Trots tunga starten är Bioware övertygade: "Anthem är här för att stanna"

Medlem

Biowares PR nissar skulle inte göra sitt jobb om de inte konstant försökte måla lager på lager av rosa färg på den här bajskorven.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har skit kul i Anthem. Folk har bara förstorat det mesta med felen i spelet. Folk hatar bara för att hata. Gamers idag är riktiga snöflingor. Finns inte ett enda spel som inte får hat i början nuförtiden. Alltid nån fjant som skriver nått skit på Reddit eller nån annanstans. Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar. Jag har kul iallafall och det är det som räknas.

Bara för att du själv uppskattar vad Anthem har att erbjuda betyder inte att den kritik andra riktar mot spelet inte är rättfärdigad. Och att kalla folk "snöflingor" (vilket jag inte ens tror är rätt i sammanhanget) och att de hatar "bara för att hata" pga att de inte uppskattar spelet som du gör är onödigt.

I fallet Anthem är kritiken definitivt rättfärdigad och i stora drag framförd på ett vettigt sätt, istället för att försöka underminera och förminska den kritiken bör du inse att det inte är kritik mot dig personligen och inte bli så defensiv, och istället respektera att den generellt framförs för att försöka förbättra och utveckla spelet. Något som du, om någon, bör uppskatta eftersom du onekligen gillar spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Har skit kul i Anthem. Folk har bara förstorat det mesta med felen i spelet. Folk hatar bara för att hata. Gamers idag är riktiga snöflingor. Finns inte ett enda spel som inte får hat i början nuförtiden. Alltid nån fjant som skriver nått skit på Reddit eller nån annanstans. Sen undrar man hur mycket av recensenterna som är köpta med tanke på hur alla dom gnällde men spelade som f#n och fortfarande spelar. Jag har kul iallafall och det är det som räknas.

Förstorat? Kunde inte Anthem orsaka ps4 krasch? Har jag drömt det?

Medlem

Jag tycker dom har rättat till mycket av det som var ett problem från början och då tänker jag på alla saker som gjorde det ospelbart.

Men när det väl blev spelbart så insåg man att där inte finns något att göra förutom att jaga den där lilla extra combat poängen vilket jag inte orkar lägga ner x antal timmar på. Att bli softcappad är sin sak men sen måste där finnas något mer och det gör det tyvärr inte.

Hoppas innerligt de kommer med nytt content snart annars kommer detta dö ut fortare än man hinner säga bobbo...

Medlem

Bioware kan säga vad som helst, beslutet ligger ju dock inte hos dom i slutändan. Går EA med för stor förlust eller inte nog med vinst så ryker spelet. Inte svårare än så tror jag.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

The game´s core are broken, Gör om gör rätt.

Medlem

Det värsta med Anthem är nog ändå att det är så kapitalt förstört i grunden.

Att du kan ta av all utrustning och behålla 1 legendariskt vapen och då gör max skada.
Flertal Dialoger som inte går att klara av (trots att dem påstår att detta ska vara fixat).
LVL 1 vapen som gör mer skada än Legendariska på 30.
Otroligt många grafik buggar där skärmen blir helt vit eller folk som droppar genom kartan.
PS4 krashar, Oändligt många DC.
Ingen Stats skärm, Inte konstigt då många stats på utrustningen inte fungerar i spelet.
Ingen möjlighet att sätta ut en waypoint på kartan.
Ingen möjlighet ta sönder flera items samtidigt efter ett uppdrag.
Alla legendariska är en exakt kopia på av Master work som i sin tur är en exakt kopia av vanliga vapen. Inga unika builds.
Ingen möjlighet att modifiera varken vapen eller dina skills.
Inga Perks eller liknande att modifiera din karaktär så alla är helt identiska.

The list goes on.

Medlem

Fallout 76 visar hur svårt det är att döda ett spel om dem är riktigt envisa, det får bara mer spelare hela tiden.

12
Skriv svar