Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Medlem

Har inte spelat spelet sen det släpptes och känns svårt att komma in i igen. Loggade in nu utan expansion och fick spela Geralt från the witcher lite förvånande. Gick väl sådär bra.

Skulle helst köra från början med något nytt vapen. Är expansionen endast efter man spelat hela storyn eller finns det mycket nytt om man kör från början?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ugly_Bob:

Har själv köpt Iceborne redan men tycker att det är lite tråkigt att inte FZ, Gamereactor eller annan svensk spelmedia recenserat det när det säkerligen finns yngre spelare som håller sig till dessa sidor och expansionen verkar vara löjligt bra samt stor som ett medelstort spel

Vad har en Monster Hunter-expansion och yngre gemensamt som inte vuxna och andra personer har?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är expansionen endast efter man spelat hela storyn eller finns det mycket nytt om man kör från början?

All story och nya monster kommer efter att du klarat main storyn från orginalspelet. Däremot tror jag du får de nya attackerna från början om du äger expansionen.

Medlem

Jag har inte spelat på xboxet sedan pc releasen kom, men jag köpte iceborn ändå. Det var lite segt i början tills min gear kommit upp lite i lvl, saknar en massa decorations som jag har på pc men får det att fungera ändå, soloat allt än så länge

Har inte kommit superlångt in i expansionen men om någon vill köra coop på xbox är det bara att säga till. Min gamertag är Ziraz0

Medlem

Om nån vill köra på ps4an så kan ni lägga till mig. psn: oaim

Medlem

Jag har länge varit nyfiken på det här spelet. Det är främst utmaningen och den sammanlänkade världen som lockar mig, samt grindandet. Det som ändå gör mig osäker är hur bökigt det verkar. Jag älskar att rusa igenom banorna i Bloodborne och Dark Souls-spelen och zen-grinda med en podd i öronen. Är det något man kan göra i det här spelet, eller är det en massa pill?

Jag är också lite avskräckt av att det verkar finnas byar med folk och gulliga katter. Jag vill vara ensam, man mot natur.

Tror ni jag ändå skulle kunna ha kul med det?

Medlem
Skrivet av Metaman:

Jag har länge varit nyfiken på det här spelet. Det är främst utmaningen och den sammanlänkade världen som lockar mig, samt grindandet. Det som ändå gör mig osäker är hur bökigt det verkar. Jag älskar att rusa igenom banorna i Bloodborne och Dark Souls-spelen och zen-grinda med en podd i öronen. Är det något man kan göra i det här spelet, eller är det en massa pill?

Jag är också lite avskräckt av att det verkar finnas byar med folk och gulliga katter. Jag vill vara ensam, man mot natur.

Tror ni jag ändå skulle kunna ha kul med det?

Du kan absolut springa runt solo och grinda, Du kan både spela uppdrag ensam eller med vänner. Du kan välja om du vill din katt (Palico) med dig när du slåss eller utan den. Du kan även hoppa in i så kallade expeditioner där du får roama fritt i världen och då finns det även olika monster som spawnar.

Enda pillet du har för dig att fylla på och lämna av ditt inventory mellan uppdragen så du kan plocka på dig mer saker och fylla på med livflaskor och dylikt. Men det går väldigt fort och är smidigt.

Finns tex en knapp som fyller på allt du redan har i ditt inventory till max.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Du kan absolut springa runt solo och grinda, Du kan både spela uppdrag ensam eller med vänner. Du kan välja om du vill din katt (Palico) med dig när du slåss eller utan den. Du kan även hoppa in i så kallade expeditioner där du får roama fritt i världen och då finns det även olika monster som spawnar.

Enda pillet du har för dig att fylla på och lämna av ditt inventory mellan uppdragen så du kan plocka på dig mer saker och fylla på med livflaskor och dylikt. Men det går väldigt fort och är smidigt.

Finns tex en knapp som fyller på allt du redan har i ditt inventory till max.

Okej, tusen tack för snabbt svar! Det låter ju lovande. Med tanke på att det är på rea på PS Store för dryga 14 euro nu så antar jag att det bara är att köra på. Kul att man kan lämna kattkräket hemma.

Medlem
Skrivet av Metaman:

Okej, tusen tack för snabbt svar! Det låter ju lovande. Med tanke på att det är på rea på PS Store för dryga 14 euro nu så antar jag att det bara är att köra på. Kul att man kan lämna kattkräket hemma.

Ja alltså, det är få spel som har så pass ointressant story som MHW som ändå får mig att vilja spela mer och mer och mer bara för att grinda ihop alla vapen och utrustningar.

Samt att varje vecka är det ju olika event som tillåter dig att spela olika typer av uppdrag som roteras runt för att få lite unika saker.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ja alltså, det är få spel som har så pass ointressant story som MHW som ändå får mig att vilja spela mer och mer och mer bara för att grinda ihop alla vapen och utrustningar.

Samt att varje vecka är det ju olika event som tillåter dig att spela olika typer av uppdrag som roteras runt för att få lite unika saker.

Kan ju även lägga till att byarna är din hembas, när du väl är inne i ett uppdrag eller inne i en expedition så är det du mot naturen och allt som vill döda dig.

Skriv svar