Inte BF5 access? Post scriptum och Squad gratis över helgen med uppdateringar

Medlem

Testade Post Scriptum. Iofs bara en karta (Arnhem).

Kändes hemskt rått eller ofärdigt. Miljön var väldigt livlös. Kul annars med järnkors och deras mekanik för långhållsskytte.

Avstängd
Skrivet av Danternas:

Dock har det ganska länge finnits hardcore mode för oss som gillar realism där ett skott dödar eller allvarligt skadar dig.

I exempelvis BF4 är det bara snipergevären som kan oneshotta med bodyshots. Hardcore gör bara BTK:n lite mindre arkadig. Sen är det ju fler saker i spelet som också bidrar till arkadigheten, men just vapnens egenskaper är det mest självklara.

Fordonsfysiken (inte minst avsaknaden av den) är en annan påtagligt uppenbar grej.

Medlem
Skrivet av Danternas:

Annars kan jag rekommendera Red Orchesta 2 och Rising Storm. De hänger med fortfarande även om grafiken är lite efter. Realismen och känslan är oslagbar.

Jo, är uppe i 1300 timmar Red Orchestra 2. Världens bästa krigsspel. Därför var jag sugen på Post Scriptum men läste när det släpptes att flertalet kallade det för rena rama "scammet" (scam på svengelska) på grund av avsaknad av utlovat material och att det var i allmänt dåligt skick. Men det var då, har inte läst mer om det sedan.

Avstängd
Skrivet av Zidious G:

Jo, är uppe i 1300 timmar Red Orchestra 2. Världens bästa krigsspel. Därför var jag sugen på Post Scriptum men läste när det släpptes att flertalet kallade det för rena rama "scammet" (scam på svengelska) på grund av avsaknad av utlovat material och att det var i allmänt dåligt skick. Men det var då, har inte läst mer om det sedan.

"scammen/scam:en", skulle det bli på svengelska
en scam, den scammen/scam:en

Medlem

Om man kan stå ut med Early Access-stämpeln så är Ravenfield en ganska underhållande Battlefield-klon.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Heh, tänkte inte starta någon grej, skrev mest av mig efter min förstas riktiga kväll med BFV. Calles antagande/slutsats är helt korrekt, men det är mer därtill som itne är helt lätt att förklara än, som får mig att uppleva BFV på ett helt annat sätt än t.e.x BF 3&4. Bara menyerna, progressionssystemet, skills etc...det är så mycket som känns annorlunda mot de versionerna som jag hade riktigt kul i.
Då jag inte spelade det senaste BF, som jag misstänker är mer likt det här än tidigare versioner, så tror jag att hoppet är större för mig än många andra.

I det stora hela så gillade jag att hoppa in i olika fordon on-the-fly och reparera dem bakom ett hus eller med en kamrat i passagerarsätet med en gasoltub. Skjuta nere den där ettriga helikoptern med något målsökande eller kanske bara lysa upp motståndarna till min meningsfränder. Tidigare tyckte jag det var snabbare, roligare och mindre fokus på hur verkligheten ser ut, där folk blöder, haltar och släpar sig fram, där motståndarna oftast är omöjliga att se och man egentligen skulle behöva tänka lika taktiskt åt sin karaktär som om man bara hade det där enda livet. Fordon som knappt går att reparera på slagfältet och vapen som skjuter som ärtbössor.
Fasiken, alla grafiska glitchar kan ju reta gallfebern på mig, där kameran rör sig in i föremål om vart annat titt som tätt.

Jag kan lätt tänka mig att många äskar just dessa förändringar, jag är bara inte en av dem. Därför är jag glad att jag inte köpte det direkt. Kommer köra lite till när jag får tid...kanske bara behöver vänja min åldrande hjärna med allt det nya, men efter att ha tillbringat den senare tidens FPS-spelande i Overwatch så känns BFV tyvärr bara grötigt (om än jäääävligt vackert) och rörelsemässigt opolerat.

Medlem

Planetside 2 har varit gratis i åratal och är fortfarande oslagbart i skala.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Planetside 2 har varit gratis i åratal och är fortfarande oslagbart i skala.

Ja och det är väl det enda bra med det spelet, skalan.

Skägg.
10 Chambers

Annars då, någon som spelar Squad eller Post Scriptum i helgen?


signatur
Geeks Gaming

@Carl Johansson-Sundelius: Jo då. Dock äger jag dom sedan innan. Och kör dom en hel del. Längtat jätte länge efter Squads tanks.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Quiz: Om 7 månader kommer det kännas ännu dyrare, om du fortsätter.

Är de fortfarande roligt efter en månad kan man väl köpa det billigare än 750kr?

Medlem

@jOnÄTÄn: Klart man kan, men oavsett hur lite/mycket du betalar, så har du betalat en premium månad mer än vad det hade kostat dig. (För oss med begränsade resurser får man tänka i de banorna )


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@jOnÄTÄn: Klart man kan, men oavsett hur lite/mycket du betalar, så har du betalat en premium månad mer än vad det hade kostat dig. (För oss med begränsade resurser får man tänka i de banorna )

Men om spelet bara är ok och du hunnit tröttna på 30 dagar så har du sparat flera hundra. Dessutom får du ju lite spel utöver bf via acces.

Medlem

@jOnÄTÄn: Jo det stämmer. Men inget annat där är intressant för mig. Fast Youtube hjälpte mig, jag stannar nog med BF1 och hoppar BFV av många anledningar.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar