Hands-on – Star Wars Jedi: Fallen Order

Skribent
Skrivet av Juel91:

Uhmmm Odyssey hade ju "Time savers" dvs säljer dom dig nöjet att inte spela deras spel. Total jävla bullshit monetization där dom gör spel grindiga för att sälja sätt att gå runt det.

Fast just i Odysseys fall så var ju inte spelet onödigt grindigt, det gick utmärkt att spela storyn rakt igenom utan att grinda något alls. Ett bättre exempel på det är ju Shadow of War….:/


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Devan:

Köper man EA spel så är man med den mörka sidan garanterat ...

I min värld så är att vara en del av den mörka sidan en bra sak. Dom har ju kakor! 😅

Avstängd
Skrivet av Juel91:

Uhmmm Odyssey hade ju "Time savers" dvs säljer dom dig nöjet att inte spela deras spel. Total jävla bullshit monetization där dom gör spel grindiga för att sälja sätt att gå runt det.

Ja man kan köpa så man får mer exp, men går alldeles utmärkt att spela spelet utan att göra det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Devan:

Köper man EA spel så är man med den mörka sidan garanterat ...
https://media.giphy.com/media/Ob7p7lDT99cd2/giphy.gif

Eller så förstår man att allt inte är svart & vitt.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast just i Odysseys fall så var ju inte spelet onödigt grindigt, det gick utmärkt att spela storyn rakt igenom utan att grinda något alls. Ett bättre exempel på det är ju Shadow of War….:/

Var inte Odyssey level låst där man inte kom vidare innan man levlat tillräckligt mycket? Tror inte ens Shadow of War hade det så illa.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja man kan köpa så man får mer exp, men går alldeles utmärkt att spela spelet utan att göra det.

Men dom designar spelen mer och mer att vara grindiga så att folk känner sig tvingade att köpa dom. Smidighets MTXer tjänar mest och utgivarna har tvingat designval utefter det.

Avstängd
Skrivet av Juel91:

Men dom designar spelen mer och mer att vara grindiga så att folk känner sig tvingade att köpa dom. Smidighets MTXer tjänar mest och utgivarna har tvingat designval utefter det.

Hur var det grindigt? Har du ens spelat det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Kan tipsa om att kika in JackFrags senaste video på Youtube, där han efter att ha provspelat pratar lite mer ingående öm det.

Skribent
Skrivet av Juel91:

Var inte Odyssey level låst där man inte kom vidare innan man levlat tillräckligt mycket? Tror inte ens Shadow of War hade det så illa.

Fast du behövde aldrig grinda, jag gjorde bara några få sidoquests här och där och var alltid rätt level för huvuduppdragen. Var kanske någon gång i slutet jag behövde levla upp en level...men så är det ju i de flesta rollspel också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av breahl:

Hur var det grindigt? Har du ens spelat det?

Dom lade uppenbarligen in roadblocks för att göra spelet grindigare så att folk skulle känna sig mer manade att köpa MTX. Vad jag tycker är grindigt och vad andra tycker är en smaksak.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast du behövde aldrig grinda, jag gjorde bara några få sidoquests här och där och var alltid rätt level för huvuduppdragen. Var kanske någon gång i slutet jag behövde levla upp en level...men så är det ju i de flesta rollspel också.

Kan inte komma ihåg ett RPG jag spelat där man måste vara en specifik level för att fortsätta eller ett där jag inte bara kan köra main uppdrag om jag vill.

Skribent
Skrivet av Juel91:

Kan inte komma ihåg ett RPG jag spelat där man måste vara en specifik level för att fortsätta eller ett där jag inte bara kan köra main uppdrag om jag vill.

Alla tidigare Final Fantasy-spel krävde en del grinding för man skulle kunna klara sista bossen, även Dragon Quest-serien har det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Alla tidigare Final Fantasy-spel krävde en del grinding för man skulle kunna klara sista bossen, även Dragon Quest-serien har det.

Okej inte kört dom men tycker i allmänhet att man ska undvika grinding in i det sista med sina spel. Att lägga in grinding för att sälja MTXer är också totalt jävla bullshit och 7 resor värre då det inte designas för att vara ett så bra spel som möjligt längre utan dom gör medvetet sämre för att sälja extra. Tvivlar på att dom medvetet gjorde spelen du snackar om sämre eftersom deras hela vinst är byggd på att sälja så många spel som möjligt och inte kränga produkter inuti spelen.

Skribent
Skrivet av Juel91:

Okej inte kört dom men tycker i allmänhet att man ska undvika grinding in i det sista med sina spel. Att lägga in grinding för att sälja MTXer är också totalt jävla bullshit och 7 resor värre då det inte designas för att vara ett så bra spel som möjligt längre utan dom gör medvetet sämre för att sälja extra. Tvivlar på att dom medvetet gjorde spelen du snackar om sämre eftersom deras hela vinst är byggd på att sälja så många spel som möjligt och inte kränga produkter inuti spelen.

Fast pratar vi AC var det ju aldrig så, det fanns ju alltid sidoquest att göra som också har story. Inte som du stötte på en pay wall. I spelen jag pratar om så fick man gå ut och döda fiender om och om igen tills du hade leveln du behövde. Jag kanske behövde göra ett extra sidoquest för att komma till leveln jag behövde i AC. Så skulle inte säga att spelet var specifikt designat för att sälja MTXer, sen kunde man köpa på sig progression genom riktiga pengar, men det sabbar ju snarare spelet då du blev överlevlad och allt blev för lätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag spår 3/5

Medlem

Imorgon smäller det. Ölen står på kylning och sambon är förvarnad!

123
Skriv svar