Deep Mind Starcraft 2 Showcase

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Deep Mind Starcraft 2 Showcase

Tips!
AI:n Alphastar utvecklad av Deep Mind har alldeles strax en uppvising av vad den kan göra i Starcraft 2! Med de välkända Rotterdam och Artosis som ska kommentera verkar det som

Det blir AI vs människa!

Jag ska kolla! Ska du?

Streamen hittas på Youtube och det är en nedräkning just nu! Börjar om bara några minuter


#Starcraft2 #AI #esport #nyhetstips


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Intressant men väldigt mycket bs kring hur AIn hade låg APM. Ja, den hade väl visserligen ca 310 apm/avg men i kritiska fighter emellanåt var den uppe på 1500 vilket är helt sinnessjukt högt

Ehhh EDIT: Nu lät jag ju verkligen riktigt skeptisk och anti, men det var ju en jäkligt spännande showcase hursom. Kul att se utvecklingen på deras AI mellan matcherna med de två proffs-spelarna. Ska bli väldigt intressant att fortsätta följa utvecklingen framöver.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Live-streamen är nu över. Det var en bra showcase!

Jag rekommenderar verkligen att kolla på det om du gillar e-sport överlag, gillar Starcraft eller är intresserad av AI.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Ambassadör
League of Legends

@grukk: ah missade denna. Ramlade över vod:en av en slump. Det var en bra och tydlig genomgång. Riktigt häftigt när dom illustrerade tankegången.

Håller med dig om att det var mer rättvist när den inte körde med helt utzoomad karta. Lite missvisande att den har lägre APM då den kan göra saker på helt olika platser på mappen.

1
Skriv svar