Vad gör ni nu?

NuZ
Testpilot
Skrivet av niklas.logdal:

Många "Crazy cat men" här

Haha självklart


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ska på kemoterapi för första gången i år,

Medlem

Spelar Vanguard och njuter av kaffe på min lediga dag.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

"Jobbar" och funderar. Jag har tackat ja till ett annat jobb och redan skrivit på anställningsavtal och så att säga mentalt ställt in mig på det nya jobbet. I dag kom min nuvarande chef och lockade med en ny tjänst, liknande den jag tackat ja till men kanske t o m ännu lite mer intressant, och med samma lön som jag ska få på det nya jobbet. Lockande, så klart. Rent krasst kan jag ju faktiskt säga upp mig från det nya jobbet innan jag ens har börjat (jag börjar i mars) eftersom det bara är en månads uppsägningstid. Men! Att söka jobb i den kommunen i framtiden känns ju som att det blir svårare om jag skulle göra så här. Hade jag varit chef hade jag åtminstone inte varit så sugen på att anställa någon som man redan anställt, men som sedan sagt upp sig direkt igen. Sedan är kommunen jag arbetar i nu inte särskilt funktionell. En liten kommun, en liten förvaltning, många som har sagt upp sig (bl a min närmaste chef som hann vara inne ett halvår) och en allmän röra. Jag gillar verkligen mina nuvarande kollegor, men samtidigt vill jag ha en nystart (även om jag alltid tycker att det är skitjobbigt att börja på en ny arbetsplats). Svårt! Men jag kommer nog att gå på den inslagna vägen och börja min nya anställning i mars.

Frilansare

Läser i tråden om Biltvättar. Mycket apart!

Frilansare
Skrivet av Tröjan:

"Jobbar" och funderar. Jag har tackat ja till ett annat jobb och redan skrivit på anställningsavtal och så att säga mentalt ställt in mig på det nya jobbet. I dag kom min nuvarande chef och lockade med en ny tjänst, liknande den jag tackat ja till men kanske t o m ännu lite mer intressant, och med samma lön som jag ska få på det nya jobbet. Lockande, så klart. Rent krasst kan jag ju faktiskt säga upp mig från det nya jobbet innan jag ens har börjat (jag börjar i mars) eftersom det bara är en månads uppsägningstid. Men! Att söka jobb i den kommunen i framtiden känns ju som att det blir svårare om jag skulle göra så här. Hade jag varit chef hade jag åtminstone inte varit så sugen på att anställa någon som man redan anställt, men som sedan sagt upp sig direkt igen. Sedan är kommunen jag arbetar i nu inte särskilt funktionell. En liten kommun, en liten förvaltning, många som har sagt upp sig (bl a min närmaste chef som hann vara inne ett halvår) och en allmän röra. Jag gillar verkligen mina nuvarande kollegor, men samtidigt vill jag ha en nystart (även om jag alltid tycker att det är skitjobbigt att börja på en ny arbetsplats). Svårt! Men jag kommer nog att gå på den inslagna vägen och börja min nya anställning i mars.

Satsa på det nya! Man mår bra av att röra på sig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Satsa på det nya! Man mår bra av att röra på sig.

Ja, det gör man. Skulle jag vara kvar skulle jag under en kort period känna mig nöjd eftersom jag slipper det jobbiga med att lära känna nya kollegor och allt vad det innebär att komma till en ny arbetsplats, men alla andra problem skulle vara kvar och jag skulle förmodligen vara lika less igen om några månader.

Medlem

1-gång-i-timmen rutinen med att kolla om några har fått ps5 i lager.

Medlem

Precis käkat middag, satte mig och kollade FZ lite snabbt innan jag startar igång kvällens spel: Farming Simulator 22

Medlem

Ska snart äta middag, sen ska Arsenal möta liverpool och sen tror jag att jag rundar av kvällen med någon timme eller två i FFVII Remake.

