PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kom igen nu Bring!!!! vart är ni ?!?!

Medlem

Ofta man sitter och uppdaterar diverse butiker i hopp om oannonserade släpp varje timme haha

Medlem
Skrivet av nicbex:

Egentligen, varför har man ens en konsolrelease med såhär begränsad tillgång? Varför sköt inte bara Sony och Microsoft på lanseringen till nästa år när tillgången hade varit rimlig. Nu kommer det ju vara massvis med barn som blivit otroligt ledsna och besvikna på sina stackars föräldrar som inte haft en suck till möjlighet att uppfylla årets önskelista. Det här blir ju bara pajjigt att spendera en halv arbetsdag med att sitta och F5:a för att få tag i fem konsoler tillsammans med 20 000 andra F5:are.

I Sonys fall så verkar de ändå ha gott om konsoler för att vara en konsol release men de blev definitivt tagna på sängen över hur många förhandsbokningar de fått. Nästintill hela spel industrin inkl så många ekonomianalytiker trodde att det skulle bli svårt för dem och MS att kränga konsoler pga hur folk har det idag världen över med viruset osv. Många som blivit av med jobb o inkomster men istället blev det precis tvärtom.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant det här med bottar och resellers, vi arbetar på en liten artikel om det.

Uppdrag granskning! Förväntar mig stora avslöjanden och möten med s.k. scalpers där ni bär gömda kameror och mikrofoner för att ta reda på hur de resonerar

Medlem

Nä, jag ger upp. Väntar till nästa år, då kanske man har hunnit införskaffa sig en 4K TV också. Grattis till alla som fick tag på en konsol idag!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av pinky:

Uppdrag granskning! Förväntar mig stora avslöjanden och möten med s.k. scalpers där ni bär gömda kameror och mikrofoner för att ta reda på hur de resonerar

Janne Josefsson bör vara med!


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Då var det kört då misstänker jag för det blir väl inga fler släpp?

Elgiganten kommer eventuellt släppa konsoler igen klockan 12 enligt Aaron_VR på twitter. Förbereder mig på att bli besviken igen.

Medlem
Skrivet av Patrik Rickemo:

Elgiganten kommer eventuellt släppa konsoler igen klockan 12 enligt Aaron_VR på twitter. Förbereder mig på att bli besviken igen.

Nä, nu får det vara slut med dessa släpp av tre konsoler med några timmars mellanrum, det är ju oseriöst. Total scalperfest på Blocket nu för övrigt.

Medlem
Skrivet av Patrik Rickemo:

Elgiganten kommer eventuellt släppa konsoler igen klockan 12 enligt Aaron_VR på twitter. Förbereder mig på att bli besviken igen.

Vågar vi tro på det?


signatur
Medlem
Skrivet av nicbex:

Egentligen, varför har man ens en konsolrelease med såhär begränsad tillgång? Varför sköt inte bara Sony och Microsoft på lanseringen till nästa år när tillgången hade varit rimlig. Nu kommer det ju vara massvis med barn som blivit otroligt ledsna och besvikna på sina stackars föräldrar som inte haft en suck till möjlighet att uppfylla årets önskelista. Det här blir ju bara pajjigt att spendera en halv arbetsdag med att sitta och F5:a för att få tag i fem konsoler tillsammans med 20 000 andra F5:are.

Varför skulle de skjuta upp lanseringen? De har kvartal och årsrapporter att tänka på, investerare och aktieägare. Att lansera produkten i färre antal jämfört med t.ex. Ps4 kommer inte skada dem som brand, och de vet att det är stor efterfråga så de kommer få produkterna sålda oavsett.
De är ju först och främst företag vars största mål är att tjäna pengar.

Min syn på Sony och/eller Microsoft ändras inte pga att de lanserar en efterlängtat produkt i mindre skala eftersom de inte har hunnit producera tillräckligt många. Jag kommer fortfarande köpa Ps5, och jag kommer mest troligen tycka att den är bra. Däremot så tycker jag att butiker/eShops har hanterat situationen sämre.

Skrivet av GiGeGame:

Vågar vi tro på det?

Värt ett försök i alla fall, tycker jag, desperat som jag är... Han hade tydligen snackat med Elgigantens kundtjänst på telefon & en eller flera därifrån meddelade honom att de kommer släppa fler vid 12.00.

Medlem

Lyckats lägga en series X med leverans i december i en kundkorg.

