Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden

Medlem
Skrivet av neocon:

Flera hundra faktiskt. Vet inte om jag ska vara glad för att de har råd med så mycket personal, eller bli orolig för att det inte märks i utvecklingstakten.

Den siffran är snart två år gammal.

Men du borde nog vara orolig, men då mer sett till lönekostnader, hur mycket de hade kvar i slutet av 2017 (runt $14 miljoner), och hur mycket de får in i månaden (runt $3,5 miljoner). Har hävdats att de har fått ner lönekostnaderna, men jag har inte sett några officiella siffror på det.

Att tillägga, de $46 miljonerna de fick av investerare var öronmärkta för marknadsföring, inte utveckling.

Inaktiv

Det blir stå jävla tråkiga kommentarsfält så fort Star Citizen är på tapeten. Allt från folk som har startat spelet en gång och sen bestämt sig att spelet kommer aldrig bli färdigt och är en "scam", till största fanboys som måste försvara allt som sägs.

Medlem

@Turbodog: Det har hållt på så i flera år nu. Många av fanboysen har följt spelet varenda vecka, så dom kan nästan allt om spelet. Sen kommer det någon som inte kan ett skit om spelet kallar det för scam.

Enligt dom så skulle pengarna ta slut 2015... 4 år senare är spelet fortfarande under utveckling. Dom säger varenda månad att pengarna är slut.

Grejen är att dom får ihop tillräckligt med pengar varje år för att kunna fortsätta utveckla spelet.

Sen att det tar lång tid, är inget som är ovanligt för tripple A spel i den kalibern.

Behövs en motkraft mot all falsk information också, annars så skulle spelet inte få nya spelare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro:

Baserar vad jag skriver på information från RSI:

Här har du information om deras inkomster och utgifter mellan 2012 och 2017. Däribland då deras lönekostnader och hur mycket de hade kvar i slutet av 2017.

RSI publicerar även information om hur mycket pengar de får varje timme, något någon på StarCitizen subredditen stoppar in i ett googledokument, så, utifrån det går det enkelt att räkna ihop hur mycket de får in per månad.

Trevlig läsning!

Eller är detta "falsk information"?

Medlem

@filbunke: Ska det bevisa att pengarna är snart slut eller? Dom har sagt flera gånger att dom anpassar kostnaderna efter hur mycket dom får in varje år. Om det är så om det går dåligt för dom något år så minskar dom på kostnaderna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@filbunke: Ska det bevisa att pengarna är snart slut eller?

Titta på hur mycket pengar de har kvar, hur mycket de får in, och vad deras kostnader är.

Eller du kanske tror att de håller på att skära i sina utgifter ett år innan SQ42 skall släppas? Bantar ner antalet anställda?

Medlem

@filbunke: Aja vi återupptar denna diskussion nästa år då pengarna håller på ta slut igen. Har hört det skitsnacket varenda år nu. Om dom fick för lite pengar så kunde dom ta bort köp begränsningen på alla skepp i spelet. Inte bara sälja dom på stora events.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@filbunke: Aja vi återupptar denna diskussion nästa år då pengarna håller på ta slut igen. Har hört det skitsnacket varenda år nu.

Återigen, jag baserar det på fakta från RSI.

Att du inte kan komma med något annat svar på det än det ovanstående, var väl inte precis oväntat.

Edit:

Vore ju lite som att jag skull påpeka antalet gånger som RSI flyttat när SC eller SQ42 skulle släppas. Men sånt är ju bara fånigt.

Vi vet ju alla att SQ42 skall komma ut nästa år!

Medlem

@filbunke: Hoppas att det kommer ut nästa år, men jag tror inte det. Dom kanske släpper betan i slutet av året då, men vi kommer inte ha tillgång till spelet förrän det är helt färdigt.

Om pengarna höll på ta slut på spelet skulle dom inte anställa mer spelutvecklare hela tiden. Höll för mig att det är över 500 pers som jobbar hos dom nu. Dom tog ett stort lån som dom skulle ha som en buffert för att täcka kostnaderna. För dom ligger väl på några miljoner back varje år som dom plockar från bufferten. Skulle gissa på att dom gör så.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@filbunke: Fast jag tycker RSI värkar lova mer än dom kan hålla. Ärligt talat dom kanske skulle gjort en freelancer remake först och sedan kanske göra project som dom klarar med tanke på det gått 8 år så kanske det var lite för stort projekt för dom plus jag menar "full launch was originally anticipated to be in 2014, but significant expansion of gameplay features have led to postponement." Skönt dom tänker göra klart skiten men som sagt 8 år och Multi player delen är i alpha och 42 kanske kommer nästa år om dom ej behöver skjuta på det igen.

Men det roligaste är att dom säljer massa jävla skepp för att få mer pengar till utvecklingen. När jag spelar spel som freelancer eller X3 vill man ju upptäcka nya skepp och försöka köpa dom i spelet inte slänga 50 dollar för att få skiten på en gång.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@filbunke: Hoppas att det kommer ut nästa år, men jag tror inte det. Dom kanske släpper betan i slutet av året då, men vi kommer inte ha tillgång till spelet förrän det är helt färdigt.

Vi får se, själv hoppas jag att de kommer att vara fortsatt transparanta och även släpper information om finanserna för 2018, vem vet de kanske har lyckats att dra ner på lönekostnaderna.
Jag är dock orolig att det inte handlade om transparans utan det bara var pga kravet att de måste göra det när de sålde delar av RSI och tog in $46 miljoner för marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@filbunke: Fast jag tycker RSI värkar lova mer än dom kan hålla. Ärligt talat dom kanske skulle gjort en freelancer remake först och sedan kanske göra project som dom klarar med tanke på det gått 8 år så kanske det var lite för stort projekt för dom plus jag menar "full launch was originally anticipated to be in 2014, but significant expansion of gameplay features have led to postponement." Skönt dom tänker göra klart skiten men som sagt 8 år och Multi player delen är i alpha och 42 kanske kommer nästa år om dom ej behöver skjuta på det igen.

Men det roligaste är att dom säljer massa jävla skepp för att få mer pengar till utvecklingen. När jag spelar spel som freelancer eller X3 vill man ju upptäcka nya skepp och försöka köpa dom i spelet inte slänga 50 dollar för att få skiten på en gång.

Det är klassiskt när det gäller Chris Roberts; stora idéer, sen sväller det, och blir inte färdigt i tid. Han äger väl inte rättigheterna till Freelancer, det gör väl Microsoft, som köpte utvecklaren som startades av Roberts, samtidigt då som Roberts lämnade.

De bygger allt från scratch, sånt kostar ju massor och tar tid och då blir ju saker försenade, varför använda sig av vad andra gjort när man hela tiden får en massa pengar att göra vad man vill med?

De behöver få in pengar för utvecklingen, hade de tex inte sålt skepp och annat, så hade de troligen gått under redan. Sen om ett P2W/P2D spel är bättre än inget spel alls...

Medlem

@filbunke: Kan ju säga sälja skepp är ju lika ruttet som sälja repair kits eller hyra ut servar för någon hundring i månaden. Om pengarna inte räcker till så kanske man borde tänka efter att man tog nog på sig för mycket än vad man klarar av. Som jag alltid brukar säga man ska leva på sina tillgångar inte över dom.

Medlem

@Duke_Gamer: Dom säljer inte alla skepp, militären i spelet har egna, eller next gen versioner av nuvarande skepp. Man kan uppgradera upp sina egna skepp till next gen, men det är svårt.

Det kommer va lite som bilmärken med, Tex så kommer BMW e46 först, sen E90, f30 osv. Dom gamla skeppen kommer rosta också.

Civilian F7C Hornet

Military F7A MK2 Hornet

Military F8 Lightning


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro: Ja men ändå 50 dollar för skepp och dom är inte ens next gen och kommer rosta o skit låter ju som en jävla scam som sagt 8 år och allt dom har är en alpha sälja massa skepp för 50 till 100 dollar för 1 jävla skepp. Och folk klaga när bethesda säljer repair kits men det roliga är atoms kan du tjäna rätt mycket och simple med att göra daylie och weekly rewards så du måste inte spendera riktiga pengar du kan men måste inte. Jag försvarar inte hur skit det är men det är nog bättre än sälja skepp för 50-100 dollar som ändå är skit jämfört med det man kan få tag på och sedan ska jag inte glömma elit dangerous som nu säljer in game cash called ARX som man kan använda fö skins och skit. Ändå sedan den där horse armor skiten bethesda körde med till oblivion så har det fan gått ut för och försöker sälja allt skit. Conan exiles säljer om skinnad möbler,block och armors för 10 euro seriöst allt det där äklar mig. Okej om man gör en DLC som skyrims dawnguard eller Diablos 2 expantion. Men börja sälja skepp,skins,möbler och skit nä fy fan skäms på folk som köper det och skäms på dom som försöker kränga det. Fine sälja cosmetic items om du är ett F2P mmo men när du säljer ditt spel för 29.99-59.99 euro ska allt skins armor skepp och så ingå i spelet och inte säljas separat.

Som sagt jag ser star citizen som en stor scam men jag förstår folk vill försvara det när dom varigt dum och lag ut några 100 dollar på det.

Medlem

@Duke_Gamer: Går fortfarande reparera skeppet, och byta ut delar på det så skeppet blir som nytt igen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@filbunke: Kan ju säga sälja skepp är ju lika ruttet som sälja repair kits eller hyra ut servar för någon hundring i månaden. Om pengarna inte räcker till så kanske man borde tänka efter att man tog nog på sig för mycket än vad man klarar av. Som jag alltid brukar säga man ska leva på sina tillgångar inte över dom.

Håller inte med om deras beslut, men besluten är deras att ta.

Mitt intresse för P2W-spel är lika med noll, men vi får se hur spelet blir OM det då blir klart. En sak är säkert, skulle aldrig få för mig att köpa det innan det faktiskt släpps.

En annan sak är också säker, anhängarna kommer att skylla och gnälla på de som är negativa till hur långt spelet tog och hur det finansierades om det inte släpps eller om recenscenterna sågar det.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ljusets hastighet menar du.
Och jag räknar med att skeppen i spelet kan förflytta sig betydligt snabbare än så, annars blir det inte mycket till rymdspel!

Dagens vardagliga datorer gör beräkningar betydligt mycket snabbare än den tid det tar ljus att färdas 10km, snarare decimetrar eller centimetrar.
Problemet vore väl att innan informationen om detektionen nått utrustningen så är skeppet redan borta, men kanske har de någon hightech kvantmagisk detektor? Man måste ju bju till lite, det är ju trots allt scifi!

Om vi accepterar att vi kan flyga runt i glorifierade personbilar snabbare än ljuset så borde det inte vara några problem att acceptera att man även kan detektera dem

Ja, hastighet, och nej, inte alls snabbare, just därför blir det så löjligt med norrsken och andra fåniga ljuseffekter i QT.
" Currently, ships in quantum can travel at speeds up to 0.2c, or 20% of the speed of light [1], when travelling long distance. Shorter journeys do not approach 0.2c. The speed of travel also varies significantly by the specific quantum drive installed, primarily based on its size." https://starcitizen.tools/Quantum_drive

Så upp till 0.2c borde det inte vara Psykedeliska ljusfenomen, oavsett vilket skepp man kör, men Banu verkar ha gått all in med sina svampar.

The Star Citizen Experience | Quantum Travel av Sage channel
Som att sitta mitt i en snöstorm.
En annan video där personen påpekar att man får sitta och vänta i 15 minuter, och det enda jag ser är en fet jävla loadingscreen som ser förjävlig ut och det är förmodligen en riktig loadingscreen.
Hade det varit på riktigt hade vi kunnat se om ett skepps sprängs på vägen vi kör då ljuset ändå färdas 80% snabbare än oss, men... nej.

Medlem

@Hajfena: Vilken loading screen pratar du om? Starta spelet? Komma in på en server? Quantum Travel?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@filbunke: Fast jag tycker RSI värkar lova mer än dom kan hålla. Ärligt talat dom kanske skulle gjort en freelancer remake först och sedan kanske göra project som dom klarar med tanke på det gått 8 år så kanske det var lite för stort projekt för dom plus jag menar "full launch was originally anticipated to be in 2014, but significant expansion of gameplay features have led to postponement." Skönt dom tänker göra klart skiten men som sagt 8 år och Multi player delen är i alpha och 42 kanske kommer nästa år om dom ej behöver skjuta på det igen.

Men det roligaste är att dom säljer massa jävla skepp för att få mer pengar till utvecklingen. När jag spelar spel som freelancer eller X3 vill man ju upptäcka nya skepp och försöka köpa dom i spelet inte slänga 50 dollar för att få skiten på en gång.

Hur föreslår du att något ska finansieras då? Jag har inget emot att köpa skepp, dels för att man känner att det verkligen är ens eget och något personligt, dels för att det är praktiskt användbart till skillnad mot ett skin. Håller också omotiverat klientel och fuskare borta.


signatur

Burn in the light.

Medlem

@Maddox:
Quantum Travel.
För mig dog spelet en aning(nionde november 2017) när de visade upp snöbollskrig och annat fånigt med just QT, och sedan att det ser olika ut med olika skepp. Jag menar, vilka är de ljusa bollarna/strecken som passerar hela tiden när man passerar mörka rymden, om inte annat än en irriterande effekt(eller loading screen).
Har kollat in hur det ser ut i Elite: Dangerous med sin Supercruise och det ser ut som det borde se ut.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@Maddox:
Quantum Travel.
För mig dog spelet en aning(nionde november 2017) när de visade upp snöbollskrig och annat fånigt med just QT, och sedan att det ser olika ut med olika skepp. Jag menar, vilka är de ljusa bollarna/strecken som passerar hela tiden när man passerar mörka rymden, om inte annat än en irriterande effekt(eller loading screen).
Har kollat in hur det ser ut i Elite: Dangerous med sin Supercruise och det ser ut som det borde se ut.

En gammal video på jump points som liknar Elite dangerous lite. Jump points används för att komma till andra sol system.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro:
Men vad har det med QT att göra?
Jag tror inte hela solsystemet kommer bli fyllt av jump points för att slippa QT.
Och det jag menar med quantum travel som bara är 1/5 av ljusets hastighet med sin animation begränsar våran möjlighet att se framför oss, eller runt omkring oss om skepp exploderar eller möjligtvis vrak av skepp som vi borde upptäcka om andra skepp far dit eller de är tillräckligt stora och nära. Det enda man hör är att exempelvis skepp som Mantis som kan stoppa QT men borde inte vi kunna göra det själva om vi ser något på vägen?

Medlem

@redruM: Ja som många får göra söka någon som finansierar en om inte kick starter hjälper.
Sedan så bara för du köper ett skepp blir ju det inte ditt lilla egna om 50 andra köper samma skepp du köpte så det kommer vara 50 st plus dig som har det inget unikt med det. Och folk klaga på bethesda säljer horse armor i oblivion för vad var det 10 dollar men köpa skepp för 50-350 dollar till och med 1,187 dollar för ett JÄVLA skepp ingen bryr sig alls O.o. Plus tydligen när dem där nästan 1200 dollar skeppet slut såld så idioter med för mycket pengar finns.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

@rmpyro:
Men vad har det med QT att göra?
Jag tror inte hela solsystemet kommer bli fyllt av jump points för att slippa QT.
Och det jag menar med quantum travel som bara är 1/5 av ljusets hastighet med sin animation begränsar våran möjlighet att se framför oss, eller runt omkring oss om skepp exploderar eller möjligtvis vrak av skepp som vi borde upptäcka om andra skepp far dit eller de är tillräckligt stora och nära. Det enda man hör är att exempelvis skepp som Mantis som kan stoppa QT men borde inte vi kunna göra det själva om vi ser något på vägen?

Grejen är att man ska använda jump points istället för quantum driven. Men alla jump points är gömda, så man måste scana efter dom och lägga ut dom på kartan. Ryktas om att dom visa jump points på citizencon nästa månad så vi får nog veta mer där.

Edit:
Innan kunde man se andra spelare som var i quantum travel, men man såg bara ljuset från dom. Dom tog bort det senare. Vet inte om dom kommer lägga till strider samtidigt som man flyger i quantum travel. Senaste spelet jag såg det i var freespace, där skulle man förstöra motorerna på sista boss skeppet under tiden den flög genom dimensions portalen, eller vad det hette på det spelet. Slutade med att skeppet delades när det kunde bara flyga halvvägs genom portalen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

@rmpyro:
Varför lägga energi på att göra olika animationer på olika skepp?
Ganska märkligt ändå att BadNewsBaron kunde se en ficklampa nere på en planet från rymden för 2 år sedan, men i QT ska man inte kunna se skepp explodera? https://clips.twitch.tv/PhilanthropicCooperativePangolinPogCh...

Medlem

@Hajfena: Visuellt kan såklart ändras, inget är satt i sten.

Men QT är allt annat än en laddningsskärm och videon du länkade visade bara på spelarens inkompetens.

I ett rymdspel så måste man förmedla avstånd, rymden är stor, du är liten. Vill du hoppa t.ex. 44 miljoner km på någon minut så vill du egentligen ha fast travel och inte en rymd simulator och då är verkligen inte Star Citizen för dig. Stanton solsystemet är ett av de minsta med en storlek på 5 AU (Avståndet mellan jorden och solen), det största som nämnts är över 300 AU och består av ett svart hål. De flesta är mellan 1-30 AU.

Du kan avbryta QT när du vill genom att stänga av skeppet (Det finns inget annat sätt att stänga av QT motorer för tillfället). Du stannar då upp i rymden och kan vara mitt ute i ingenstans, är du i en grupp eller efterlyst så kan alla andra hoppa till din exakta position i rymden. Du kan precis när du vill stänga av skeppet, starta upp det igen. Byta riktning eller bara stanna kvar och låta andra komma till dig. Du kan bli interdictad av NPCer, asteroider eller spelare som har en RSI Mantis så hur är det en laddningsskärm om den kan avbrytas?

Sages video visade egentligen ingenting, han valde motsvarigheten till en F1 bil som är utrustad med en av de sämre QT motorerna för att hoppa den längsta sträckan. Han pratar om att det inte finns någon interdiction vilket det gör, han säger att det är svårt att hitta Spaceport när spelet placerar utposten/stationen/planetoiden man hoppar till precis framför en när man kommer ut ur QT. Allt han behövde göra vara att fortsätta rakt fram, han har också tydligen problem att navigera och hitta sin landningsplattform när det är exakt samma ikon som dyker upp för alla stationer/utposter som man behöver be landningstillstånd på.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

@Hajfena: Visuellt kan såklart ändras, inget är satt i sten.

Men QT är allt annat än en laddningsskärm och videon du länkade visade bara på spelarens inkompetens.

I ett rymdspel så måste man förmedla avstånd, rymden är stor, du är liten. Vill du hoppa t.ex. 44 miljoner km på någon minut så vill du egentligen ha fast travel och inte en rymd simulator och då är verkligen inte Star Citizen för dig. Stanton solsystemet är ett av de minsta med en storlek på 5 AU (Avståndet mellan jorden och solen), det största som nämnts är över 300 AU och består av ett svart hål. De flesta är mellan 1-30 AU.

Du kan avbryta QT när du vill genom att stänga av skeppet (Det finns inget annat sätt att stänga av QT motorer för tillfället). Du stannar då upp i rymden och kan vara mitt ute i ingenstans, är du i en grupp eller efterlyst så kan alla andra hoppa till din exakta position i rymden. Du kan precis när du vill stänga av skeppet, starta upp det igen. Byta riktning eller bara stanna kvar och låta andra komma till dig. Du kan bli interdictad av NPCer, asteroider eller spelare som har en RSI Mantis så hur är det en laddningsskärm om den kan avbrytas?

Sages video visade egentligen ingenting, han valde motsvarigheten till en F1 bil som är utrustad med en av de sämre QT motorerna för att hoppa den längsta sträckan. Han pratar om att det inte finns någon interdiction vilket det gör, han säger att det är svårt att hitta Spaceport när spelet placerar utposten/stationen/planetoiden man hoppar till precis framför en när man kommer ut ur QT. Allt han behövde göra vara att fortsätta rakt fram, han har också tydligen problem att navigera och hitta sin landningsplattform när det är exakt samma ikon som dyker upp för alla stationer/utposter som man behöver be landningstillstånd på.

Vad är en laddningsskärm? Dötid mellan faktiskt spelande.

Vad är QT? Dötid mellan faktiskt spelande.

Vad gör en spelare under en laddningsskärm? I stort sett inget alls, inte sant? Kanske läser något tips som dyker upp.

Vad gör spelare under QT? I stort sett inget alls. Kanske tittar på cockpitskärmarna, men inget mer.

QT är BARA en glorifierad laddningsskärm, att den går att avbryta är helt irrelevant, då majoriteten av tiden är trots allt dötid. Det du beskriver att man kan "göra" under QT är något som kommer vara aktuellt en promilles promille av gångerna man ska ta sig någon vart. Att ens kalla dem laddningsskärmar är en förolämpning mot laddningsskärmar, då laddningsskärmar sannerligen sällan tar 5+ minuter.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vad är en laddningsskärm? Dötid mellan faktiskt spelande.

Vad är QT? Dötid mellan faktiskt spelande.

Vad gör en spelare under en laddningsskärm? I stort sett inget alls, inte sant? Kanske läser något tips som dyker upp.

Vad gör spelare under QT? I stort sett inget alls. Kanske tittar på cockpitskärmarna, men inget mer.

QT är BARA en glorifierad laddningsskärm, att den går att avbryta är helt irrelevant, då majoriteten av tiden är trots allt dötid. Det du beskriver att man kan "göra" under QT är något som kommer vara aktuellt en promilles promille av gångerna man ska ta sig någon vart. Att ens kalla dem laddningsskärmar är en förolämpning mot laddningsskärmar, då laddningsskärmar sannerligen sällan tar 5+ minuter.

Det är faktiskt ingen laddnings skärm. Allting streamas in till spelaren i omgivningen där spelare befinner sig i. Quantum travel tar så lång tid för dom vill att spelaren ska känna rymden är stor. Kallas för object container streaming. Innan hade vi inte det, då laddades hela spelet in på klienten och man hamnade på 2 FPS. Går också avbryta quantum travel och flyga en annan riktning om man vill.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@redruM: Ja som många får göra söka någon som finansierar en om inte kick starter hjälper.
Sedan så bara för du köper ett skepp blir ju det inte ditt lilla egna om 50 andra köper samma skepp du köpte så det kommer vara 50 st plus dig som har det inget unikt med det. Och folk klaga på bethesda säljer horse armor i oblivion för vad var det 10 dollar men köpa skepp för 50-350 dollar till och med 1,187 dollar för ett JÄVLA skepp ingen bryr sig alls O.o. Plus tydligen när dem där nästan 1200 dollar skeppet slut såld så idioter med för mycket pengar finns.

Okej, problemet med det du föreslår är att det blir svårt att realisera visionen om någon som vill ha sin investering med profit tillbaka ska ha inflytande i produktionen. Jag har inte lagt pengar på star citizen för att tjäna något. Jag gör det för att någon äntligen kan utveckla spelet jag alltid velat spela. Alla gnäller på i princip varenda spelutvecklare idag, oavsett vilken finansieringsmodell som används.

Jag gissar att du inte ser en enda pryl i ditt eget hem som personligt heller då. Det har inget att göra med att andra också har köpt ett likadant skepp. Poängen är att jag har arbetat ihop pengar för att kunna köpa ett och därmed blir det personligt för mig. Och det verkar vara här skon klämmer, att spelet inte är tillgängligt för dig eftersom du inte är beredd att betala. Därmed riktar sig inte spelet till det klientel du tillhör. Om ingen bryr sig alls, varför gör du det så jävla mycket då?


signatur

Burn in the light.

Skriv svar