Vad gör ni nu?

Medlem

Spelar Rage! Kan vara det spel som jag skjutit upp längst att spela. Köpte det till en polare för 10+ år sedan och han gillade det och har sedan dess tänkt att man kanske skulle spela det....Skulle ljuga om jag sa att spelet golvat mig, men tycker att gunplay är ganska så kul och känns precis som det avbrott mellan större spel som jag behövde just nu.

Medlem

Sitter i ett möte. Jag lyssnar mest, så man kan pyssla med annat under tiden. Hela min uppgift här var att sammanföra resten, och det är gjort. Nu får de olika teamen fixa problemen


signatur

I drank what?

Medlem

Idag har vi begravt pappa.
Nu sitter jag och bror och dricker hans sista flaska whiskey och pratar minnen.
En jobbig men bra dag.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Sitter och kallsvettas lite.
Grannen knackade just på. Lite mystiskt sent, tycker jag. Öppnade inte då jag låg och tog en tupplur just då det skedde. Tycker det är lite otäckt med grannar, man undrar vad hen vill mitt på kvällen?

Skribent

Slösnackar lite i hytten på Moderskeppet och tar en öl. Buffè 21.00!

Medlem

Funderar på om jag ska spela Deathloop eller Overwatch 2


signatur

Allätare

Medlem

Sitter och njuter av bra musik med kallt kaffe i koppen och peppar mig själv för morgondagen arbetsuppgifter.

Medlem
Skrivet av Issue:

Idag har vi begravt pappa.
Nu sitter jag och bror och dricker hans sista flaska whiskey och pratar minnen.
En jobbig men bra dag.

Vet hur det känns. Men som en annan sa till mig -"Från och med nu så blir det bara bättre" - och det blev det. Finns en chans att du bryter ihop och gråter lite då och då, det gör jag fortfarande ibland så här 7 år efter att det hände, men mer sällan med åren.

Medlem

Det pågick ett bråk utanför lokala tobaksaffären. Jag gick mellan för att lugna ner situationen och såg då att de var beväpnade med knivar. Jag kunde inte förstå vad det handlade om då de skrek på främmande språk, men gjorde tolkningen av att butiksägaren försökte få bort den andra mannen.

Efter ett tag får jag bort kunden och ägaren är på väg in. Då får kunden ett tuppjuck och börjar skrika att han ska döda honom, knulla hans mamma och att han ska hämta sina polare och skjuta honom. Sedan stack han iväg.

Då det kändes som att hotet skulle kunna bli verklighet så valde jag att ringa polisen. Har nu lämnat vittnesmål och polisen har hittat kniv i lokalen.

Varför skriver jag detta? Jo, för att jag känner en oro här. Jag bor ovanför tobaksbutiken och dem vet vem jag är. Dem vet också om att jag vet att det pågår drogförsäljning och dylikt runt omkring här i området, något jag (utan bevis) kopplar till det som skedde idag. Min oro består i att de ska bli arga över att jag kopplat in polis och att det kommer att straffa sig ex när jag går till soprummet. Har en tidigare erfarenhet när de försökte sälja droger till mig i just soprummet, då markerade jag tydligt genom att ryta till och säga ifrån. Det uppskattades inte.

Vad tror ni, oroar jag mig i onödan?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det pågick ett bråk utanför lokala tobaksaffären. Jag gick mellan för att lugna ner situationen och såg då att de var beväpnade med knivar. Jag kunde inte förstå vad det handlade om då de skrek på främmande språk, men gjorde tolkningen av att butiksägaren försökte få bort den andra mannen.

Efter ett tag får jag bort kunden och ägaren är på väg in. Då får kunden ett tuppjuck och börjar skrika att han ska döda honom, knulla hans mamma och att han ska hämta sina polare och skjuta honom. Sedan stack han iväg.

Då det kändes som att hotet skulle kunna bli verklighet så valde jag att ringa polisen. Har nu lämnat vittnesmål och polisen har hittat kniv i lokalen.

Varför skriver jag detta? Jo, för att jag känner en oro här. Jag bor ovanför tobaksbutiken och dem vet vem jag är. Dem vet också om att jag vet att det pågår drogförsäljning och dylikt runt omkring här i området, något jag (utan bevis) kopplar till det som skedde idag. Min oro består i att de ska bli arga över att jag kopplat in polis och att det kommer att straffa sig ex när jag går till soprummet. Har en tidigare erfarenhet när de försökte sälja droger till mig i just soprummet, då markerade jag tydligt genom att ryta till och säga ifrån. Det uppskattades inte.

Vad tror ni, oroar jag mig i onödan?

Inte för att spä på oron, men med knarkare/försäljare av knark så vet man aldrig. Kika en extra gång innan du går ut. Gå inte alltid ut samma tid och om du går ut, var beredd på allt. Se över lås på dörrarna till lägenheten, bilen etc.

Bästa är dock att snacka med polisen angående detta då de oftast vet mer om just ditt aktuella område och vad de kan rekommendera för "försiktighetsåtgärder".


signatur

Submission is for the weak

Medlem

ligger och tycker synd om mig.. har varit mycket privat den senaste tiden och har sett fram emot en resa till Lofoten länge nu.. Flyget går på torsdag och jag ligger nu nerbäddad i soffan och är sjuk..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Inte för att spä på oron, men med knarkare/försäljare av knark så vet man aldrig. Kika en extra gång innan du går ut. Gå inte alltid ut samma tid och om du går ut, var beredd på allt. Se över lås på dörrarna till lägenheten, bilen etc.

Bästa är dock att snacka med polisen angående detta då de oftast vet mer om just ditt aktuella område och vad de kan rekommendera för "försiktighetsåtgärder".

Pratade med polisen om detta och ifall de skulle kunna agera på det så måste jag vittna om mina misstankar om drogerna. Det blir allmänna handlingar. Känns som att man gräver graven djupare då.

Låter rätt sjukt att man ökar risken genom att prata med polisen. Men det är vad dem sa till mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har kommit till Lofoten nu, denna pärla ska ut på havet imorgon för lite djuphavsfiske.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Levlar min Runekeeper (Wizard) genom att göra batcher av 1000-tals matportioner i LOTRO, behöver bara reperera mina verktyg var 30:e minut.

Kan lägga tid på annat, t.ex. kolla Netflix och läsa Reddit.

Medlem

Spelar betan på <redacted>

Medlem

Försöker att inte köpa saker innan Black Friday som jag bara vill ha nu.

Medlem

Dags för frukost på kontoret. Gott med macka.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Kom nyss hem. Dricker kaffe och ska börja förbereda maten! Överraska sambon med lite tisdags tacos!

Medlem

Åt precis kvällsmat. Nu blir det att ta det lugnt, innan det blir att ha ett telefonsamtal med min partner och kolla på någon TV-serie. Lagom avslutning på dagen

Medlem

Lyssnar på de lokala talangerna "The Flowers" i LOTRO, verkar vara Eurythmics kväll:

Medlem

Försöker att lära mig spela Madden


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Borde sova, god natt.


signatur

IDKFA

Fick precis veta att rösten till batman i animated series & mer har gått bort, Vila i frid Kevin Conroy 🌹

Medlem

Försöker spela Cyberpunk 2077, men verkar helt ute ur "flödet" efter 4 veckor i buttonmashing MMORPG världen. Åkte nästan på stryk, men gick in i närstrid med shotgun och sen ordnade det sig.

Fragtjuv

Nyss hemkommen efter en cykeltur till Skutberget i Karlstad där jag passade på att fotografera.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Försöker övertala en vän som är sjukskriven att lära sig .NET istället för de små specifika spelspråk som finns i varje liten spelmotor, det går t.ex. att bygga riktiga spel i Unity med t.ex. C# och även om det inte blir av så kan du ett språk istället som du kanske kan göra en karriär av som programmerare i IT Branschen när du eventuellt kommer tillbaka till arbetsmarknaden.

Går svårt att övertala för han verkar bara vilja hålla på med saker som är roliga och bekväma och verkar bara tänka på nuet istället för att bygga en framtid.

Tycker det är som att lära sig måla med fingrarna istället för att gå all in och lära sig hantera en pensel och måla ordentligt, ingen vill köpa tavlor av någon som inte kan måla ordentligt.

Medlem

Packade just upp Tactics Ogre Remaken på Switch och lirar för fulla muggar, kaffebryggaren går på högvarv. Gillar precis allt med spelet förutom det märkliga vaselin-smetet de kletat ut på grafiken...ser lite märkligt ut.

Får se om det slår Triangle Strategy på fingrarna...

Medlem

Sitter och tittar på medans Twitter sakta brinner upp och Mastodon växer så det knakar.

Chefredaktör

Står och fryser på en perrong och väntar på ett tåg som aldrig kom. Nu går jag hem.

It's not a lake, it's an ocean

Gick till jobbet i dag. Precis som 2012 och 2016 när snön drabbade huvudstaden. Varje gång har jag kunnat promenera till jobbet, trots att jag bott på olika ställen och haft tre olika jobb. Men några kollegor på plats har jag inte... Bilen står tryggt i garaget. Med sommardäcken på.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar