Vad gör ni nu?

Avstängd
Skrivet av YmerXE:

skulle man satsa på något så är väl kristendom den mildaste av dom två. muhammed var trots allt en pedofil och krigsherre. Aisha var 9 år då han hade sex med henne.

Var Muhammed pedofil? Det tror inte jag. Hade han varit det så skulle så många som miljarder människor inte se upp till honom.

Medlem

Ska iväg till biltema och köpa ny cykelslang sen blir det att byta på jobbcykeln. Efter det kanske det blir en sväng förbi päronen. Blir lite gaming till kvällen och the walking dead säsong 4.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Aisha 9 år då han låg med henne.
låt oss gå vidare och inte bli för politiska.
magma, inte gett the walking dead en chans. kan du berätta vad som lockar? vill gärna ge serien en chans. föräldrarna är alltid bra att hälsa på. inte sett mina på ett år eller två. Vilket spel tror du att det blir?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Skribent

Förbereder mig för att ta en långpromenad med mina hundar i höstvädret

Medlem
Skrivet av YmerXE:

skulle man satsa på något så är väl kristendom den mildaste av dom två. muhammed var trots allt en pedofil och krigsherre. Aisha var 9 år då han hade sex med henne.

Nej, kristendomen är inte ett dugg bättre. Var har du fått det ifrån?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Nej, kristendomen är inte ett dugg bättre. Var har du fått det ifrån?

Denna diskussion är intressant och viktig men den fyller ingen funktion i denna tråd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av milowas:

Förbereder mig för att ta en långpromenad med mina hundar i höstvädret

Hundar är alltid trevligt, men vad är det du har på bordet som din vovve nästan tittar rakt på...?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Denna diskussion är intressant och viktig men den fyller ingen funktion i denna tråd.

Inte mycket till diskussion, jag frågade bara en fråga?

Medlem

Har just bytt batterier i lyset till min cykel.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Inte mycket till diskussion, jag frågade bara en fråga?

Menade inget illa, men ser risken för en utspårning som moderater måste städa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kollade precis på mini-dokumentären Putins Gisslan.

Dokumentären ger en bild på vad folket i Ryssland (eller 4-5 av dem) verkligen tycker och tänker om kriget, men inte tillåts tycka eller uttrycka.

https://www.svtplay.se/video/36725095/putins-gisslan

12 minuter lång,
men kärnfull!

Borde ses av alla!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Sitter och tänker på hur jag bäst löser informationsspridning i en hierarki med en icke-bestämd mottagare och varierande informationskategorier som olika klasser av mottagare ska kunna läsa, men bara från den kategorin som de själva är.

Jag känner inte till detaljerna kring din lösning i övrigt men om du jobbar i .NET i det projektet så skulle jag föreslå att ta en titt på MEF.

För övrigt tycker jag det är väldigt kul att läsa om olika saker du stöter på och som du skriver om här ibland, som problem relaterat till minneshanteraren, osv. Det är hög igenkänningsfaktor på sånt (jag utvecklar också i .NET). 😊

Medlem

Sitter och nattugglar och läser i den här tråden. Varför jag skriver här mitt i natten beror det på den feta pizzan jag åt tidigare och sedan somnade på soffan framför TVn.

Otroligt skönt ibland att bara krascha i soffan sådär, men när man sedan vaknar mitt i natten så kan det ju vara knepigt att somna om. Så jag har suttit och läst i den här tråden i 1,5 timme nu.

Väldigt bra tråd på flera sätt, särskilt som ventil för många.

Skribent
Skrivet av Ichinin:

Hundar är alltid trevligt, men vad är det du har på bordet som din vovve nästan tittar rakt på...?

Antagligen en tallrik med mat 😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag känner inte till detaljerna kring din lösning i övrigt men om du jobbar i .NET i det projektet så skulle jag föreslå att ta en titt på MEF.

För övrigt tycker jag det är väldigt kul att läsa om olika saker du stöter på och som du skriver om här ibland, som problem relaterat till minneshanteraren, osv. Det är hög igenkänningsfaktor på sånt (jag utvecklar också i .NET). 😊

Coolt. Kodar en egen grej som ska bli en produkt. Har löst det jag skrev om får någon dag sedan.

Kodar i alla fall multiplattform i Linux och Windows. problemen med minnesläckor försvann när jag hoppade från Framework 4.8 till Core 6.0. Har gjort en del trix för att få minnesläckor i 4.8 att försvinna (typ regelbundna omstarter), samt stötte på en del andra problem som att processen frystes av Windows för att den drog så lite CPU(!), då allokerade jag en sträng på några hundra kb och slängde den var 5:e minut och programmet levde vidare. Tog mycket tid att lista ut det och det hände inte under Linux.

Gillar mer att koda under Linux, allt "ligger på disk" så att säga, inget Registry, inget WMI, inget repository eller annat krångel, bara att läsa det du behöver från disk, t.ex. allt om processer kommer du åt via /proc. Har blivit mycket multitrådad TCP server och kryptografi på senaste, men idag satte jag och testade en forwarder funktion som väljer en random host ur en lista att skicka data till, och intrycket är att det verkar finnas en bias i slumpen som gör att en blir vald mer än den andra, kör lite tester över några timmar nu.

Så det sista där är vad jag har gjort idag, förutom att samtidigt plöja genom Kleo på Netflix som var skitbra.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Coolt. Kodar en egen grej som ska bli en produkt. Har löst det jag skrev om får någon dag sedan.

