Fallout blir tv-serie!

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Mycket gnäll! Jag är positiv dock. Sett en del bra från amazon och nya serier är alltid nice. Varför inte försöka vara optimistisk för en gång skull folk? Det mår man bättre av

Jag har varit positiv en gång i hela mitt liv, och det var på ett klamydiatest. (Skämt)

Dåligt skämt åsido, tror många fick en djävulskt sur eftersmak i munnen från Fallout 76 (inte bara spelet i sig utan all skit runt releasen), sen det i kombination med att film baserat på spel sällan blir bra. Så jag förstår folks skepsis här men vi får hålla tummarna att detta blir bra för det finns helt klart potential

Medlem

Gott att det blev Amazon. Dom har lyckats bra med sin satsning. Tillbringar långt mer tid där än på nån annan streaming tjänst. Jack Ryan, The Expanse, den eminenta serien The (Nazi) Hunters, The Boys... etc. (Sen råkar dom ha Blue Blood och The mentalist från back in the days, serier som jag missat). Inte glömma Terror eller Gran Turismo... Deras Fairy serie som jag inte kommer ihåg namnet på är också skön.

Tror att Fallout kommer förvaltas väl.

Medlem

Har aldrig kollat på någon av deras serier. Brukar de kunna vara vågade? Eller är de sejf-PK?

Medlem

Den yngre brodern Nolan jobbade med sin bror på diverse storfilmer (ex Prestige & Dark Knight) innan han och frugan (Lisa) gjorde först "Person of Interest" och sen "Westworld". Två av de bättre serierna jag sett i modern tid så jag tycker det finns potential.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har aldrig kollat på någon av deras serier. Brukar de kunna vara vågade? Eller är de sejf-PK?

Inte speciellt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ge mig!

Carnival Row är en riktigt bra Amazon serie!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har aldrig kollat på någon av deras serier. Brukar de kunna vara vågade? Eller är de sejf-PK?

Visste inte att Amazon hade flera serier, bara sett the boys, och mycket som händer i den serien har jag inte sett på "tv" förut iaf.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Inte speciellt

Vilket av det

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har aldrig kollat på någon av deras serier. Brukar de kunna vara vågade? Eller är de sejf-PK?

Nu är ju knappast PK ett skälsord, som om det vore negativt att bry sig om sina medmänniskor, men låt oss spela boll om det iaf.

Amazon Prime äger och finansierar ju numera inget mindre än "The Expanse", dvs det bästa och mest realistiska scifi-knarket som TV-underhållning kan erbjuda i modern tid.
Det är enda plattformen som de fabulöst "icke PK" herrarna från Top Gear fått fortsätta med sin "Grand Tour".
Den blodigaste, mest realistiska och vedervärdigt anti-goda-gulliga-superhjältar som någonsin producerats; "The Boys".
Du hittar den fantastiska Neil Gaiman-serien om olika religioners gudars strider i modern tid "American Gods", samt lite mer tillrättalagda "Good Omens".
Sen en handfull andra sevärda serier som "Undone", "Carnival Row" och svenskbaserade "Ur varselklotet" eller "Tales from the loop"

Så jo, om du inte sätt något alls från Amazon Prime innan, så finns det en hel del att hämta även om man vill ha lite osäkra kort.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Medlem

Livrädd att Bethesda ska lägga sig i och trycka in WTW (WatchToWin) mikrotransaktioner.

Skämt åsido, amazon har verkligen levererat på tv-fronten så är försiktigt optimistisk.

Förutom de som har nämnts tidigare så rekommenderar jag The Marvelous Mrs. Maisel, Jack Ryan och The Man in the High Castle

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Livrädd att Bethesda ska lägga sig i och trycka in WTW (WatchToWin) mikrotransaktioner.

Skämt åsido, amazon har verkligen levererat på tv-fronten så är försiktigt optimistisk.

Förutom de som har nämnts tidigare så rekommenderar jag The Marvelous Mrs. Maisel, Jack Ryan och The Man in the High Castle

"WatchToWin" hade väl isåfall varit den bra versionen (utan mikrotransaktioner), precis som "PlayToWin", istället för "PayToWin"....?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

nu vet jag inte hur Amzon är men det är skönt det inte är Netflix. Räcker att Netflix förstörde Death note och Cowboy bebop genom att göra dom skit dåliga och ha sitt jävla social justice warrior bullshit.

Medlem
Skrivet av Dunder:

"WatchToWin" hade väl isåfall varit den bra versionen (utan mikrotransaktioner), precis som "PlayToWin", istället för "PayToWin"....?

Damnit.....du har rätt

Medlem

denna och the boyz säsong 2 blir bra. amazon är billigt med.
samt kolla gärna på tales from the loop. en serie baserad på simon stålenhagen´s målningar.
riktigt mysig.

Medlem

Diskuterade det här med en vän igår, och vi kom fram till följande odds. 70% chans att det blir katastrofalt dåligt, 27% chans att det blir sebart och 3% chans att det blir fantastiskt. Och med det sagt är vi båda oförskämt taggade

Ska bli intressant om de lyckas ta med sig både mörkret och humorn från spelen till TV-rutan. Jag hoppas det. Min förhoppning är att känslan påminner om den i Flykten från New York. Tycker nämligen att de har en del gemensamt i form av mörker och over the top galenskap.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rätt intetsägande. Jag menar, vi vet ju inte exakt vad det är som ska filmatiseras så det kan ju bli precis hur som helst.

Misstänker väl dock rent spontant att man kommer inspireras betydligt mer av författandet i Bethesdas spel än Fallout 1/2 eller för den delen Obsidians New Vegas, vilket drar ner hypen rejält.

Ja, man ska nog inte hoppas på för mycket.
Den här videon går igenom hur Bethesda misstolkat FO när dom tog över serien .
Jag skulle nog mer se FO3 och framåt(Vegas skiljer sig såklart, eftersom att det har en annan utvecklare) som en mindre logisk omtolkning av FO-konceptet.

https://youtu.be/M8U4k2Ik6yk

Fast jag gillar Vegas och ifall Amazon studios får kreativ frihet från Bethesda så är det inte omöjligt att det blir bra.

Ska bli intressant att se vart dom börjar, blir det innan bomberna faller, i en bunker eller när dom kommit ut från bunkern? Kommer dom hoppa fram och tillbaka kanske?

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nu vet jag inte hur Amzon är men det är skönt det inte är Netflix. Räcker att Netflix förstörde Death note och Cowboy bebop genom att göra dom skit dåliga och ha sitt jävla social justice warrior bullshit.

Netflix har en jävla massa bra produktioner. Tramsigt att avfärda dem för att de misslyckades med något ingen annan någonsin lyckats med heller för den delen.
Men men. Du har rätt till den ståndpunkten så kör hårt

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Netflix har en jävla massa bra produktioner. Tramsigt att avfärda dem för att de misslyckades med något ingen annan någonsin lyckats med heller för den delen.
Men men. Du har rätt till den ståndpunkten så kör hårt

visst har dom bra andra jävligt produktion jag syfta mer deras anime/tv-spel adaptioner har inte varigt någe bra så just den type kanske dom ska undvika.

12
Skriv svar