekommenderas!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skriv svar