Kodar i alla fall multiplattform i Linux och Windows. problemen med minnesläckor försvann när jag hoppade från Framework 4.8 till Core 6.0. Har gjort en del trix för att få minnesläckor i 4.8 att försvinna (typ regelbundna omstarter), samt stötte på en del andra problem som att processen frystes av Windows för att den drog så lite CPU(!), då allokerade jag en sträng på några hundra kb och slängde den var 5:e minut och programmet levde vidare. Tog mycket tid att lista ut det och det hände inte under Linux.

Gillar mer att koda under Linux, allt "ligger på disk" så att säga, inget Registry, inget WMI, inget repository eller annat krångel, bara att läsa det du behöver från disk, t.ex. allt om processer kommer du åt via /proc. Har blivit mycket multitrådad TCP server och kryptografi på senaste, men idag satte jag och testade en forwarder funktion som väljer en random host ur en lista att skicka data till, och intrycket är att det verkar finnas en bias i slumpen som gör att en blir vald mer än den andra, kör lite tester över några timmar nu.

Så det sista där är vad jag har gjort idag, förutom att samtidigt plöja genom Kleo på Netflix som var skitbra.

Tittar du på Netflix samtidigt som du kodar? Det skulle jag aldrig klara av. Jag får hålla mig till att lyssna på någon pod, det funkar ok. 😄

Medlem

Drar i brandslangen och äter ostbågar, ett gult söndagsnöje så att säga.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Tittar du på Netflix samtidigt som du kodar? Det skulle jag aldrig klara av. Jag får hålla mig till att lyssna på någon pod, det funkar ok. 😄

Kör tester och sånt som tar lång tid medans jag kollar. Skriver man server komponenter så måste de köras ett tag för att bevisa sig stabila och vissa fel är väldigt intermittenta och dyker upp efter att binären har snurrat i några timmar. Kör även med Console.Beep för att alerta när något suspekt dyker upp, så kan jag fokusera på Netflix.

Medlem

Sitter och backportar kod från .NET Core 6 till Framework 4.8 för att en funktion inte har portats till Core. Totalt jävla mög. Och .NET core team på Github babblar om att man ska använda någon powershell modul(!) istället. Undrar hur mycket knark de går på...

Så, istället gör jag en kryptografisk funktion korskompatibel mellan 6 och 4.8, och det är 4.8 som sätter max funktionalitet.

"Woosh" vad var det? Det var alla förbättringar du lärt dig i Core 6 och skrivit wrappers för som flög ut genom fönstret. Välkommen tillbaka till 2019.

Medlem

Skriver dialog, det är lite lucas art över att ha sådant här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kollar på 71 into the fire.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Spelar om God of war för fjärde gången. Fortfarande otroligt bra. Striderna, grafiken, karaktärerna, världen, designen, ja allt är så jäkla bra.

Snart klarat ut storyn sedan blir det att göra klart endgame (Muspelheim, Niflheim och Valkyrorna).

Sen förmodligen New Game Plus på svåraste.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Sitter i soffan och äter nudlar


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sitter och morrar åt mig själv att jag inte testade klasserna i LOTRO innan jag köpte prylar till en karaktär (riding skills etc).

Brukar alltid spela magiker (Rune Keeper i det här fallet) och det kan sällan gå fel, men testade hunter efteråt och DPS var rejält mycket högre. Kan ta mig an fler fiender samtidigt som magiker med lightning/healing, men leveling går fortare som hunter, typ +200% snabbare och längre räckvidd.

Medlem

Te, läsa och snart sova

Medlem

gick över från spotify till apple music igår, så nu har jag precis installerat Windows subsystem for Android på datorn så jag kunde sideloada Apple Music så jag får ut lossless ljud ifrån mina Heco när jag sitter vid datorn.. kul..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Sitter och försöker läsa igenom branchriktlinjer på jobbet men efter att endast ha sovit 4 timmar inatt pga vakna barn så är skallen helt mos. Har gått in på FZ minst 30 gånger sedan imorse...

Tips på bästa sätt att få skärpa och fokus igen? Sova får jag inte göra än och halten koffein jag har i kroppen skulle nog få en sengångare att vinna mot Usain Bolt på 100 meter.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Sitter och försöker läsa igenom branchriktlinjer på jobbet men efter att endast ha sovit 4 timmar inatt pga vakna barn så är skallen helt mos. Har gått in på FZ minst 30 gånger sedan imorse...

Tips på bästa sätt att få skärpa och fokus igen? Sova får jag inte göra än och halten koffein jag har i kroppen skulle nog få en sengångare att vinna mot Usain Bolt på 100 meter.

Gå ut och ta en promenad 30 min.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Sitter och försöker läsa igenom branchriktlinjer på jobbet men efter att endast ha sovit 4 timmar inatt pga vakna barn så är skallen helt mos. Har gått in på FZ minst 30 gånger sedan imorse...

Tips på bästa sätt att få skärpa och fokus igen? Sova får jag inte göra än och halten koffein jag har i kroppen skulle nog få en sengångare att vinna mot Usain Bolt på 100 meter.

Även om du inte kan sova så lägg dig ner och vila och lägg något mörkt över huvudet så att hjärnan kopplar av. Du kanske inte "sover" men du vilar och det blir lite lättare att klara av nästa dag.

Mvh
Erfaren med sömnstörningar.

Medlem

Lyssnar igenom DOOM 2016-soundtracket för andra gången idag och samlar inspiration till en video.
Jag är säker på att mina kära grannar också älskar musiken. 😂

Skriv svar