Medlem

Blev just meh på sista avsnittet av Dexter - New Blood.

De lämnar dörren öppen för en spinoff serie om vi säger så och inte mer för att inte spoila.

Inaktiv

Precis börjat se The Stand (Pestens Tid) på HBO Max, ska bli kul att jämföra med den gamla miniserien och boken. 10 minuter in och dom har sagt "fuck" ca 25ggr.

Medlem

Jag skriver ett uppdrag där en lirare (en utklädd soldat från den invaderande styrkan som är på ett specialuppdrag) blir neddragen i en grotta av några banditer som inte vet vem han är pga utklädnaden. Han blir nedstucken och eftersom han inte heller hade några värdefulla saker på sig, så stack de honom ett par ggr till.
I fighten så tappar en av tjuvarna en nyckel, när man senare hittar denna soldat som håller på att blöda ut så ger han en nyckeln och ber en hämta hjälp och berätta för borgmästaren i staden att han har hittat motståndsrörelsens bas. Han säger att det är bråttom.
Man söker upp borgmästaren och säger att man hittade denna soldat död och drar en solskenshistoria om att han aldrig hittade motståndsrörelsen, sedan behåller man nyckeln för sig själv.
Senare om man går tillbaka till grottan så kan man hitta den stackars saten ligga där som ett skelett.

Nyckeln kan man använda för att komma in i tjuvborgen senare, det är ett av flera sätt att komma in där. Man kan också sälja den, den är ganska värdefull, 2000 mynt, en vanlig nyckel av den bästa sorten kostar 500 mynt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

"Jobbar" och funderar. Jag har tackat ja till ett annat jobb och redan skrivit på anställningsavtal och så att säga mentalt ställt in mig på det nya jobbet. I dag kom min nuvarande chef och lockade med en ny tjänst, liknande den jag tackat ja till men kanske t o m ännu lite mer intressant, och med samma lön som jag ska få på det nya jobbet. Lockande, så klart. Rent krasst kan jag ju faktiskt säga upp mig från det nya jobbet innan jag ens har börjat (jag börjar i mars) eftersom det bara är en månads uppsägningstid. Men! Att söka jobb i den kommunen i framtiden känns ju som att det blir svårare om jag skulle göra så här. Hade jag varit chef hade jag åtminstone inte varit så sugen på att anställa någon som man redan anställt, men som sedan sagt upp sig direkt igen. Sedan är kommunen jag arbetar i nu inte särskilt funktionell. En liten kommun, en liten förvaltning, många som har sagt upp sig (bl a min närmaste chef som hann vara inne ett halvår) och en allmän röra. Jag gillar verkligen mina nuvarande kollegor, men samtidigt vill jag ha en nystart (även om jag alltid tycker att det är skitjobbigt att börja på en ny arbetsplats). Svårt! Men jag kommer nog att gå på den inslagna vägen och börja min nya anställning i mars.

Ta det nya jobbet. Nyttigt att byta jobb ibland, sedan finns det säkert en anledning till att du tog det ny jobbet och den anledningen kommer att finnas kvar ifall du stannar kvar.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Sa just upp Amazon Prime. Utbudet i Sverige är ganska skralt och bland serierna fanns två som jag var intresserad av. Filmerna består av massa gammalt skräp varav 1 var intressant. Står att man får testa i 6 dagar, men vad de inte säger är att det är 5 dagars uppsägningstid. Snudd på bedrägeri, blir i alla fall inga kontinuerliga pengar från mig till Bezos.

Ska testa Netflix istället.

Medlem

I skrivande stund så sitter jag vid datorn, dricker kaffe och lyssnar på Greta Van Fleet.

Skribent

Har pulat lite här hemma i nya lägenheten, fan vad saker och ting tar tid att få klart alltså... Ska skjutsa syrran nu sen vettefan vad det blir ikväll. Kanske ett återbesök i underjorden i Hades eller några CS-matcher. Tunt med pengar på kontot så det blir inga utsvävningar på stan i alla fall!

Medlem

Skypetisdagsmöte, men nu började utvecklarna ha olika åsikter om vilken server som ska göra vad och då zonar jag ut lite. Jag lyssnar men jag har ingen åsikt i det här.

sitter med dokumentation i dag men är inte van vid publiceringsverktyget så just nu blir det bara i notepad. rätt ny på jobb och det här med att jobba hemma är så där.

Ska antingen till Hades med Kassandra i kväll eller börja på bok tre av Becky Chambers Wayfarer-serie.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Vaknade vid 12, har spelat lite Sniper Elite 4, tuggar Kinamat och undrar vad jag ska göra resten av dagen. Kodade backend ganska länge igår och funderar på att göra ingenting idag och istället försöka planera vad jag ska fokusera på imorgon.

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Ska på kemoterapi för första gången i år,

Tungt, min vän gör det nu med och hon visade mg sitt egenritade månadsdiagram över hur hon mår före och efter kemon och sen när hon börjar komma tillbaka igen. Yrsel och illamående nämner hon. Hoppas att det går bra för dig.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Det är tungt, det är tyvärr försent för min del, Bokat med fonus & allt, börjar bli mer och mer som en grönsak. Jag hat förlångt gången blod & lungcancer, endast en lunga. Svårt att andas. Behöver syrgas & respirator.

Medlem

Läser 12 Rules of life av Jordan B Peterson. Den har redan fått mig att sprudla av glädje samt fälla några tårar. Så som han sätter ord på ens tankar är fantastiskt givande. Rekommenderas varmt till alla som söker efter mening med livet.

Edit: märkligt men kul är att Disco Elysium har fått ett helt annat djup i takt med att jag betar av boken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Sitter i soffan å gnäller för mej själv över mitt ryggskott som jag fick idag.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Kör the third watch i vlc och spelar Victoria 2 som prussia.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Pluggar,

Eller ja, läser den fyrtioelfte artikeln om samma ämne som man gör när man pluggar historia

Skrivet av YmerXE:

Kör the third watch i vlc och spelar Victoria 2 som prussia.

Fett godkänt fredagsmys. Kör du någon mod? Jag är sugen på att prova Age of Enlightenment men har inte kommit till skott ännu.

Medlem

Läser spam-mail och fnissar medans jag går igenom ekonomin i mitt digitala flygbolag i Air Hauler 2.

Medlem

Vaknade för en timma sedan av någon anledning. Har skaffat Netflix och har köpt Kinamat för några dagar. Plöjer Breaking Bad just nu, sen blir det Better Call Saul.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Blev just meh på sista avsnittet av Dexter - New Blood.

De lämnar dörren öppen för en spinoff serie om vi säger så och inte mer för att inte spoila.

Så är det. Men tyckte du inte serien var bra i övrigt? Jag tyckte faktiskt den var bra, trots att det var uppföljare. Det brukar aldrig bli bra, men denna funkade. Slutet kändes värdigt på något sätt med och det var enda utvägen för Dexter.

---

Jag kollar NHL Detroit Red Wings (mitt lag) mot Pittsburgh Penguins och spelar Football Manager 22 samtidigt. Sitter i karantän efter positivt test i Onsdags. Jävla udda var bara lite seg. Nu rejält förkyld och riktigt jävla trött. Sovit säkert 14-16h per dag senaste 2-3 dagar...

Medlem

Håller på och går igenom sparad musik på spotify....visste ni att en spellista max kan bestå av 10K låtar?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Håller på och går igenom sparad musik på spotify....visste ni att en spellista max kan bestå av 10K låtar?

10k? Nej, det visste jag inte... Måste bli svårt att ha någon form av översikt där?

On topic: Hundarna tyckte tydligen att det räckte med 4 timmar sömn för mig inatt...

Skriv svar