God Of War, Officiella tråden, Historien / Frågor/ Allmän diskussion

Medlem

@Zimpan: Jag har än så länge bara hunnit spela ca 6-8 timmar, så har inte kommit så långt.

Jag har precis klarat dark-elf-bossen och "befriat" light-elves:arna.

Jag kör på "Hard" vilket jag tycker är riktigt svårt, typ Dark Souls-svårt. Får spela om många delar väldigt många gånger då jag dör på 2-5 träffar. Hoppas det blir något lättare om jag får upp livs-mätaren lite, får bättre gear och blir allmänt bättre på själva spelet.

Vilken svårighetsgrad kör du på?

Tråddemonen
Testpilot

@Guybrush82: Ah, tycker det är svårt nog på normal som jag själv spelar. Ja, kanske men det kommer bli otroligt svårt senare

Medlem

@Zimpan: Hade stora problem med svart-alverna, och blir det då ännu svårare framöver så kanske jag får svälja stoltheten och ställa ner svårighetsgraden till "normal" om jag ska klara ut spelet i år, med förståndet i behåll.

Tråddemonen
Testpilot

@Guybrush82: Förvånar mig inte om du ger upp på din svårighetsgrad. Själv spelade jag ut spelet till 100% idag.

Medlem

@Zimpan: 100%, imponerande! Ungefär hur lång tid har du då spelat totalt? Kan man se sin speltid någonstans i spelet?

Tråddemonen
Testpilot

@Guybrush82: Svårt att säga. Vet att jag hade ca 26 timmar häromdagen, på ca 80% avklarat. Sen satt jag två långa spelsessioner efter det. Ca 35-40 timmar åtminstone

Medlem

@Zimpan: Ok. Vet inte om jag kommer sikta på att 100%:a spelet, men planen är att klara ut det innan sommar-semestern iaf
Nu ska det ju bli varmt och soligt i helgen också, så då lär man väl ut och "njuta av vädret" lite. Men sedan drar jag ner persiennerna och låtsas som att det regnar så man får till ett par speltimmar iaf.

Medlem

Tog precis platinum i det på Challenge-svårighetsgraden Riktigt grymt spel, men nu blir det Yakuza för hela slanten.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Guybrush82:

@Zimpan: Ok. Vet inte om jag kommer sikta på att 100%:a spelet, men planen är att klara ut det innan sommar-semestern iaf
Nu ska det ju bli varmt och soligt i helgen också, så då lär man väl ut och "njuta av vädret" lite. Men sedan drar jag ner persiennerna och låtsas som att det regnar så man får till ett par speltimmar iaf.

Låter som en plan! Själv jobbar man på hela helgen, men fick ju iaf spela ut GoW.

Skrivet av marsson90:

Tog precis platinum i det på Challenge-svårighetsgraden Riktigt grymt spel, men nu blir det Yakuza för hela slanten.

Sweet! Det finns en del bossar och utmaningar som inte är det lättaste haha

Medlem

@Zimpan: Ja, minst sagt 😁 jag borde även ta tag i monster hunter igen. Har inte rört det på någon månad.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Tråddemonen
Testpilot

@marsson90: Det spelet har nog runnit ut i sanden för min del. De får gärna släppa en ny värld med lite nya monster för att dra tillbaka mig i den båten. Har planer på att lira Conan Exiles nu när det släpps.

Vill att det ska komma ut ett nytt GoW snart, slutet fick ju en att vilja fortsätta

Medlem

@Zimpan: Jag körde inte ens klart storyn när det begav sig, så jag har en hel del saker kvar att göra där Hur långt kom du?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Tråddemonen
Testpilot

@marsson90: MH? Jag körde ut storyn + lite till. Sen tröttnade jag haha

Medlem

@Zimpan: Ja jo, det verkar inte ha samma "replayability" som t.ex. Bloodborne som jag också tog Platinum i Få spel som har.^

*edit* Satan vad jag blev sugen på Bloodborne nu igen bara för det :'D


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Tråddemonen
Testpilot

@marsson90: Ah jag lyckades aldrig ta mig igenom hela spelet.

Medlem

Main storyn avklarad för ett tag sedan och även en del sido grejer. Återstår en del i 2 realms men det jag testade i den ena föll mig inte i smaken, onödigt nötande bara kändes det som vilket inte tillför mitt spelande värst mycket längre.

Man har blivit gammal...Detta spel tände dock en fantastisk spelglöd som jag inte känt på många år. Fantastiskt att man kan bli så "hooked" fortfarande, trodde den ljuva tiden var förbi.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Det går långsamt framåt för mig i detta spel. Har nu svalt stoltheten och sänkt svårighetsgraden till "normal" och det blev mycket enklare. Nu slipper jag spela om varenda fiende-scenario 10 ggr, och varje boss 20 ggr (jag skämtar inte).

Nu funderar jag lite på hur långt jag kommit i spelet men vill inte läsa någon spoiler-fylld walkthrough, så jag tänkte att ni som spelat igenom det kanske kan ge mig en uppskattning på hur långt jag kommit:

Jag har fått tillbaka mina Blades of Chaos (äntligen!) och varit till "is-världen" och spöat någon boss där, och precis lärt mig att mina blades kan hålla den där gröna "energin" (winds- nånting?) i 10 sekunder, och är nu påväg tillbaka och använder den gröna "energin" för att låsa upp dörrar.

Releasehästryttare

God of war 46 inlägg, RDR2 750+ inlägg and counting, gissar att ett av spelen är lite mer populärt

Men ändå, kolla frameraten på denna:

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Jaså du gravplundrar mina döda trådar alltså? Kunde tyvärr inte se videon, det stod unavailable när jag försökte titta.

Releasehästryttare

@Zimpan: Japp: Videon är inte tillgänglig
Se det här videoklippet på YouTube. Videoklippets ägare har inaktiverat uppspelning på andra webbplatser.

Gissar att du är på mobil just nu, på pc så länkar den till grund videon

Här är hård länken till youtube om du har den appen installerad https://www.youtube.com/watch?v=nHcce-nD3rk

12
Skriv svar