Första trailern för Netflix The Witcher har släppts

Medlem

Hade inga förhoppningar och tänkte inte kolla men blev lite taggad nu. Såg ändå helt ok ut, ska nog ge den en chans iaf.

Medlem

Tycker det såg riktigt bra ut faktiskt!

Många jämför serien med spelen men man får inte glömma att serien gör en egen tolkning av böckerna, inte en tolkning av spelserien. Så kommer nog skilja sig en del

Medlem

Hahaha fick mig ett gott skratt!😂
Typisk rasism som är accepterat av samhället.
It's ok to be white

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså det är längre tillbaka i tiden, i spelet är hon lite äldre:

https://i.ytimg.com/vi/d6D_pfo1OgQ/maxresdefault.jpg

LOL

Medlem

För mig spontant funkar inte hon som spelar yennifer alls för den karaktären.

Medlem
Håller med

@gorman:

Bland de sämsta spelen jag spelet i mitt liv. Men det här kan bli bra.

Idag ser det ut så här bland skrivbordsjuryn i världen. Roligt exempel jag hittar på men du fattar

”håret på karaktären såg lite för rufsigt ut, så ser han inte ut i spelen, sämsta skit. Jag kommer aldrig se den här serien. Hans näsa var för liten också. Ush! Den kommer suga stort det har jag bestämt redan av att ha sett en teaser och lite bilder på material som förmodligen inte är helt färdigt än”

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nja, böckerna har sålt bättre än så men det är förbenat svårt att få fram siffror på hur mycket de faktiskt sålt.
En del källor återkommer till 5 miljoner, en del källor pratar om under miljonen.
Synd att det inte går att hitta mer pålitliga siffror, iaf med mina googlingskills

Det roliga är att folk fick upp blickarna för boken först EFTER att spelen släppts (framförallt efter tvåan). Även om Andrzej Sapkowski vill låtsas om annat. Så orsaken till varför böckerna sålt så bra är pga. spelen.. inte pga. att de händelsevis är riktigt bra.. även om jag gillar dem personligen.

Pssst... Visste du att spelen fullständigt misslyckats med Triss? Till att börja med så beskrivs hon i böckerna med brunt hår, ganska ointressant etc. Med andra ord. Spelen bröt redan mot sitt ursprungsmaterial.. men inte ser jag folk gå i taket för det? Nej då. Men så fort man vågar byta etnicitet.. ja då jävlar är världen på väg att gå under...

Skrivet av KaptenKompis:

Hahaha fick mig ett gott skratt!😂
Typisk rasism som är accepterat av samhället.
It's ok to be white

Älskar hur folk bara måste ta ett klipp från Youtube och påstå att det representerar samhället i stort. Detta med dåligt urval verkar dock inte folk bry sig om utan allt för att driva en ideologisk övertygelse vidare.. jag menar... vad är källkritik egentligen?

Som svar på din fråga. Väldigt få personer bryr sig om din hudfärg och 99% av dem som bryr sig sitter på 4chan.

Skrivet av Busko:

För mig spontant funkar inte hon som spelar yennifer alls för den karaktären.

Baserad på vad exakt? Hennes utseende?

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det roliga är att folk fick upp blickarna för boken först EFTER att spelen släppts (framförallt efter tvåan). Även om Andrzej Sapkowski vill låtsas om annat. Så orsaken till varför böckerna sålt så bra är pga. spelen.. inte pga. att de händelsevis är riktigt bra.. även om jag gillar dem personligen.

Pssst... Visste du att spelen fullständigt misslyckats med Triss? Till att börja med så beskrivs hon i böckerna med brunt hår, ganska ointressant etc. Med andra ord. Spelen bröt redan mot sitt ursprungsmaterial.. men inte ser jag folk gå i taket för det? Nej då. Men så fort man vågar byta etnicitet.. ja då jävlar är världen på väg att gå under...

Älskar hur folk bara måste ta ett klipp från Youtube och påstå att det representerar samhället i stort. Detta med dåligt urval verkar dock inte folk bry sig om utan allt för att driva en ideologisk övertygelse vidare.. jag menar... vad är källkritik egentligen?

Som svar på din fråga. Väldigt få personer bryr sig om din hudfärg och 99% av dem som bryr sig sitter på 4chan.

Baserad på vad exakt? Hennes utseende?

Njae
Dom misslyckades inte precis, dom gjorde ett val att gå helt på rött istället för en färg "Chestnut" som är extremt bredd
Men hennes "chestnut" färg beskrev författaren fortfarande som ljus, lite koppar/brons , mot det röda hållet.
Troligen därför utvecklarna av spelet valde helt enkelt rött
Vart också mycket bättre.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Chestnut är inte brett. Det är en väldigt specifik form av röd-brunt. Absolut inte knallrött.

Som sagt. Väldigt lite gnäll när det uppdagades. Är det inte lite underligt?

Geeks Gaming
Skrivet av Dizzz:

Det roliga är att folk fick upp blickarna för boken först EFTER att spelen släppts (framförallt efter tvåan). Även om Andrzej Sapkowski vill låtsas om annat. Så orsaken till varför böckerna sålt så bra är pga. spelen.. inte pga. att de händelsevis är riktigt bra.. även om jag gillar dem personligen.

Nejnejnej, Andrzej har ju själv sagt att spelen skadade hans bokförsäljning! 😉😁😂
Sorry, kunde inte hålla mig. Han är lite rolig den där Andy

Medlem

@NordhNet: Det är han absolut och hans påstående är bara ett försök att ge en bild av att böckerna sålde bättre än spelen. Antagligen relaterat till det kontrakt som skrevs mellan CD Project och honom när CDP började utveckla Witcher 1. Detta pga. att det ryktades att Andrzej Sapkowski valde att gå efter en fast summa för licensen och inte % baserad på försäljningar.. vilket så här efteråt kändes som ett enormt misstag med tanke på hur bra spelet sålt. Han försökte efter 2:an (det spel som verkligen slog igenom) få det förbjudet i polsk domstol.

“It may be invoked when the compensation remitted to the author is too low given the benefits obtained in association with the use of that author’s work,”

https://www.polygon.com/2018/10/2/17927916/the-witcher-author...

Med andra ord. Andrezej är bitter för att han inte hade vett nog att förhandla fram ett mer lukrativ avtal för sig själv.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Tyckte det såg ganska generiskt ut men kommer ge det en chans i alla fall.

Kan ju bero på att Witcher överlag är ganska generiskt.
Något som är generiskt är inte dåligt per automatik.

Skriv svar