Far Cry 5, Officiella tråden – Info / Guide / Spelare / Frågor / Hjälp / Allmän Diskussion

Tråddemonen
Testpilot

@Espresso_Bengt: Själv så räddade jag boomer och fick honom som anhängare, men det första som hände var att jag klev på en fyrhjuling och backade över honom

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Nice, du spelar som jag kommer göra men jag har inte kommit så långt ännu

Hur många timmar har du lagt nu när du låst upp och gjort allt?

40 timmar. Jag körde på högsta svårighetsgrad, solo genom hela spelet. Har inte provat co-op ännu vilket skall vara ännu roligare.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Far cry 5?

Efter ha spelat far cry 1-3 och nu är inne på slutpurten av far cry 4 undrar jag om far cry primal och särskilt far cry 5 har mer att bjuda på. Far cry 4 känns som en kopia av 3:an med en annan miljö och primal verkar vara en karbonkopia av far cry 4 vad gäller kartan.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Efter ha spelat far cry 1-3 och nu är inne på slutpurten av far cry 4 undrar jag om far cry primal och särskilt far cry 5 har mer att bjuda på. Far cry 4 känns som en kopia av 3:an med en annan miljö och primal verkar vara en karbonkopia av far cry 4 vad gäller kartan.

Personligen älskade jag 4an på grund av miljön, musiken och flera andra saker som gjorde spelet bra. Ett av DLCna var skitkul, nästan bäst i spelet. Primal tröttnade jag på fort och spelade inte klart. 5an har jag börjat med, känns lika bra som 4an rent gameplay-mässigt, men är i mina ögon inte lika kul då miljön och settingen är mer "vardaglig" eller vad man skall kalla det. (Montana är ju som här, typ.) Annars är det väl som en del redan sagt tidigare; gillar man FC kommer man kanske tycka om det, älskar man FC kommer man älska 5an.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Oj vad kort det var? Förväntade mig att de 3 areas skulle utgöra 3/4 av spelet och att man sedan skulle fightas mot Joseph på massor av olika sätt. Tänk 4an efter att man unlockar vägen igenom passet i bergen typ.
Dessutom saknades fortress helt... Outposts kändes som checkpoints, fanns inte en enda outpost med 3 alarm. Grymt spel, men för kort och för litet.

Medlem

Spelar just nu Far Cry Primal, som så här i början verkar lite segt utan fordon och pangpang-vapen. Det kanske växer till sig senare i spelet. Far Cry 5 får nog vänta tills en rea, börjar bli lite trött på serien efter att ha spelat Far Cry 1-4 och nu Prime sedan slutet av februari. Lutar åt Assassin's Creed Origin eller en tredje runda av Witcher 3.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Spelar just nu Far Cry Primal, som så här i början verkar lite segt utan fordon och pangpang-vapen. Det kanske växer till sig senare i spelet. Far Cry 5 får nog vänta tills en rea, börjar bli lite trött på serien efter att ha spelat Far Cry 1-4 och nu Prime sedan slutet av februari. Lutar åt Assassin's Creed Origin eller en tredje runda av Witcher 3.

Heh, förlåt men det lät lite roligt med "trött på FC efter att spelat 1-4" och sedan "Lutar åt ... en tredje runda av Witcher 3". Som att det är mer variation av att spela samma spel 3 ggr än att spela 5-6 olika.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Far Cry serien kanske är olika på ytan, men i grunden är det samma spel om och om igen.

Medlem
Skrivet av cyprus:

@conthox: Far Cry serien kanske är olika på ytan, men i grunden är det samma spel igen och igen.

Och Witcher 3 är Witcher 3, både under och över ytan. Men för att förtydliga, inte alls menat på annat sätt än med glimten i ögat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

@cyprus: som någon skrev en gång; "trodde du att Far Cry 5 skulle vara ett pusselspel?" [insert crylaughemoji here]. Mao det kan man säga om de flests spel som många assasins creed, call of duty, fifa osv. Klart att kärnan är densamma men jag tycker ändå att FC3, 4 och 5 varit tillräckligt varierade för att jag ska vara nöjd

FC1 och 2 var båda rätt annorlunda från resten av serien dock vilket var sjukt nice på sin tid men där kan man snacka om förändring i en spelserie mellan fc1 och 2.

Medlem

@anon_119148: Far cry 2 var ju jäkligt irriterande med sina fiender som respawnade efter att ha åkt 200 meter när man dödat alla fiender. Far cry 3 var helt ok, men resten verkar vara version 3.1 och 3.2 dvs i princip samma spel med nya miljöer (miljöerna i särskilt FC4 var väldigt bra) . Jag har inte spelat Far Cry 5 så där ska jag inte uttala mig. Far Cry serien fallerar väl på sin relativt usla story.

Medlem

@conthox: Witcher 3 tål att spelas om en gång per år så där ligger jag efter. Far Cry ingår i min digra backlog därav genomspelningen av serien. 😁

Medlem

@cyprus: En gång om året? Det blir ju typ halva, nästan hela, av semesterveckorna som går åt till bara det då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Men om hela året är en enda lång semester 😀

Medlem

Nu är jag på upploppet med Far Cry 5 (nåväl halvvägs) efter en maratonspelning från Far Cry till Far Cry 5 under 2-3 månader. Wingsuit och Flygplan i Far Cry 5 har de misslyckats totalt med men helikoptern har lyfts ett rejält snäpp sedan Far Cry 4. Annars är Farcry 5 rätt kul med lite nya inslag som fiske o.s.v. (skulle vara roligt med rumblefunktion i musen). Jag hade stora problem med microstuttering med min rigg (Intel 7700K och Nvidia 1080Ti) så jag beslöt mig för att ominstallera Windows 10 men till version 1607 och då funkade det mycket bättre. Konstigt?

Skriv svar