PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Tror inte jag kommer handla från Webhallen igen.
Beställde PS5 SE april 2020, och fortfarande inte ett ljud

Medlem

Ingen som har hört något nytt ifrån MM?

Medlem
Skrivet av Hartrobert:

Ingen som har hört något nytt ifrån MM?

Inte något överhuvudtaget tyvärr... Hoppas nu i februari att det händer något, beställde 8/10 SE.


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Medlem
Skrivet av Hartrobert:

Ingen som har hört något nytt ifrån MM?

Mailade med dem för två veckor sedan . Då skrev hon jag mailade med att planerad leverans i mars kvarstår. Jag beställde en DE 27/9.

Medlem

Kunde inte vänta på att ElGiganten i Bollnäs skulle få in Series X så jag tog en lite längre tur till Gävle istället där dem hade 2 st kvar 😊👍

Blev med all access, så nu ska jag säga upp PSNow och PSplus så blir det bara 70 kr dyrare i månaden än vad jag annars betalar för alla speltjänster😊

Medlem
Skrivet av ohGr:

Tror inte jag kommer handla från Webhallen igen.
Beställde PS5 SE april 2020, och fortfarande inte ett ljud

Gissar att du får din snart. Min polare som beställt i slutet av mars fick denna veckan.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Tror inte jag kommer handla från Webhallen igen.
Beställde PS5 SE april 2020, och fortfarande inte ett ljud

Mars 2020 här, men inte hört ett ljud.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finaly https://imgur.com/gallery/YQJdufH

Ok, testar att få in en bild..

Medlem
Skrivet av ohGr:

Tror inte jag kommer handla från Webhallen igen.
Beställde PS5 SE april 2020, och fortfarande inte ett ljud

Jag fick visserligen min PS5 i fredags, men kommer nog heller inte handla från dem igen. De har gått ner sig på senare år, vilket är tråkigt för de var absolut bäst förr i tiden när det kom till service och bra kundtjänst.

Medlem
Skrivet av Kyronius:

Jag fick visserligen min PS5 i fredags, men kommer nog heller inte handla från dem igen. De har gått ner sig på senare år, vilket är tråkigt för de var absolut bäst förr i tiden när det kom till service och bra kundtjänst.

Webhallen har blivit en sminkad version av Komplett. Kommer inte heller att handla där längre.

Dex
Medlem

Verkar som att Elgiganten kommer ha en ny utlottning för PS5 igen ganska snart.

Dom la precis som upp på sitt Instagram (Elgiganten gaming) och frågade när vi tror dom kommer ha nästa utlottning med 3 alternativ. Denna veckan, Februari eller Mars. Känns som det blir denna veckan annars är det lite konstigt att ha det som ett alternativ

Medlem
Skrivet av Dex:

Verkar som att Elgiganten kommer ha en ny utlottning för PS5 igen ganska snart.

Dom la precis som upp på sitt Instagram (Elgiganten gaming) och frågade när vi tror dom kommer ha nästa utlottning med 3 alternativ. Denna veckan, Februari eller Mars. Känns som det blir denna veckan annars är det lite konstigt att ha det som ett alternativ

Är det någon som vet om det är helt kört att vara med i denna utlottning? Var lite sen på bollen om man säger så.

Medlem
Skrivet av Dex:

Verkar som att Elgiganten kommer ha en ny utlottning för PS5 igen ganska snart.

Dom la precis som upp på sitt Instagram (Elgiganten gaming) och frågade när vi tror dom kommer ha nästa utlottning med 3 alternativ. Denna veckan, Februari eller Mars. Känns som det blir denna veckan annars är det lite konstigt att ha det som ett alternativ

Jag uppfattade det som tre svarsalternativ. När jag klickade på "Denna veckan" så var ju det rätt svar. Hur brukar dessa utlottningar gå till?

Medlem
Skrivet av Roskildekille:

Jag uppfattade det som tre svarsalternativ. När jag klickade på "Denna veckan" så var ju det rätt svar. Hur brukar dessa utlottningar gå till?