Men det är ju inte den jag vill ha

Jävla dilemma😂

Medlem

Fan, power sket sig också såklart. Nåja nu köper jag en ny tv istället och inväntar mars.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Lyckats lägga en series X med leverans i december i en kundkorg.

Men det är ju inte den jag vill ha

Jävla dilemma😂

Ha is i magen. Inte vill du spela på fel konsol i 6-7 år bara för att du inte kunde vänta några månader.

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Värt ett försök i alla fall, tycker jag, desperat som jag är... Han hade tydligen snackat med Elgigantens kundtjänst på telefon & en eller flera därifrån meddelade honom att de kommer släppa fler vid 12.00.

Sant, värt att ge det ett försök iaf. Men ibland känns det som att det är omöjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Värt ett försök i alla fall, tycker jag, desperat som jag är... Han hade tydligen snackat med Elgigantens kundtjänst på telefon & en eller flera därifrån meddelade honom att de kommer släppa fler vid 12.00.

Sa dom nått om vilket version ?

Skrivet av GiGeGame:

Sant, värt att ge det ett försök iaf. Men ibland känns det som att det är omöjligt.

Verkligen... Försökte plocka en på både Elgiganten & Power men som sagt tog de slut innan man man var klar med att blinka...

Medlem

Gällande NetOnNet då och frågan kring när man fick om man lyckades beställa imorse:

"Vad gäller Playstation 5 så har det varit ett otroligt högt tryck från start. Vi hade en tidigare förhandsbokning i höstas med leverans inför releasedagen som blev fullbokad rekordsnabbt.

Under morgonen den 19/11 hade vi ytterligare ett släpp på produkten som vi fick stänga kort därpå pga det höga trycket. Beräknad leverans för detta släpp var den 8/12 men då trycket blev större än vad vi någonsin kunnat föreställa oss kommer vi inte ha möjlighet att leverera till alla som lagt en order just detta datum. Vi är såklart ledsna för detta och förstår att det skapar stor besvikelse. 😞

för mindre än en minut sedan
De som tyvärr inte kommer motta sin order i december har mottagit ett mail med information om att det beräknade leveransdatumet blivit ändrat och att vi i dagsläget inte har någon mer information utan ber om att få återkomma.

I dagsläget har vi ingen information om när vi kommer att ta emot fler ordrar på Playstation 5. Vi ber dig bevaka produkten på netonnet.se för att få informationen så snabbt som möjligt samt hålla koll på produktsidan där vi uppdatera så snart vi har mer information. 🎮"

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Verkligen... Försökte plocka en på både Elgiganten & Power men som sagt tog de slut innan man man var klar med att blinka...

haha, exakt samma här. Men vi kan ju alltid hoppas. Får nöja sig med sin gaming-PC annars ett tag till.


signatur
Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ha is i magen. Inte vill du spela på fel konsol i 6-7 år bara för att du inte kunde vänta några månader.

True.

Medlem

Nämnde inte någon här innan att det eventuellt skulle släppas på Amazon med klockan 12?

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Nämnde inte någon här innan att det eventuellt skulle släppas på Amazon med klockan 12?

Yes men det var inget officiellt konto samt att de släppte "en del" i natt som var vid 12 och runt det på både .se och .de
Så "kanske" nu vid 12. Alltid värt att chansa: https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD?psc=1


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Inaktiv
Skrivet av Strut:

Sa dom nått om vilket version ?

Jag tror det är Digital Edition. För när man kollar på sidan så står det Kommer in i lager 2020-12-07

Medlem

Verkar som att dustin har fått minst antal konsoler av alla återförsäljare, Grattis till er alla som har fått era.

Medlem

Ni som är ute efter XBOX SERIES X, så verkar ju webhallen ha dom inne på lager för direkt leverans?

Medlem

Ringde kundtjänst hos Mediamarkt och fick besked att jag kommer att få min konsol någon gång mellan början och mitten av december. Det duger, over and out

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ringde kundtjänst hos Mediamarkt och fick besked att jag kommer att få min konsol någon gång mellan början och mitten av december. Det duger, over and out

Vad stod det i det mejlet som gick ut ?

Medlem

Ingen förändring på Elgiganten vad jag såg iaf, var värt att testa iaf

Medlem

Får hoppas det får in mer maskiner snart, eller att folk väljer att avboka på WH så kön snabbas på.

Skriv svar