Kvällssnack – vilka av gratisspelen från Epic Games Store har du laddat hem?

Medlem

neeeej jag missade att Subnautica var gratis, nu kostar det igen

Medlem
Skrivet av Zensu:

Smaken är som baken! PSN och Live är inte alls bra(trots att jag inte ens nämt dom eller tv-konsoler, hade väl varit bättre för diskussionen om du använt direkta konkurrenter på samma plattform?), det kan jag instämma. Steam är segt med ett dåligt UI som en 5åring designade och dom vägrade flytta ifrån.

Sen såklart saker som Valves returneringar av köpta produkter är riktigt ruttet illa och svårt att hitta till gör mig inget annat än förbannad. Sjuka kostnader likt Apple för att få använda deras ruttna plattform gör mig inte mindre sne heller.

Det jag inte gillar med Epics nya plattform är exklusivitet grejer, det skadar konkurrens rakt igenom.

Nej jag tog upp PSN och Xbox Live som exempel bara. Vilken plattform på PC tycker du är bäst? Tycker inte någon av de andra som jag har konton hos matchar Steam (EA Origin, Uplay, Battle:Net, Social Club). Tråkiga Interface, saknar massa statistik, Saknar Gemenskap och personliga profiler med funktioner.

Tycker att Steam UI passar klockrent med mus o tangentbord. Har dock inte hållit till på plattformen så länge (3 år). Man kanske tröttnar efter ett tag också (eller bara inte gillar det).
Vilka kostnader tänker du på? Spelen eller? Handlar nästan bara under deras reor eller när ett nytt AAA-spel släpps (t.ex. AC Odyssey) som jag inte hittar på Kinguin.

Ja, denna exklusivitets grejen på PC är ren herpes alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar