Google Stadia släpps idag och de första recensionerna både prisar och sågar tjänsten

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ok. Så då kan jag inte lämna xboxen hemma på sommaren och spela på tvn på landet?

Inte nu. Men sen skall du i teorin kunna det. Eller på telefon/platta/laptop på landet om du har bra wifi där.

Medlem

Jag kör mobilt 4g hemma som brukar ligga på 6-26 mbit.. Provade Playstation Now via den uppkopplingen men det gick inte utan rejält med lagg samt dålig upplösning.... Vore ju kul att se hur Stadia jämför.. Men vågar ju inte prova om före det finns möjlighet att göra det gratis.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ganska väntat att grafiken är betydligt sämre på Stadia än på Xbox One. Men det är inte alla som är ute efter den bästa grafiken utan många nöjer sig med något som fungerar hyfsat och som är enkelt att använda utan att behöva dyr hårdvara.

Kollar man på jämförelserna så var det en rätt stor skillnad. Även när de kör 4K så verkar det vara renderat i 1080p och uppskalat. Och man ser tydliga komprimeringsartefakter från Stadia.

Finns säkert en marknad för detta men inte något för den som vill ha riktigt bra grafik och flyt i spel.

Fast det är väl just det som det inte var?
Det här var ju tjänsten för folk som inte ville smeta ut stålar för att ha en 4K/60fps kapabel setup hemma....

Och dyr hårdvara? Månadskostnad plus höga priser för spel i deras digitala butik gör ju att det i längden blir betydligt saftigare än att köpa en konsol vid nån av alla femtielva reor som körs varje år.

Nä, trist. Jag hade som tidigare sagt kunnat vara intresserad, just för att driva vissa singleplayerspel med ultra-maxad graffe i 4k/60fps, men där verkar dom ju faila katastrofalt.

Medlem

Hm. Jag som var rätt så rejält peppad, men nu verkar många av farhågorna folk haft vara sanna.
Men det är ju launch, så mycket kan ju puttsas till närmaste tiden.
Det jag mest är butter över är väl grafiken. De lovade guld och gröna skogar... eller iaf rejält bra grafik, men 1080 som uppskalas? Wut?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Om latenensen är lång nu, hur blir det när flera miljoner ska spela samtidigt? Sen skulle jag veta hur den fungerar i multiplayer spel typ c.o.d eller Battlefield.

Håller med om att det skulle vara intressant att veta, samtidigt som jag aldrig tänkt att streaming skulle kunna ersätta såna spel. Kan tänka mig att mer casual lir skulle eventuellt kunna spelas via streaming.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Inte nu. Men sen skall du i teorin kunna det. Eller på telefon/platta/laptop på landet om du har bra wifi där.

Om jag ska spela på min Ipad, agerar den då som "skärm" och sen har jag med mig en Xbox-kontroll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Om jag ska spela på min Ipad, agerar den då som "skärm" och sen har jag med mig en Xbox-kontroll?

Så sägs det fungera, med en app på plattan. Antingen strömmar du då från din Xbox eller från en central server.

Medlem

Så tråkigt, såg fram emot lite framtid men ärligt talat. Detta är rent skräp!

Kul att konkurrensen finns iafl iom psn now, xcloud mm. Blir nog bra tillslut, hade bara hoppats att den dagen var här nu.

Skräp.

Medlem

Nu vet vi att all latency är negativ, även negative latency. Borde inte kommit som en chock för någon...

Medlem
Skrivet av Najkan:

Så tråkigt, såg fram emot lite framtid men ärligt talat. Detta är rent skräp!

Kul att konkurrensen finns iafl iom psn now, xcloud mm. Blir nog bra tillslut, hade bara hoppats att den dagen var här nu.

Skräp.

Vad har du kört med för uppkoppling?


signatur

I'm a snake, follow me!

12
Skriv svar