Nvidia avtäcker nya grafikkortsserien Geforce RTX 2000

Redaktör
Skrivet av Jozher:

I presentationen kostade väl 2070 $499 och inte $599? Jag hoppas det är en typo. Låter som ett rejält påslag annars.

Skrivet av Pholiage:

Presentationspriserna var för aib. De högre priserna e för founders editions. Men sen har vi moms och teknikskatt så 12-15k för ti är vad som kan vara förväntat.

Med det sagt hur många här sitter inte med en Samsung galaxy eller iphone?

Skrivet av epson55:

Yes, Sweclockers har ändrat dessa siffror, gäller för FZ att kopiera om bilden från Sweclockers då dom uppdaterat siffrorna där.

Nvidia listar RTX 2070 för 599 dollar. Se här.


signatur
Medlem
Skrivet av nils45:

Vänta på benchmarks. Funderar också på Ti, men finns ingen anledning om gapet emellan inte är värt det. Och den extra RTX kraft som finns i Ti versionen kommer förmodligen inte utnyttjas i spel förrän kanske 3-4 år, och då finns det redan nya grafikkort.

Yeah,blir att vänta. För det priset vill jag veta exakt vad jag får. Har inget emot att betala men inte utan något att gå på. Inte som jag får kortet tidigare än den 20e av att förhandsboka oavsett. :v

Testpilot

Nu väntar vi med spänning på benchmarks.

Inaktiv

Sitter på ett GTX 560 Ti så är väl dags att uppgradera känner man, frågan är då bara om man ska satsa på den nya generationen som kommer ut snart eller köpa den nuvarande och vänta på ett prisfall.

Medlem

Känns som om det är dags med en uppgradering snart, men då måste resten av burken hänga med. Verkar som en Plan Toys Spargris 861 är nästa inköp...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hur pass mycket snabbare tror ni att 2080Ti är jämfört med 2080?
Är ganska kluven på om det är värt att satsa på ett Ti för att driva 3440x1440 i 100FPS konstant, eller om ett 2080 räcker för det. Då inte driva äldre spel men...mer åt VR-hållet, och Anthem. Tyngre grejer.

Vänta med köp tills du har sett lite benchmarks i olika upplösningar, men min gissning är att Ti kortet kommer vara mer "rätt" för dig med tanke på upplösningen du kör på, och har du pengarna till det så är det kanske värt det?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Vänta med köp tills du har sett lite benchmarks i olika upplösningar, men min gissning är att Ti kortet kommer vara mer "rätt" för dig med tanke på upplösningen du kör på, och har du pengarna till det så är det kanske värt det?

Ja, får nog bli så att jag avvaktar en stund tills vi vet lite mer.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Nej men du skrev;

Va? Hur ska jag kunna jämföra 1080 och 1080ti med 20XX-serien utan att 20XX-serien finns med?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nvidia listar RTX 2070 för 599 dollar. Se här.

Nope, Nvidia listar RTX 2070 Founders Edition för $599 där, priset för RTX 2070 är $499.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fast där har du en benchmark från ett spel (som redan då började bli till åren). På den tiden var Crysis allt som spelade någon roll och där gav Ultra märkbart bättre resultat än GTX och GTS.

Med det sagt håller jag med om frågeställningarna gällande RTX, där framförallt prestandan mot tidigare kort utanför en RTX-miljö känns mest relevant för egen del. Förutsätter att gott om sådana tester hinner publiceras innan releasen närmar sig så det går att avgöra hur prisvärt kortet verkligen är. Har höga förväntningar efter det stora kliv i prestanda 10-serien gjorde mot 9-serien.

Tror inte det kommer bli samma kliv mellan 10- och 20-serien när man kör utan RTX, annars hade de nog visat upp det.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Knappt 14000!

Som hittat!

12
Skriv svar