Tidigare så har dem lagt upp en instagram post med en länk till en hemsida där man kan signa upp. Och sen drar dem vinnare från det på random.
Förra tävlingen verkade dock väldigt strulig så hoppas denna går bättre.

Medlem
Skrivet av alexanderf567:

Är det någon som vet om det är helt kört att vara med i denna utlottning? Var lite sen på bollen om man säger så.

Sen på bollen? Den har ju inte ens börjat

Medlem
Skrivet av alexanderf567:

Är det någon som vet om det är helt kört att vara med i denna utlottning? Var lite sen på bollen om man säger så.

Jag vann i utlottning#2 och kunde köpa mitt ps5. Så klart du skall tävla


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Okej! Var orolig att man skulle ha anmält sig långt tidigare och det var denna grupp som var med i varje utlottning. Då ska jag hålla utkik för nästa anmälningsformulär

Dex
Medlem
Skrivet av alexanderf567:

Är det någon som vet om det är helt kört att vara med i denna utlottning? Var lite sen på bollen om man säger så.

Nä då det är bara att gå med i nästa utlottning så fort dom öppnar för registrering denna veckan,

SoL
Medlem

Tredje gången gillt nu då!

Medlem

Var bara tvungen att göra det 5000e inlägget


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Överväger folk att inte köpa från webhallen mer bara pga konsollstrulet eller har det varit mer problem?
Leveransproblem får man ju ändå ha ett stort överseende för just i dessa tider då produktionen haltar.
Jag själv har väntat på ett Surface tangentbord sedan i sommras, men icke. Finns inte någon stans.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Verkar som om det börjar röra på sig hos webhallen, fick just ett mail att jag kan hämta ut en ps5 disc.

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Verkar som om det börjar röra på sig hos webhallen, fick just ett mail att jag kan hämta ut en ps5 disc.

Beställningsdatum?

Medlem

El giganten gör lottning igen .

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Beställningsdatum?

2020-03-24 23:31

Dock så har jag redan ett ex så kommer skicka den vidare i kön.

Medlem

Jag köpte min nya tv nu i höstas på webhallen. Och själva köpet var helt underbart fram tills att postnord tog över+ lite annat strul som jag kan leva med. Men när det visade sig att jag fått en trasig tv så var det roliga slut. Då var det inte snack om hemkörning mm längre och från att jag kunde ringa när som så minimerades allt till ett mail om dagen som bäst. Fick i slutändan vänta 2 veckor extra på ny tv och en bitter smak i munnen eftersom jag fått åka fram och tillbaka ca 2 timmar för att lämna och hämta tvn själv. Som tur är så har jag skåpbil och hade vägarna förbi endå. Men surt var det.....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag köpte min nya tv nu i höstas på webhallen. Och själva köpet var helt underbart fram tills att postnord tog över+ lite annat strul som jag kan leva med. Men när det visade sig att jag fått en trasig tv så var det roliga slut. Då var det inte snack om hemkörning mm längre och från att jag kunde ringa när som så minimerades allt till ett mail om dagen som bäst. Fick i slutändan vänta 2 veckor extra på ny tv och en bitter smak i munnen eftersom jag fått åka fram och tillbaka ca 2 timmar för att lämna och hämta tvn själv. Som tur är så har jag skåpbil och hade vägarna förbi endå. Men surt var det.....

Tumme ner på den!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av limonass:

El giganten gör lottning igen .

Har du direktlänk för oss som inte har ngt instagram-konto?

Medlem
Skrivet av b0ne:

Tumme ner på den!

Ja verkligen kul att någon tycker som jag.

Medlem
Skrivet av ELF:

Överväger folk att inte köpa från webhallen mer bara pga konsollstrulet eller har det varit mer problem?
Leveransproblem får man ju ändå ha ett stort överseende för just i dessa tider då produktionen haltar.
Jag själv har väntat på ett Surface tangentbord sedan i sommras, men icke. Finns inte någon stans.

Som jag har förstått det så är det flera saker som folk är missnöjda med, men framförallt bristen på information och frustration över att webhallen tagit emot så pass många förbokningar att många andra återförsäljare går fortare igenom sina förbokningar.

Skriv svar