"Politiskt minfält" – Warcraft-regissören minns produktionen

Medlem

Man kunde ju relatera till den, tack vare man spelat i universumet. Ungefär som Angry birds-filmen:)

Medlem

Jag tyckte det var en helt ok film, jag har sett mycket sämre filmer genom åren.

Medlem

En riktigt dålig film, tycker jag. Tempot var märkligt, manus krystat och skådespelarna usla.

Tror att filmen skulle ha blivit mycket bättre om man hade begränsat sig lite vad gäller antal karaktärer och händelser i filmen, och istället fokuserat på att introducera lore och värld på ett bättre sätt. Då skulle det ha kunnat bli otroligt häftigt. Nu kändes det mer som en "transformers fast med orcer", dvs. en salig soppa...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Problemet var mest skådespeleriet tyckte jag. Annars var den sevärd för personlig del. Känner ungefär samma om den som Valerian-filmen nyligen - kan man bara släppa hur delvis dum storyn är (och speciellt det obegripliga valet av skådespelare för den manliga huvudrollen i den senare) så var båda värda att se enbart för spektaklet och världbyggandet.

Medlem
Skrivet av Nomman:

En riktigt dålig film, tycker jag. Tempot var märkligt, manus krystat och skådespelarna usla.

Tror att filmen skulle ha blivit mycket bättre om man hade begränsat sig lite vad gäller antal karaktärer och händelser i filmen, och istället fokuserat på att introducera lore och värld på ett bättre sätt. Då skulle det ha kunnat bli otroligt häftigt. Nu kändes det mer som en "transformers fast med orcer", dvs. en salig soppa...

Det finns saker som de gjorde bra, den är långt ifrån Transformers dålig. Men, vissa skådespelare var fruktansvärda i sina roller, andra fungerade bra. Problemet för mig var att de gjorde stora misstag i storyn, ta Garona som exempel. Hon kändes helt fel som karaktär över hur hon är i Warcraft loren och hur de gjorde henne i filmen, samma sak med Lothar. Medivh som karaktär gjorde de rätt men Ben Foster som spelade honom var helt jävla sämst.

Medlem

Kan ha med mina förväntningar innan filmen att göra men uppfattade filmen som okej. Hade hört mycket dåligt innan jag såg den och det brukar vara så att ju lägre förväntningar jag har desto mer gillar jag en film.

Tror dock att mycket av filmen gör sig tillrätta först med lite kunskap i Warcrafts lore. Med det som kontext gör sig nog berättelsen betydligt mer förståelig. Jag som nördat i Warcraft-loren sedan 1996 såg mycket som jag bara fantiserat om innan men för någon som inte kan så mycket om exempelvis den demoniska magins ursprung så kan den och annat nog uppfattas fattig.

Sedan blev jag lite besviken på all retcon som filmen innehöll. Men det är inte filmens fel utan Blizzards som ändrat och ändrat sedan Warcraft I och II gavs ut. Min hjärna kommer för alltid vara fast i historien så som den såg ut 1996 efter Beyond The Dark Portal. Så antar att i förlängningen är det inte Blizzards fel utan mitt eget. Det var bättre förr?

12
Skriv svar